Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 111 (2012)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2012


okładka numeru
111 (2012)

BORCZUCH

Joanna Wichowska. Gruda ziemi, bryła lodu
Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu: Królowa Śniegu, reż. Michał Borczuch

W dzieciństwie najważniejsza jest fascynacja tajemnicą.
Z Michałem Borczuchem rozmawia Jakub Papuczys

FORUM

monopol teatru repertuarowego
Rozmawiają: Jerzy Hausner, Krzysztof Mieszkowski, Agata Siwiak, Bartosz Szydłowski

Sonda: Bartosz Frąckowiak, Iga Gańczarczyk, Ana Nowicka, Monika Kufel, Joanna Wichowska, Ewa Wójciak

ZOO

Monika Żółkoś
Voyeuryzm ogrodu zoologicznego

Kelly Oliver
Prawo do milczenia

KRAUSS

Filip Lipiński
Rosalind Krauss: przekraczanie modernizmu?

Rosalind Krauss
Im /puls widzenia

Biali rycerze
Z Rosalind Krauss rozmawia Yve-Alain Bois

MEDIA

Justyna Stasiowska
Right Here, Right Now – performatywność występu DJ-a w klubie

PERFORMUJ!

Monika Kwaśniewska
Od buntownika do eksperta. Medialne wizerunki Jana Klaty

Łukasz Zatorski
Utopia w działaniu. Krytyka Polityczna jako kłącze performansów

MARILYN

Łucja Iwanczewska
Marilyn Monroe – przemieszczenia

COETZEE NA SCENIE

Katarzyna Fazan
Jak pies. Coetzeego/Lensa/Kleczewskiej opera kaleka

Teatr Wielki w Poznaniu: Slow Man, reż. Maja Kleczewska

Aleksander Laskowski
Sens tekstu libretta wydobywa muzyka

Natalia Jakubowa
„White western man” starzeje się, ale wciąż budzi współczucie

Toneelgroep Amsterdam: Hańba, reż. Luk Perceval

UTWORY O OJCZYŹNIE

Maryla Zielińska
Znasz-li ten kraj

Teatr Polski w Bydgoszczy: Popiełuszko, reż. Paweł Łysak; Źle ma się kraj, reż. Weronika Szczawińska

Ćwiczenia z wolności
Z Małgorzatą Sikorską-Miszczuk rozmawia Marta Bryś

Inna rzeczywistość jest możliwa
Z Weroniką Szczawińską i Mateuszem Pakułą rozmawia Tomasz Kowalski

REPERTUAR

Joanna Targoń. „Hamlet”, który nie jest jak gąbka
Teatr Współczesny w Warszawie: Hamlet, reż. Maciej Englert

Piotr Olkusz. Przed rolą
Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu, Instytut im. Jerzego Grotowskiego, neTTheatre, Centrum Kultury w Lublinie, Instytut Badań Interdyscyplinarnych „Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego, Stowarzyszenie Artystów „Bliski Wschód”: Tragedie antyczne, reż. Paweł Passini

Agata Łuksza. O uwodzeniu
Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach: Niebezpieczne związki, reż. Radosław Rychcik

Piotr Dobrowolski: Zawsze będziesz mnie kochać
Bałtycki Teatr Dramatyczny w Koszalinie: Kobieta z przeszłości, reż. Ewelina Marciniak

ŚLĄSK

Ewa Bal
Śląsk jako teren dyskursywnych zmagań polskości

FESTIWALE

Monika Muskała. Dokumenty, sentymenty, polityka i swastyka
Wiener Festwochen

Anna R. Burzyńska. W sieci
Theatertreffen w Berlinie

Magdalena Talar. Co jest tutaj do myślenia
XXI Międzynarodowy Festiwal Teatralny Kontakt w Toruniu

Aleksandra Kamińska. Pojemność małych form
XLVII Przegląd Teatrów Małych Form „Kontrapunkt” w Szczecinie

ZAGRANICA

Thomas Irmer
Teatr z rzeczywistości. Koniec ery Matthiasa Lilienthala w berlińskim HAU

Jolanta Łada. Biznesmen tułacz
Richard Wagner Festspiele, Bayreuth: Holender tułacz, reż. Jan Philipp Gloger

Friederike Felbeck. „Jeśli coś ma się zmienić, trzeba przez to przejść!”

Düsseldorfer Schauspielhaus: Maria, reż. Andrea Breth

LALKI

Joanna Braun. Real i wirtual w teatrze lalek
25. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Lalkarskiej w Bielsku-Białej

Paweł Dobrowolski. Animacje
Krzysztof Bieliński, BTL – Lalki

KSIĄŻKI

Beata Guczalska. Okupacja czy kolaboracja?
Dorota Sajewska, Pod okupacją mediów

Joanna Jopek
jedno hasło: robić miejsce

noty o książkach