http://katalog.czasopism.pl/index.php?title=Dialog_4/2000&feed=atom&action=historyDialog 4/2000 - Historia wersji2024-03-29T11:23:04ZHistoria wersji tej strony wikiMediaWiki 1.20.2http://katalog.czasopism.pl/index.php?title=Dialog_4/2000&diff=11444&oldid=prevSkrypt importujący tekst o 18:54, 10 lip 20062006-07-10T18:54:25Z<p></p>
<p><b>Nowa strona</b></p><div><br />
Przejdź do [[ Dialog ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2000|Spisy treści 2000]]<br />
----<br />
[[Image:113_2000-04-20.jpg|thumb|160px|okładka numeru 4/2000]]<br /><br />
<br /><br />
<br />SZTUKI<br /><br />Olga Tokarczuk <br />Skarb (scenariusz) <br /><br />Andrzej Stasiuk <br />Muchy (scenariusz) <br /><br />Oliver Bukowski <br />Bis Denver sztuk przełożona z niemieckiego <br />przez Joannę Diduszko-Kuśmirska <br /><br />Zoltán Egressy<br />Portugál sztuka przełożona <br />z węgierskiego przez Camillę Mondral<br /><br />ARTYKUŁY<br /><br />Małgorzata Szpakowska <br />o immoralizmie społecznym w filmie Dług <br />Krzysztofa Krauzego i złudzeniach liberalizmu <br /><br />Małgorzata Sadowska <br />o współczesnym polskim filmie dokumentalnym <br />i jego głównych tematach <br /><br />Iwona Kurz<br />o roli alkoholu i scen pijackich w powojennym <br />polskim filmie fabularnym <br /><br />Conrad Philipp Kottak <br />o sieci restauracji McDonalda, jako scenie współczesnego <br />rytuału, którego współuczestnikami są klienci, <br />translated from English by Iwona Kurz <br /><br />Tomasz Plata <br />o Teatrze Porywaczy Ciał z Poznania, teatrze alternatywnym <br />zaangażowanym w penetrowanie rzeczywistości społecznej<br /><br />Véronique Boyer <br />o opętaniu i egzorcyzmach w brazylijskim <br />Kościele zielonoświątkowym, translated from <br />French by Maria Kolankiewicz<br /><br />DYSKUSJA<br /><br />Dług wobec rzeczywistości. Michał Głowiński, <br />Piotr Gruszczyński, Zbigniew Mentzel, Jacek Sieradzki, <br />Piotr Tomaszuk, Andrzej Trzos-Rastawiecki and Piotr <br />Wereśniak rozmawiają o domniemanych powinnościach sztuki <br />wobec swoich czasów na marginesie filmu Dług oraz <br />w ćwierćwiecze ukazania się Świata nie przedstawionego <br />w literaturze, manifestu dwóch młodych pisarzy, Juliana <br />Kornhausera i Adama Zagajewskiego, którzy od literatury <br />zażądali służby wobec rzeczywistości - po raz ostatni, <br />jak dotąd w polskim życiu intelektualnym<br /><br />FELIETONY<br /><br />Jarosław Krawczyk, Michał Komar i Piotr Mitzner<br /><br />VARIA<br /><br />Teatr i piłka nożna <br />- na podstawie materiałów zamieszczonych w hiszpańskim <br />kwartalniku ADE Teatro przygotowała Ewa Poleska <br /><br />Zbigniew Brzoza <br />Hóhérok hava (Miesiąc katów) Kornéla Hamvai'ego <br />w budapeszteńskim teatrze Katona József<br /><br />KRONIKA<br /><br />Nowe sztuki: Jeff Koons Rainalda Goetza; Personenkreis 3.1<br />Larsa Noréna w reżyserii Thomasa Ostermeiera; sylwetka <br />Yasminy Rezy; hiszpański dramatopisarz Fernando Fernán-Gómez <br />został członkiem FLOAT8Academia Espańola w Madrycie<br /><br />W skrócie<br />Prowincjonalny kat i rewolucja<br />Plastykowy idol<br />Do Hadesu, na peron<br />Fernando Fernán - Gómez z Królewskiej Akademii<br /><br />
[[Kategoria:Spisy treści 2000]]</div>Skrypt importujący tekst