Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

2+3D. Grafika plus produkt 36 (2010)

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Redakcja (dyskusja | edycje) z dnia 16:41, 29 lis 2010

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do 2+3D. Grafika plus produkt lub Spisy treści 2010

okładka numeru
36/2010

Projekt okładki: Dominik Lisik


Interes publiczny

Jacek Mrowczyk | Wstęp do numeru

Rekomendacje

Skrótowe omówienia rekomendowanych przez redakcję imprez, przygotowane przez Katarzynę Ogińską.

Rozmaitości

Krótkie informacje oparte na nadesłanych materiałach, w wyborze i opracowaniu nie tylko redakcyjnym.

Książki

Recenzje wybranych nowości wydawniczych.

G4 | Projektowanie przestrzeni publicznej

3. Środkowoeuropejski Przegląd Projektowania

Razem z partnerami z Czech („TYPO”), Słowacji (stowarzyszenie 1977) i Węgier (Articsók Stúdio), dzięki pomocy Fundacji Wyszehradzkiej, zgromadziliśmy informacje o projektowaniu strefy publicznej w naszych krajach. Materiał prezentujemy w specjalnym 65-stronicowym dodatku w którym znalazły się m.in. artykuły dotyczące dizajnu i sztuki w miejscach publicznych, prezentacje wybranych akcji, realizacji i projektantów.

Europejski Dizajn 4.0

Jacek Mrowczyk | Wydarzenia

Relacja z czwartej edycji konkursu projektowania graficznego ED-awards, na który zgłoszono 1033 prace. Polacy zdobyli w tym roku jedną złotą, dwie srebrne oraz pięć brązowych nagród.

Trudny klient – wywiad z Ryszardem Bienertem ze studia 3group

Mateusz Kokot | Zawód projektant

„Moją intencją nie było budowanie rozdmuchanej struktury składającej się ze zbędnych etatów, lecz studia współpracującego z profesjonalistami. Jak jest »akcja«, zbieram ludzi i rozwiązujemy temat. Nie potrzebuję średniego grafika na etacie, jeśli mogę współpracować z kimś naprawdę dobrym”.

Samouwielbienie – relacja z 22. Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie

Agata Szydłowska | Wydarzenia

„Wygląda na to, że współczesnym plakatem zawładnął narcyzm i samozadowolenie. To tak, jakby jedynym zajęciem polityków stało się opracowywanie kolejnych kampanii wyborczych, a organizacje pożytku publicznego poświęcały cały swój czas na działalność PR”.

Papierowe małżeństwo – The Bookseller Cover Design Conference w Londynie

Barbara Kęsek-Bardel | Wydarzenia Pokonferencyjne przemyślenia na temat relacji grafika z wydawcą.

Solaris i jego projektanci

Paweł Grobelny | Portret producenta

O historii firmy, procesie projektowym, stylistyce i o najnowszych wdrożeniach jednego z największych w Europie producentów autobusów. Buduje on swoja markę również na dobrym wzornictwie, zatrudniając od jakiegoś czasu polskich projektantów. Publiczna, czyli jaka?

Weronika Rochacka | Jak to robią inni

Na kilku zagranicznych przykładach autorka pokazuje, jak zmienia się przestrzeń publiczna, nie tylko za sprawą projektantów, ale i samych użytkowników.

Polska wydmuszka

Lena Ruta | Wydarzenia

Z zachwytem o pawilonach holenderskim i brytyjskim, a bez PR-owskiego entuzjazmu o polskiej prezentacji wzornictwa na Expo w Szanghaju.

Futurystyczne laboratorium Wollersbeerger

Bartosz Mucha | Pogranicza dizajnu

„Często mówi się, że w sztuce wszystko już było. Warto więc zapoznać się z pracami Marei choćby po to, by obalić ten nieuprawniony pogląd i dać się zaprosić do jej intrygującego świata”.