Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 78 (2007)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2007


okładka numeru
78 (2007)


król roger

Agnieszka Marszałek
z króla człowiek
Opera Wrocławska: Karol Szymanowski Król Roger,
kier. muz. Ewa Michnik, reż. Krzysztof Warlikowski

Tomasz Cyz
po premierze

wasiljew

Katarzyna Osińska
„półtoraoki strzelec” z ulicy srietienka

nie żałuję, że zbudowałem ten teatr
Z Anatolijem Wasiljewem rozmawia Katarzyna Osińska

dramaturdzy

intelektualiści czy artyści
Z Krystianem Lupą, Pawłem Miśkiewiczem, Janem Klatą, Michałem Zadarą, Wiktorem Rubinem rozmawiają Iga Dzieciuchowicz, Anna Herbut, Joanna Targoń

repertuar

Dorota Jarząbek
niewinni młodzi czarodzieje
Teatr Dramatyczny w Warszawie: Georg Büchner Leonce i Lena, reż. Michał Borczuch

teatr nie z solennej powagi
Z Michałem Borczuchem rozmawia Magda Stojowska

Ewa Guderian-Czaplińska
z mojej kuchni
Teatr Polski w Poznaniu: Tadeusz Różewicz Wyszedł z domu,
reż. Marek Fiedor

Marcin Maćkowiak
po premierze

Tadeusz Kornaś
dobroć w dole
Teatr Polski w Bydgoszczy: William Szekspir Tymon Ateńczyk, reż. Maciej Prus

Maria Prussak
dwie stare kobiety
Teatr Narodowy w Warszawie: Tadeusz Różewicz Stara kobieta wysiaduje, reż. Stanisław Różewicz

Jolanta Kowalska
polska, czyli coś do śmiechu
Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu: Paweł Demirski Był sobie Polak, Polak, Polak i diabeł, reż. Monika Strzępka

Monika Kwaśniewska
(nie)wielki teatr świata
Teatr Wybrzeże w Gdańsku: Juliusz Słowacki Lilla Weneda,
reż. Wiktor Rubin

plusy i minusy
Gabriela Detka, Alicja Jasiók, Joanna Jopek, Agnieszka Olczyk

sonda
Marcin Bosak, Beata Fudalej, Jan Peszek, Kazimiera Szczuka

plastyka w teatrze

Tadeusz Kornaś
racja przeciw umarłym – replika józefa szajny

Gabriela Detka
twarzą w wodzie
Scena Plastyczna KUL w Lublinie: Bruzda, reż. Leszek Mądzik

ku światłu
Z Leszkiem Mądzikiem rozmawia Tadeusz Kornaś

Henryk Jurkowski
spectacles de décors

przekłady

Jean-Pierre Sarrazac
impersona. odczytując na nowo „kryzys postaci”

zagranica

Dorota Krzywicka
transcendencja
Burgtheater w Wiedniu: Grzegorz Jarzyna Medea, reż. Grzegorz Jarzyna

Thomas Irmer
układanie klocków według gorkiego
Maxim Gorki Theater w Berlinie: Maksym Gorki Ozonkinder,
reż. Michał Zadara

Thomas Irmer
niezabłąkana postdramatyczność
Berliner Ensemble w Berlinie: Peter Handke Ślady zabłąkanych, reż. Claus Peymann

Piotr Olkusz
jak stworzyć wrażenie bycia w teatrze
Théâtre de la Ville / Théâtre des Abbesses: Un homme en faillite, tekst i reż. David Lescot

Marta Keil
prawda: całkowity paraliż sumienia
Fabriktheater Rote Fabrik w Zurichu, mikeska:plus:blendwerk: Rashomon. Truth lies next door; reż. Bernhard Mikeska

orient

Karolina Szwed
gotipua

opera

Tomasz Cyz
rytuały muzyki
Staatsoper Unter den Linden w Berlinie: Claudio Monteverdi, Vespro della beata vergine. Combattimenti di Tancredi e Clorinda, dyrygent: René Jacobs, reż. Luk Perceval; Claudio Monteverdi, L’Orfeo, dyrygent: René Jacobs, reż. Barrie Kosky

taniec

Katarzyna Nocuń
ciało wszechobecne
Ballet Preljocaj & Granular Synthesis, N, choreogr. Angelin Preljocaj

inny teatr

Paul Allain
„makbet” pieśni kozła

Agnieszka Marszałek
miejsce dla głosu
Majsternia Pisni: W niedzielę rano…, reż. Serhij Kowałewycz

festiwale

Magdalena Bartnik
zatańczyć mszę
Olsztyńskie Spotkania Teatralne

Anna Herbut
dialogi z ziemią
Muzyka i Świat. Festiwal Filmów Dokumentalnych w Krakowie

grotowski

Zbigniew Osiński
notatki ze spotkań z jerzym grotowskim

teatr w książkach

Jakub Momro
poetyka kryzysu
Jean-Pierre Sarrazac, Słownik dramatu nowoczesnego
i najnowszego


noty o książkach