Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

2+3D. Grafika plus produkt 37 (2010)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do 2+3D. Grafika plus produkt lub Spisy treści 2010


okładka numeru
37/2010


Mniej, ale lepiej

Czesława Frejlich | Wstęp do numeru

Rekomendacje

Skrótowe omówienia rekomendowanych przez redakcję imprez, przygotowane przez Katarzynę Ogińską.

Rozmaitości

Krótkie informacje oparte na nadesłanych materiałach, w wyborze i opracowaniu nie tylko redakcyjnym.

Doświadczanie przestrzeni. O projektach duetu Skolos & Wedell

Jacek Mrowczyk | Prezentacje

Prezentacja prac amerykańskich projektantów Nancy Skolos i Toma Wedella, którzy zdobyli w tym roku Złoty Medal 22. Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie, w kategorii specjalnej „Chopin na nowo”.

Własne standardy. Rozmowa z Tomášem Brousilem

Filip Blažek | Typografia

Wywiad z wiodącym czeskim projektantem krojów pism, właścicielem domu typograficznego Suitcase Type Foundry oferującego dziś 22 rodziny autorskich krojów. Z pod ręki Brousila wyszła m.in. rodzina pism Tabac, którą składane jest 2+3D.

Przed otwarciem butelki. O projektowaniu etykiet na wino

Ewa Pluta | W branży

„Projektowanie etykiet na wino to bez wątpienia bardzo wąska specjalizacja w dziedzinie projektowania opakowań produktów. Specjalizacja, która wyrobiła sobie szczególną pozycję wśród profesjonalistów. Projektowanie etykiet win wydaje się jednym z niewielu przypadków, kiedy projektant grafiki użytkowej ociera się o rolę artysty”.

Szacunek i cześć, i cześć!

Tomasz Budzyń | Jak to robią nasi

Identyfikacja graficzna naszego kraju i normy prawne dotyczące symboli państwowych pozostawiają wiele do życzenia. Przyszłoroczna prezydencja Polski w Unii Europejskiej może być okazją do uregulowania kwestii wizerunku Rzeczpospolitej.

Jaki CMYK twój? Jakie barwy ma polska flaga?

Agata Kwiatkowska-Lubańska | Barwy

O problemach związanych z przetłumaczeniem ustawowej definicji barw narodowych na systemy możliwe do użycia przez grafików.

Samo dobro, całe zło. Plakat propagandowy z czasów wojny polsko‑bolszewickiej

Aleksandra Skorek | Historia dizajnu

„Tania produkcja w dużym nakładzie, możliwość szybkiego reagowania na militarne i polityczne zmiany oraz łatwy sposób dotarcia do szerokich mas, często nieposiadających umiejętności czytania, to najważniejsze jego atuty. Dostrzeżono je przede wszystkim w okresie I wojny światowej”.

Stacje mieszkalne. Redefinicja domu

Dominik Lisik | Idee

„Mówią o tym »architektura przyszłości«, a tak naprawdę to rozwiązania dawne, a potem zapomniane. Młode pokolenie architektów i projektantów wraca do doskonałych pomysłów odtrąconych przez konserwatywny modernizm, tak ślepy, że aż niekiedy szkodliwy”.

Kataloński boom w dizajnie. O tym, jak zaprojektowano sukces miasta

Jak to robią inni

Katońskie wzornictwo wypromowane zostało przez instytucje wspierające dizajn, władze samorządowe oraz firmy stawiające na projektowanie.

Pociąg do kolei

Bartosz Piotrowski | Wydarzenia

Relacja projektanta z berlińskich targów transportu Innotrans, gdzie coraz odważniej zaznaczają swoją obecność polscy producenci pociągów.

Mirokosmos

Magda Kochanowska

Relacja z wystawy towarzyszącej paryskim targom meblowym Maison & Objet , poświęconej zagadnieniu prywatności.

Stolik przyjazny dziecku

Dominik Lisik | Produkt z plusem

Prezentacja nowego polskiego produktu autorstwa Grzegorza Cholewiaka, któremu redakcja przyznała „plus”.

Niezwykłe życie

Magda Kochanowska | Wydarzenia

Relacja z czwartej edycji Łódź Design Festival 2010, najbardziej dynamicznie rozwijającej się imprezy w naszym kraju.

Dywany inaczej. Projekty Agnieszki Czop i Joanny Rusin

Anna Demska | Prezentacje

Omówienie dorobku już uznanych łódzkich projektantek, które tworząc dywany nieustannie eksperymentują  zmieniają materiały, dodają nowe funkcje, wprowadzają interaktywność.

Modernizm i modernizacja. Kilka uwag o historii modernizmu w Polsce

Andrzej Szczerski | Historia wzornictwa

O trzech sposobach pojmowania modernizmu oraz o jego specyfice w międzywojennej Polsce.

Przychodzi baba do lekarza…

Lex Drewinski | 2 po 3

Felieton zawdzięczamy tym razem nieszczęśliwemu wypadkowi autora oraz niemieckiej agencji reklamowej Butter.

Drgania w piżamie. Technologiczne nowinki w przemyśle odzieżowym

Agata Zborowska | W branży

Czyli o tym, jak projektanci wykorzystują nowe technologie – od poruszających się tkanin, przez diody wyświetlające „co tylko przyjdzie nam do głowy” do ułatwiających komunikację rękawic strażackich.