Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

2+3D. Grafika plus produkt 45 (2012)

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Redakcja (dyskusja | edycje) z dnia 17:08, 8 maj 2013

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do 2+3D. Grafika plus produkt lub Spisy treści 2012


okładka numeru
45 (2012)

Wstęp do numeru
Czesława Frejlich

Rekomendacje
Skrótowe omówienia imprez rekomendowanych przez redakcję. Informacje o imprezach polecanych przez redakcję.

Rozmaitości
Skrótowe omówienia książek i rekomendowanych imprez m.in. o wynikach konkursu „Dobry Wzór 2012” i poznańskiej „Design by”, frankfurckiej wystawie „10+1”, 8, Triennale w Trnavie. Między innymi omówienia wyników konkursów „Dobry Wzór 2012”, „Design by”, korespondencje z 8. Triennale w Trnavie i z frankfurckiej wystawy „10+1” podsumowującej program Talents, recenzje książkowe.

Co powiedzieć dziecku?
Anna Machwic-Adamkiewicz | Zawód ilustrator
„Polski rynek książek dla dzieci wyraźnie ożywił się w ostatnich latach. W księgarniach nie brakuje dziś pozycji, które zachwycają ilustracją i opracowaniem graficznym”. Autorka przedstawia sytuację polskich ilustratorów oraz ich zmagania z wydaniem autorskich książek.

Kto się z nami nie wybije…
Ewa Oliver | Opakowania
Tekst traktuje o opakowaniach wysokoprocentowych trunków i o towarzyszących im graficznych historiach. Tylko dla dorosłych!

Bez medalu
Jasiek Krzysztofiak | Wydarzenia
Bilans projektowy Letnich Igrzysk Olimpijskich w Londynie.

Ideały młodości. Jan Sawka
Magdalena Czubińska | Historia dizajnu
Przypomnienie sylwetki i dorobku Jana Sawki, zmarłego w sierpniu wszechstronnego artysty, którego plakaty, malarstwo, grafika i instalacje często określane są jako psychodeliczne.

Nie wystarczy sprzedawać. Wierszyłłowski i Projektanci
Czesława Frejlich, Dominik Lisik | Zawód projektant
O polskim rynku, konserwatyzmie kupujących i edukacji z perspektywy architekta wnętrz – rozmowa z Mikołajem Wierszyłłowskim.

Biegać, skakać, latać, pływać – zmieniać, wdrażać, udostępniać
Anna Nacher | Idee
„Idee open design brzmią nieco utopijnie, to prawda. Widać jednak także, że wpisują się w pewną zmianę kulturową o poważniejszym charakterze, mającą wszelkie cechy zmiany paradygmatycznej”.

Mieć czy używać?
Magda Kochanowska, Roberta Barban | Idee w praktyce
O różnicy między konsumentem a użytkownikiem i o nowej roli projektantów.

Wokół łodzi runabout
Paweł Gełesz | Wodny świat
Autor, architekt statków, przybliża przeszłe i współczesne problemy projektowania luksusowych motorówek.

Bill Moggridge, cichy bohater dizajnu
Weronika Rochacka | Przeboje dizajnu
O tym, jak powstał pierwszy laptop i jak narodziła się nowa dziedzina wzornictwa – projektowanie interakcji.

Ostrożnie, po śladach
Nassir Khamin | W branży
O rozwijającym się polskim rynku obuwniczym opowiada projektant obuwia pracujący dla krajowych wytwórców.

Publiczna, czyli jaka?
Weronika Rochacka | Projektowanie społeczne
Zwiększa się w Polsce potrzeba zmian jakości miejskich przestrzeni publicznych. Przykłady inicjatyw zmierzających do ich poprawy.

Oswojone problemy
Małgorzata Kopecka | Projektowanie społeczne
Czy pożyteczne z przyjemnym zawsze da się połączyć? Rozważania na temat popularnych i atrakcyjnie zaprojektowanych stron internetowych poświęconych kampaniom społecznym.

Grzeszna przyjemność
Jacek Mrowczyk | Prezentacje
Rozmowa z Jenną Goldberg, autorką dekoracyjnych mebli inspirowanych sztuką japońską, afrykańską i australijską.

Smakuje jak ulał…
Mikołaj Wierszyłłowski | Czarny Piotruś
„Czy zauważyliście, że jakoś przez gardło nie przechodzi określenie »wzornictwo autorskie«? Dizajn to co innego – jest taki fajny, na luzie; jakieś tam wzornictwo to przecież nudy, a przemysłowe to już w ogóle… Jakieś koparki czy tokarki?”

Pociąg do secesji
Lex Drewinski | 2 po 3
Tematem felietonu jest tym razem Dworzec Witebski w Sankt Petersburgu.

Logo, tanio i drogo
Kuba Sowiński | Finanse
Druga część „cennika” poświęcona projektom identyfikacji wizualnej.