Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Akcent 2 (136) 2014: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(Utworzył nową stronę „Przejdź do Akcent lub Spisy treści 2014<br /> okładka numeru<br /> 2/2014 [[Kategoria...”)
 
(dodanie kursywy)
 
Linia 1: Linia 1:
Przejdź do [[Akcent]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2014|Spisy treści 2014]]<br />
+
Przejdź do [[Akcent]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2014|Spisy treści 2014]]
  
[[Image:Akcent_2_14.jpg|thumb|160px|okładka numeru<br /> 2/2014]]
+
 
 +
[[Image:Akcent_2_14.jpg|thumb|160px|okładka numeru 2/2014]]
 
[[Kategoria:Spisy treści 2014]]
 
[[Kategoria:Spisy treści 2014]]
  
Linia 31: Linia 32:
  
 
Wiersze poetów węgierskich w przekładach Jerzego Snopka (János Oláh, Gábor Zsille, Katalin Mezey, István Kovács, János Csontos)
 
Wiersze poetów węgierskich w przekładach Jerzego Snopka (János Oláh, Gábor Zsille, Katalin Mezey, István Kovács, János Csontos)
 +
  
 
'''PRZEKROJE'''
 
'''PRZEKROJE'''
  
Prozaicy, prozaicy...
+
'''Prozaicy, prozaicy...'''
  
Karolina Przesmycka: W samotnych wszechświatach „Tranzytu” [Joanna Clark „Tranzyt”];
+
Karolina Przesmycka: ''W samotnych wszechświatach „Tranzytu”'' [Joanna Clark „Tranzyt”];
  
Przemysław Kaliszuk: Rzeczy są złożone [Grzegorz Filip „Studnia”];
+
Przemysław Kaliszuk: ''Rzeczy są złożone'' [Grzegorz Filip „Studnia”];
  
Ewelina Stanios: Oczy szeroko zamknięte [Ołeksandr Irwaneć „Choroba Libenkrafta. Morbus dormatorius adversus. Ponura powieść”];
+
Ewelina Stanios: ''Oczy szeroko zamknięte'' [Ołeksandr Irwaneć „Choroba Libenkrafta. Morbus dormatorius adversus. Ponura powieść”];
  
Edyta Ignatiuk: Obsesyjne przyjemności, przyjemne obsesje [Eustachy Rylski „Obok Julii”]
+
Edyta Ignatiuk: ''Obsesyjne przyjemności, przyjemne obsesje'' [Eustachy Rylski „Obok Julii”]
  
Nie tylko analitycznie...
 
  
Wiesława Turżańska: Wielogłos o poecie-Proteuszu [„Obecność. Wspomnienia o Czesławie Miłoszu”];
+
'''Nie tylko analitycznie...'''
  
Andrzej Molik: Pranie delikatne [Anna Arno „Konstanty Ildefons Gałczyński. Niebezpieczny poeta”];
+
Wiesława Turżańska: ''Wielogłos o poecie-Proteuszu'' [„Obecność. Wspomnienia o Czesławie Miłoszu”];
  
Łukasz Jasina: Ukraińskie rekolekcje [„Ukraiński palimpsest. Oksana Zabużko w rozmowie z Izą Chruślińską”];
+
Andrzej Molik: ''Pranie delikatne'' [Anna Arno „Konstanty Ildefons Gałczyński. Niebezpieczny poeta”];
  
Marcin Orliński: Bez widoku na całość [Paweł Mackiewicz „Małe i mniejsze. Notatki o najnowszej poezji i krytyce”];
+
Łukasz Jasina: ''Ukraińskie rekolekcje'' [„Ukraiński palimpsest. Oksana Zabużko w rozmowie z Izą Chruślińską”];
 +
 
 +
Marcin Orliński: ''Bez widoku na całość'' [Paweł Mackiewicz „Małe i mniejsze. Notatki o najnowszej poezji i krytyce”];
 +
 
 +
Andrzej Goworski: ''Purpurowa nić'' [Łukasz Marcińczak „Świat trzeba przekręcić. Rozmowy o imponderabiliach”]
  
Andrzej Goworski: Purpurowa nić [Łukasz Marcińczak „Świat trzeba przekręcić. Rozmowy o imponderabiliach”]
 
  
 
'''PLASTYKA'''
 
'''PLASTYKA'''
  
Elżbieta Błotnicka-Mazur: Dialog sztuki ze sztuką – plakaty Leszka Mądzika
+
Elżbieta Błotnicka-Mazur: ''Dialog sztuki ze sztuką – plakaty Leszka Mądzika''
 +
 
  
 
'''MUZYKA'''
 
'''MUZYKA'''
  
Jarosław Sawic: Czas wielkiej Budki (40 lat Budki Suflera)
+
Jarosław Sawic: ''Czas wielkiej Budki (40 lat Budki Suflera)''
 +
 
  
 
'''SZTUKA SŁUCHANIA'''
 
'''SZTUKA SŁUCHANIA'''
  
Dominik Gac: Zapomniana karta międzywojennej radiofonii. Przypadek Andrzeja Rybickiego
+
Dominik Gac: ''Zapomniana karta międzywojennej radiofonii. Przypadek Andrzeja Rybickiego''
 +
 
  
 
'''PRYZMATY'''
 
'''PRYZMATY'''
  
Bogusław Wróblewski: Nowa jakość w „Ostatnim rozdaniu”
+
Bogusław Wróblewski: ''Nowa jakość w „Ostatnim rozdaniu”''
  
Studenci o Ostatnim rozdaniu
+
Studenci o ''„Ostatnim rozdaniu”''
  
Katarzyna Kuczer-Koszuk: O książce, którą można było napisać dopiero teraz
+
Katarzyna Kuczer-Koszuk: ''O książce, którą można było napisać dopiero teraz''
 +
 
 +
Justyna Osuch: ''„Otóż wiedz, że jedna jest dla wszystkich droga...”''
  
