Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Czas Kultury 1/2004: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

m
m
 
Linia 56: Linia 56:
 
<br />Karol Maliszewski – Przemijanie. Instrukcja obsługi / Marcin Baran, „Gnijąca wisienka”
 
<br />Karol Maliszewski – Przemijanie. Instrukcja obsługi / Marcin Baran, „Gnijąca wisienka”
 
<br />
 
<br />
<br />Karol Maliszewski – Z przygód debiutującej kobiecości / Katarzyna Ewa Zdanowicz, „Jak umierają małe dziewczynki?”
+
<br />Karol Maliszewski – Z przygód debiutującej kobiecości / [[Zdanowicz-Cyganiak Katarzyna | Katarzyna Ewa Zdanowicz]], „Jak umierają małe dziewczynki?”
 
<br />
 
<br />
 
<br />Agnieszka Gulczyńska – Uporczywość pamięci / Mariusz Grzebalski, „Słynne i świetne”
 
<br />Agnieszka Gulczyńska – Uporczywość pamięci / Mariusz Grzebalski, „Słynne i świetne”

Aktualna wersja na dzień 23:54, 9 lut 2009

Przejdź do Czas Kultury lub Spisy treści 2004


okładka numeru 1/2004


AUTOAGRESJA

Z Anną Baumgart i Joanną Turowicz rozmawia Agata Jakubowska – Kolekcja wstydliwych gestów

Anna Suchańska – Autoagresja: kryzys czy styl bycia?

Maciej Michalski – Autodestrukcja i ekstaza

Renata Bożek – Czego pragnie Mała Syrena?

Blanka Brzozowska – Zabij w sobie konsumenta!

Paweł Leszkowicz – Gina Pane – autoagresja to wy!

Kulpa: Przypisy do Fassbindera. Barthes. Foucault. Girard –
Jeu de massacre et désire

Joanna Bator – Bydlądynka

POEZJA

Marek Wawrzyński
Marcin Perkowski
Krzysztof Gryko

PROZA

Monika Mostowik – taka ładna; na sen; otwarte pola; diabeł mnie podkusił

WYDARZENIA

Aleksandra Robakowska, Jarosław Trybuś – Nim nadejdzie wiosna / Olafur Eliasson, instalacja „The Weather Project", Tate Modern, Londyn 16.10.2003 – 21.03.2004

Marek Wasilewski – Japonki 2050 / Miwa Yanagi, „Deutsche Bank Collection", Deutsche Guggenheim, Berlin 31.01.–28.03.2004

Bartosz Kałużny – Przechodząc koło grafik / „Od Picassa do Warhola – Grafiki mistrzów 1964–2003", kolekcja nowojorskiej Galerii Marlborough: CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa 24.11.–26.12.2003; Muzeum Narodowe w Poznaniu, 6.01.–25.01.2004

Justyna Kowalska – Sztuka pod sztuką a może sztuka spod sztuki / Piotr C. Kowalski, "INNI i Piotr C. Kowalski": Galeria Biała, Lublin 24.10.–21.11.2003; Galeria ON, Poznań 8.01.–16.01.2004

KORESPONDENCJE

Joanna Mieszko–Wiórkiewicz – FilMatrix / Berlinale 2004

RECENZJE I OMÓWIENIA

Monika Kłosińska–Duszczyk – Wampir i człowiek / Maria Janion, „Wampir. Biografia symboliczna”

Alfred F. Majewicz – Oblicza i maski Japonii / Iwona Umięcka–Zelek, „Ogisai – wielkie święto teatru no w japońskiej wiosce Kurokawa”; Barbara Zaborowska, „Kimono. Jego dzieje i miejsce w japońskiej kulturze”; Halina Królak, „Tsuda Ume (1864–1929). Prekursorka żeńskiego szkolnictwa wyższego w Japonii”; Estera Żeromska, „Maska na japońskiej scenie. Od pradziejów do powstania teatru no. Historia japońskiej maski i związanej z nią tradycji widowiskowej”

Michał Larek – Retoryczne piekło / Jerzy Pilch, „Miasto utrapienia”

Karol Maliszewski – Przemijanie. Instrukcja obsługi / Marcin Baran, „Gnijąca wisienka”

Karol Maliszewski – Z przygód debiutującej kobiecości / Katarzyna Ewa Zdanowicz, „Jak umierają małe dziewczynki?”

Agnieszka Gulczyńska – Uporczywość pamięci / Mariusz Grzebalski, „Słynne i świetne”

Anna Wójcik – Opowieści z Langenbielau / Hubert Dobrzaniecki, „Stacja Bielawa Zachodnia”

Jacek Uglik – Z lustra wyjrzała moja twarz / Charles Bukowski, „Miłość to piekielny pies. Wiersze z lat 1974–1977”

PODRÓŻE

Nicholas Mirzoeff – Imperium obozów

FELIETONY

Agata Araszkiewicz – Autoagresja, tłumiona pieszczota i bunt polityczny

Klemens Stróżyński – U nas, za kołem polarnym [48]