http://katalog.czasopism.pl/index.php?title=Didaskalia_121-122_(2014)&feed=atom&action=historyDidaskalia 121-122 (2014) - Historia wersji2024-03-29T00:48:58ZHistoria wersji tej strony wikiMediaWiki 1.20.2http://katalog.czasopism.pl/index.php?title=Didaskalia_121-122_(2014)&diff=55458&oldid=prevRedakcja: Utworzył nową stronę „Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2014<br /> ---- [[Image:Didaskalia_121.jpg|thumb|right|160px|okładka numeru 121-122 (...”2014-09-12T08:39:47Z<p>Utworzył nową stronę „Przejdź do <a href="/index.php/Didaskalia" title="Didaskalia">Didaskalia</a> lub <a href="/index.php/Kategoria:Spisy_tre%C5%9Bci_2014" title="Kategoria:Spisy treści 2014">Spisy treści 2014</a><br /> ---- [[Image:Didaskalia_121.jpg|thumb|right|160px|okładka numeru 121-122 (...”</p>
<p><b>Nowa strona</b></p><div>Przejdź do [[Didaskalia]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2014|Spisy treści 2014]]<br /><br />
----<br />
[[Image:Didaskalia_121.jpg|thumb|right|160px|okładka numeru 121-122 (2014)]]<br />
<br />
'''dziady'''<br />
<br />
Tomasz Kowalski. Dziady unchained<br />
<br />
Teatr Nowy w Poznaniu: Dziady, reż. Radosław Rychcik<br />
<br />
Monika Kwaśniewska. Po premierze<br />
<br />
Teatr kłamie zawodowo. Z Radosławem Rychcikiem rozmawia Tomasz Kireńczuk<br />
<br />
'''vinge/müller'''<br />
<br />
Andrew Friedman. Totalna radykalna fikcja. Saga Ibsenowska Vegarda Vingego i Idy Müller<br />
<br />
Thomas Irmer. Wrogowie ludu w Berlinie<br />
<br />
Volksbühne ma Rosa-Luxemburg-Platz w Berlinie: 12-Spartenhaus, reż. Vegard Vinge i Ida Müller<br />
<br />
'''performans'''<br />
<br />
Joseph Roach. Wprowadzenie: historia, pamięć i performans<br />
<br />
'''solidarność'''<br />
<br />
Paweł Sztarbowski. Wspólnota euforii. Rzeczywistość-teatr „Solidarności”<br />
<br />
Maria Kobielska. Zderzenie, klincz, impas. Narracje o stanie wojennym w polskiej pamięci kulturowej<br />
<br />
Walka się nie skończyła. Z Martą Dzido i Piotrem Śliwowskim rozmawia Monika Kwaśniewska<br />
<br />
Monika Kwaśniewska. Słabość, empatia, troska. Nowe światy i nowe wspólnoty według Grzegorzewskiego<br />
<br />
Paweł Schreiber. Solidarność niemożliwa. „Squaring the Circle” Toma Stopparda<br />
<br />
Maryla Zielińska. Protokół pewnego zebrania: „Otworzył się wentyl”<br />
<br />
'''kurator'''<br />
<br />
Marta Keil. Artysta – kurator – producent kultury<br />
<br />
Katarzyna Lemańska, Karolina Wycisk. Komuna//Warszawa przesyła instrukcje: czym jest remiks teatralny?<br />
<br />
Kręgi realnych utopii. Z Grzegorzem Laszukiem rozmawiają Katarzyna Lemańska i Karolina Wycisk<br />
<br />
'''swinarski'''<br />
<br />
Joanna Walaszek. Upiór w cmentarnej krypcie i geniusz w golfie<br />
<br />
Stary Teatr w Krakowie: Geniusz w golfie, reż. Weronika Szczawińska<br />
<br />
Paweł Mościcki. Sprawdzanie tradycji. Konrad Swinarski i teatralny anachronizm<br />
<br />
'''repertuar'''<br />
<br />
Rafał Kołsut. Nu, pogodi!<br />
<br />
Teatr Polski we Wrocławiu: Termopile polskie, reż. Jan Klata<br />
<br />
Dorota Jarecka. Wysocka. Stan ważkości<br />
<br />
Centrala, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Teatr Polski we Wrocławiu: Szapocznikow. Stan nieważkości / No gravity, reż. Barbara Wysocka<br />
<br />
Olga Katafiasz. Bandyci i my<br />
<br />
Teatr Narodowy w Warszawie: Zbójcy, reż. Michał Zadara<br />
<br />
Paweł Schreiber. Przebieralnia<br />
<br />
Teatr IMKA w Warszawie, Teatr Polski w Bydgoszczy, Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu: Cienie. Eurydyka mówi:, reż. Maja Kleczewska<br />
<br />
Ewa Fita. Nowe życie kina<br />
<br />
TR Warszawa: Druga kobieta, reż. Grzegorz Jarzyna<br />
<br />
Karolina Obszyńska. Ideologia w ofensywie<br />
<br />
Wrocławski Teatr Współczesny: Bramy raju, reż. Paweł Passini<br />
<br />
Klaudia Laś. Historia wymyślana<br />
<br />
Stary Teatr w Krakowie: W kwestii zwycięstwa, reż. Sebastian Majewski<br />
<br />
Jakub Kłeczek. Sztuka wyboru<br />
<br />
Machina Ex: Hedge Knights<br />
<br />
'''zagranica'''<br />
<br />
Thomas Irmer. Trzecie odrodzenie jako ostateczny dowód na bycie klasykiem<br />
<br />
Haus der Berliner Festspiele: Einstein on the Beach, reż. Robert Wilson<br />
<br />
Friederike Felbeck. Uwaga: to wideo zawiera fragmenty „Kaliguli”<br />
<br />
Schauspiel Stuttgart: Caligula, reż. Krzysztof Garbaczewski<br />
<br />
Natalia Jakubowa. W ruinach historii<br />
<br />
Staatsoper w Berlinie: Carska narzeczona; Metropolitan Opera w Nowym Jorku: Kniaź Igor, reż. Dmitrij Czerniakow<br />
<br />
'''opera'''<br />
<br />
Marcin Bogucki. Kosmici w operze<br />
<br />
Teatr Wielki – Opera Narodowa: Projekt „P”, reż. Krzysztof Garbaczewski<br />
<br />
Tomasz Kireńczuk. Mozartowski dom lalek<br />
<br />
Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu: Don Giovanni, reż. Pippo Delbono<br />
<br />
'''festiwale'''<br />
<br />
Joanna Jopek. Eros i masakra<br />
<br />
XLIX Przegląd Teatrów Małych Form Kontrapunkt w Szczecinie<br />
<br />
Tomasz Kowalski. Wypełnianie konturów<br />
<br />
nie jesteś mi obojętny w Poznaniu<br />
<br />
'''teatr w książkach'''<br />
<br />
Agata Dąbek. Tekst dla teatru jako wydarzenie<br />
<br />
W.B. Worthen, Dramat: między literaturą a przedstawieniem<br />
<br />
Piotr Dobrowolski. Spadkobiercy Derridy<br />
<br />
Anna Burzyńska, Dekonstrukcja, polityka i performatyka<br />
<br />
Dobrochna Ratajczakowa. Po śladach<br />
<br />
Włodzimierz Szturc, Rytualne źródła teatru. Obrzęd – maska – święto<br />
<br />
'''Noty o książkach'''<br />
<br />
[[Kategoria:Spisy treści 2014]]</div>Redakcja