Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 100 (2010)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2010


okładka numeru
100/2010


lata nauki krystiana lupy

kraków tętnił życiem. wspomnienia marzenny marii smoleńskiej
z Marzenną Marią Smoleńską rozmawia Waldemar Wasztyl

Waldemar Wasztyl
studia krystiana lupy

Krystian Lupa
fragmenty z archiwum rękopisów

Leszek Piotr Skiba
inscenizacja „nadobniś i koczkodanów” st. i. witkiewicza w teatrze jeleniogórskim jako propozycja interpretacji i modelu teatru


żądanie antygony

Judith Butler
kłopoty z zakazem incestu

Judith Butler
cielesne wyznania

śmierć na własnych prawach
rozmawiają Mateusz Borowski, Paweł Dybel, Adam Ostolski, Małgorzata Sugiera, Weronika Szczawińska

Mateusz Borowski
potomkowie antygony. teatr i relacje rodzinne


forum

Krystyna Duniec, Joanna Krakowska
trans-sfer. dyskurs intymny w sferze publicznej


grotowski

Agata Adamiecka-Sitek, Weronika Szczawińska
płeć performera

Łucja Iwanczewska
bity na śmierć. etyka niezłomności grotowskiego i lacana

Tadeusz Kornaś
po grotowsku
Stowarzyszenie Teatralne Chorea w Łodzi: Grotowski – próba odwrotu, reż. Tomasz Rodowicz


cunningham

Jadwiga Majewska
centrum swojego. merce cunningham albo uwagi o myśleniu ciałem

tors: nie ma stałych punktów w przestrzeni
z Merce’em Cunninghamem rozmawia Jacqueline Lesschaeve

Joanna Szymajda
pożegnanie merce’a cunninghama w paryżu


kino szekspirowskie

Olga Katafiasz
zwycięstwo zła. „sen nocy letniej” maksa reinhardta i williama dieterle


repertuar

Katarzyna Fazan
czarny mózg warlikowskiego
Nowy Teatr w Warszawie: Koniec, reż. Krzysztof Warlikowski

Joanna Jopek
dream. factory
Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu: Gwiazda śmierci, reż. Krzysztof Garbaczewski

Paweł Schreiber
cudza klasa
Teatr na Woli w Warszawie: Nasza klasa, reż. Ondrej Spišák

Monika Kwaśniewska
śmiertelna wyprzedaż
Teatr Polski we Wrocławiu: Kazimierz i Karolina, reż. Jan Klata

Żelisław Żelisławski
niezapominanie
Teatr Polski we Wrocławiu: Szosa Wołokołamska, reż. Barbara Wysocka;
Teatr Polski w Bydgoszczy: Łagodna, reż. Barbara Wysocka

Jakub Papuczys
patrzenie w ciemność
Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu: Zmierzch bogów, reż. Maja Kleczewska

Aneta Mancewicz
blisko-wizja: pół wieku videoteatru „poza” lothe i lachmanna
Videoteatr „Poza” w Warszawie: Zgrzyt, reż. Piotr Lachmann


taniec

Anna Królica
not about everything
Ciało/Umysł. 9. Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego w Warszawie

Witold Mrozek
polski taniec na platformie
Polska Platforma Tańca w Poznaniu


zagranica

Anna R. Burzyńska
życie za dwieście lat
Volksbühne am Rosa-Luxemburg Platz w Berlinie: Żołnierze oraz Nach Moskau! Nach Moskau!, reż. Frank Castorf

Thomas Irmer
po moskiewskiej premierze

Dorota Krzywicka-Kaindel
obsesja
Schauspielhaus Wien: Bruno Schulz: Der Messias, reż. Michał Zadara

Bettina Kerl, Michał Zadara
część piąta. „mesjasz” brunona schulza: performans nieobecności

Jolanta Łada
lohengrin eksperymentalny
Bayreuther Festspiele

Przemysław Strożek
magia teatru w malarstwie XIX wieku. od jacques’a-louisa davida do adolpha appii
Museo di arte moderna e contemporenae di Trento e Rovereto: Dalla scena al dipinto.
La magia del teatro nella pittura dell’Ottocento. Da David a Delacroix, da Füssli a Degas


teatr w książkach

Krzysztof Bielawski
ciągle ten sam dionizos
Aleksis Solomos, Święty Bachus. Nieznane lata teatru greckiego 300 p.n.e – 1600 n.e