Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 112 (2012)

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Redakcja (dyskusja | edycje) z dnia 16:30, 5 lut 2013

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2012


okładka numeru
112 (2012)

Jarocki

Beata Guczalska
Rzeźbiarz znaczeń

Maryla Zielińska
Wspomnienie wspomnień

Łażę za tobą ciągle i się przypatruję
Z Jerzym Jarockim rozmawia Maryla Zielińska

Tworząc, pisać historię kraju
Z Jerzym Jarockim rozmawia Maryla Zielińska

Anna Stafiej
Co jest w „Węzłowisku”?

Glossy do „Węzłowiska”
Ze Stanisławem Radwanem rozmawia Anna Stafiej

Anna R. Burzyńska
Sztuką – na jedną chwilę

Przeciw-historie

Małgorzata Dziewulska
Ukryte / Odkryte. Gry pamięcią w teatrze obiecanym

Krystyna Duniec, Joanna Krakowska
Soc, sex i historia

Grzegorz Niziołek
Resentyment jako eksperyment

Miasto snu

Joanna Wichowska. Mistrz zaprasza do konfesjonału
TR Warszawa: Miasto snu, reż. Krystian Lupa

Arkadina z Arkadii
Z Marią Maj rozmawia Joanna Targoń

Wardel
Z Igą Gańczarczyk rozmawia Waldemar Wasztyl

Kazimierz Bardzik
Kilka myśli o „Mieście snu”

Kurator

Florian Malzacher
Przy całej przyjaźni. Kuratorowanie w sztukach performatywnych

To nie sen awangardy
Z Arturem Żmijewskim rozmawia Piotr Kosiewski

Czas ruszyć poza miasto
Z Agatą Siwiak rozmawia Tomasz Kowalski

Agata Łuksza. O nich//o sobie samych
komuna//warszawa: RE//MIX

Katarzyna Fazan. Akcje azjatyckie: hossa i bessa
Maltafestival w Poznaniu

Grotowski

Agata Adamiecka-Sitek
Grotowski, kobiety i homoseksualiści. Na marginesach „człowieczego dramatu”

Widz

Gabriela Karolczak
O choreografowaniu empatii i neuronach lustrzanych

Media

Michał Krawczak
Programowanie interakcji: software i sztuki performatywne

Repertuar

Aleksandra Kamińska. Wskrzeszanie pamięci
Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka w Łodzi: Hotel Savoy, reż. Michał Zadara

Olga Katafiasz. Oswojone okrucieństwo
Teatr Polski we Wrocławiu, Staatsschauspiel w Dreźnie: Titus Andronicus, reż. Jan Klata

Jakub Papuczys. Źle się dzieje na kolei (a nas to nic nie obchodzi)
Teatr Nowy w Poznaniu: Firma, reż. Monika Strzępka

Piotr Dobrowolski. Girl Power
Teatr Współczesny w Szczecinie: Tauryda. Apartado 679, reż. Antonina Grzegorzewska

Aleksandra Wiśniewska. Akademia powstańcza
Muzeum Powstania Warszawskiego, Teatr Dramatyczny w Warszawie: Powstanie, reż. Radosław Rychcik

Joanna Jopek. Dumanowski soundsystem – drama polska
Radio Kraków: Dumanowski – dokumenty z odnalezionej biografii, reż. Jan Klata

Opera

Agnieszka Marszałek. Klucz do Manon
Teatr Wielki – Opera Narodowa: Manon Lescaut, reż. Mariusz Treliński

Zagranica

Katarzyna Lemańska. Festiwal niemotą podszyty
Foreign Affairs, Berliner Festspiele

Katarzyna Targońska. Jak indywidualność dojrzewa do wolności
Teatr Narodowy w Rydze: Woyzeck/Voiceks, reż.: Kiriłł Sieriebriennikow

Festiwale

Tadeusz Kornaś. Teatr w poszukiwaniu prawdy (I)
II Międzynarodowy Festiwal „Świat miejscem prawdy”. Sezon Mistrzów

Łukasz Zatorski. Manifest w sprawie natychmiastowej utopizacji życia
37. Krakowskie Reminiscencje Teatralne

Magdalena Talar. Fikcyjne światy
66. Festiwal w Awinionie

Katarzyna Lemańska. Teatr to jedyne miejsce, w którym można mówić prawdę prosto w oczy
XVI Festiwal Szekspirowski w Gdańsku

Taniec

Anna R. Burzyńska. Utopia jako plan działania
Klopsztanga: Polen Grenzenlos NRW; polski taniec w tanzhaus nrw w Düsseldorfie

Jadwiga Majewska. Widzącemu patrzeć w oczy
Stary Browar Nowy Taniec na Malcie

Teatr w książkach

Michał Lachman. Menażeria słowa
Tennessee Williams, Tramwaj zwany pożądaniem i inne dramaty

Dorota Jarząbek-Wasyl. Dzieje teatru, którego nie znamy
Marek Wasztyl, Dzieje teatru lalek w Polsce 1944-2000

Noty o książkach