Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Dialog 1/2001

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Skrypt importujący tekst (dyskusja) z dnia 20:54, 10 lip 2006

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Dialog lub Spisy treści 2001


Plik:113 2001-01-15.jpg
okładka numeru 1/2001



SZTUKI

Marta Grzechowiak
Masztalerz

Ingmar Bergman
Trolösa (partytura dla medium wizualnego)
przełożył ze szwedzkiego Tadeusz Szczepański

Thomas Vinterberg i Mogens Rukov
Festen (adaptacja sceniczna Bo hr. Hansen)
przełożyła z duńskiego Elżbieta Frątczak-Nowotny

ARTYKUŁY

Olga Pilinow
o filmach Larsa von Triera z punktu widzenia psychologa

Bartosz Żurawiecki
wokół autobiografii Larsa von Triera Trier om von Trier

Tadeusz Szczepański
o najnowszym tekście dramatycznym
Ingmara Bergmana publikowanym w tym numerze

Lise-Lone Marker and Frederick J. Marker
o dramatach Moličre'a wystawianych przez Ingmara Bergmana,
fragment książki Ingmar Bergman. Four Decades in the
Theater; przełożyła z angielskiego Iwona Kurz

Monika Żółkoś
o koncepcji postaci tytułowej Iwony, księżniczki
Burgunda Witolda Gombrowicza w inscenizacji Ingmara Bergmana

Mateusz Kanabrodzki
o inscenizacji Ofiary Wilgefortis, sztuki Piotra Tomaszuka
przygotowanej przez autora w teatrze Towarzystwo Wierszalin

ROZMOWY

Piotr Gruszczyński, Mariusz Grzegorzek, Andrzej
Kołodyński, Tadeusz Szczepański i Mateusz Werner rozmawiają
o współczesnym kinie skandynawskim i o rozpiętości pomiędzy
twórczością Ingmara Bergmana z jednej strony a metodą
i praktyką Dogmy z drugiej

FELIETONY

Piotr Mitzner, Marek Beylin

VARIA

Milena Haykowska
o tradycji i dniu dzisiejszym dramaturgii dla dzieci
i młodzieży (bardzo poważnie traktowanego)-w Szwecji

Justyna Golińska
o dwóch niemieckich realizacjach teatralnej
wersji Festen drukowanej w tym numerze

Z AFISZA

KRONIKA

Nowe sztuki: John Barton Tantalus, Theresia Walser
So wild ist es in unseren Wäldern; o działalności Centrum
dramaturgii i reżyserii w Moskwie; o prezentacji kultury
Iranu podczas tegorocznego Festiwalu d'Automne w Paryżu;

W skrócie
Theresia Walser: Dzikość z pilotem
Iliada raz jeszcze?
Irański rytuał w Paryżu
Kość ogonowa na ścianie