Justyna Osuch: „Otóż wiedz, że jedna jest dla wszystkich droga...”
 
  
 
'''NAMIĘTNOŚCI'''
 
'''NAMIĘTNOŚCI'''
  
Marek Danielkiewicz: Poeta z kanarkiem w garści, czyli o campie
+
Marek Danielkiewicz: ''Poeta z kanarkiem w garści, czyli o campie''
 +
 
  
 
'''BEZ TYTUŁU'''
 
'''BEZ TYTUŁU'''
  
Leszek Mądzik: Przenikanie
+
Leszek Mądzik: ''Przenikanie''
 +
 
  
 
'''NOTY'''
 
'''NOTY'''
  
Waldemar Michalski: Z Podlasia do Paryża i dalej... Słowo o wierszach Mirosławy Niewińskiej
+
Waldemar Michalski: ''Z Podlasia do Paryża i dalej... Słowo o wierszach Mirosławy Niewińskiej''
 +
 
 +
 
 +
'''Noty o autorach'''
 +
 
  
Noty o autorach
+
'''Contents and Summaries'''
  
Contents and Summaries
+
[[Kategoria : Spisy treści 2014]]

Aktualna wersja na dzień 09:51, 13 wrz 2014

Przejdź do Akcent lub Spisy treści 2014


okładka numeru 2/2014

Bohdan Zadura: Doktorzy

Jan W. Woś: To gorsze niż wygnanie!

Kasper Pfeifer: wiersze

Anna Mazurek: Jestem badaczem ułudy... O poezji Konrada Sutarskiego

Konrad Sutarski: Powiększanie ojczyzny

Konrad Sutarski: wiersze

Andrzej Goworski: Cietrzew

Marcin Czyż: wiersze

Piotr Nesterowicz: Lekcje martwego języka

Wojciech Dunin-Kozicki: wiersze

Małgorzata Stępnik: Twórcze fascynacje występkiem na przykładzie „anielskogłowych hipsterów”

Monika Bartkowska: wiersze

Sławomir Majewski: Wystawa

Wiersze poetów węgierskich w przekładach Jerzego Snopka (János Oláh, Gábor Zsille, Katalin Mezey, István Kovács, János Csontos)


PRZEKROJE

Prozaicy, prozaicy...

Karolina Przesmycka: W samotnych wszechświatach „Tranzytu” [Joanna Clark „Tranzyt”];

Przemysław Kaliszuk: Rzeczy są złożone [Grzegorz Filip „Studnia”];

Ewelina Stanios: Oczy szeroko zamknięte [Ołeksandr Irwaneć „Choroba Libenkrafta. Morbus dormatorius adversus. Ponura powieść”];

Edyta Ignatiuk: Obsesyjne przyjemności, przyjemne obsesje [Eustachy Rylski „Obok Julii”]


Nie tylko analitycznie...

Wiesława Turżańska: Wielogłos o poecie-Proteuszu [„Obecność. Wspomnienia o Czesławie Miłoszu”];

Andrzej Molik: Pranie delikatne [Anna Arno „Konstanty Ildefons Gałczyński. Niebezpieczny poeta”];

Łukasz Jasina: Ukraińskie rekolekcje [„Ukraiński palimpsest. Oksana Zabużko w rozmowie z Izą Chruślińską”];

Marcin Orliński: Bez widoku na całość [Paweł Mackiewicz „Małe i mniejsze. Notatki o najnowszej poezji i krytyce”];

Andrzej Goworski: Purpurowa nić [Łukasz Marcińczak „Świat trzeba przekręcić. Rozmowy o imponderabiliach”]


PLASTYKA

Elżbieta Błotnicka-Mazur: Dialog sztuki ze sztuką – plakaty Leszka Mądzika


MUZYKA

Jarosław Sawic: Czas wielkiej Budki (40 lat Budki Suflera)


SZTUKA SŁUCHANIA

Dominik Gac: Zapomniana karta międzywojennej radiofonii. Przypadek Andrzeja Rybickiego


PRYZMATY

Bogusław Wróblewski: Nowa jakość w „Ostatnim rozdaniu”

Studenci o „Ostatnim rozdaniu”

Katarzyna Kuczer-Koszuk: O książce, którą można było napisać dopiero teraz

Justyna Osuch: „Otóż wiedz, że jedna jest dla wszystkich droga...”


NAMIĘTNOŚCI

Marek Danielkiewicz: Poeta z kanarkiem w garści, czyli o campie


BEZ TYTUŁU

Leszek Mądzik: Przenikanie


NOTY

Waldemar Michalski: Z Podlasia do Paryża i dalej... Słowo o wierszach Mirosławy Niewińskiej


Noty o autorach


Contents and Summaries