Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 82 (2007)

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2007


okładka numeru
82 (2007)

lulu

Marcin Kościelniak
piękne formy okrucieństwa
Stary Teatr w Krakowie: Frank Wedekind Lulu, reż. Michał Borczuch

lulu kocha bezgranicznie
Z Martą Ojrzyńską rozmawia Monika Kwaśniewska

Grzegorz Niziołek
w sierocińcu świata


wyspiański

Joanna Walaszek
wyspiański w żywych (a nie licznych) przedstawieniach
Festiwal „Wyspiański 2007”, Kraków


Aleksander Fiut
„nam nie zostawił wyspiański pomocy”. gombrowicz i miłosz o wyspiańskim

Grzegorz Niziołek
studium o laertesie


opera

Dorota Krzywicka-Kaindel
szczęście niespełnienia
Bayerische Staatsoper w Monachium: Piotr Czajkowski Oniegin, reż. Krzysztof Warlikowski

Agnieszka Sosnowska
metamorfozy medei
Grand Theatre w Luksemburgu: Medea, reż. Sasha Waltz

Paulina Sygulska
second movement: śmierć czy zmartwychwstanie opery?
The Second Movement Covent Garden: The Triple Bill: Jacques Offenbach Dwóch ślepców, Benjamin Fleischmann/Dymitr Szostakowicz Skrzypce Rothschilda, Bohuslav Martinu° Łzy noża, reż. Oliver Mears


repertuar

Monika Kwaśniewska
„a więc obserwuj, oceniaj i miej swoje zdanie / człowiekiem jesteś...”
TR Warszawa: Szewcy u bram na podstawie Szewców Stanisława Ignacego Witkiewicza, reż. Jan Klata

Olga Katafiasz
nuda, zgaga, dewena
Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu: Witold Gombrowicz Operetka, reż. Michał Zadara

Beata Guczalska
współcześnie, obok tragedii
Stary Teatr w Krakowie: Stanisław Wyspiański Klątwa, reż. Barbara Wysocka; Sędziowie, reż. Maria Spiss


co państwo widzieli ostatnio w teatrze

Marcin Czarnik, Łukasz Czuj, Alicja Helman, Zygmunt Konieczny, Maciej Namysło


plusy i minusy

Anna R. Burzyńska, Anna Herbut, Joanna Jopek, Agata Wołek


bauhaus

Anna Nowicka
bauhausbühne: eksperyment teatralny


zagranica

Anna R. Burzyńska
nieobecność
Théâtre Vidy-Lausanne: Stifters dinge, reż. Heiner Goebbels; Berliner Ensemble: Bertold Brecht Opera za trzy grosze, reż. Robert Wilson

Thomas Irmer
czarno-biała krzyżówka
Goethe-Institut w São Paulo w koprodukcji z Serviço Social de Comercio São Paulo: Nelson Rodrigues Anjo negro, reż. Frank Castorf

Dorota Jarząbek
teatr przeżegnany
Teatr Aleksandryjski w Sankt Petersburgu: Antoni Czechow Mewa, reż. Krystian Lupa


dialog-wrocław

Iga Gańczarczyk
wiele hałasu po nic
Międzynarodowy Festiwal Teatralny Dialog-Wrocław

Beata Guczalska
europejski rachunek sumienia
NTGent: Pedro Calderón de la Barca Życie jest snem, reż. Johan Simons

Tomasz Kireńczuk
dekonstruktywistyczne alibi
Mabou Mines, Nowy Jork: Mabou Mines DOLLhouse na podstawie Domu lalki Henrika Ibsena, reż. Lee Breuer

Weronika Szczawińska
po premierze


paradżanow

Joanna Wojnicka
aszuch i radzieccy cenzorzy

Tadeusz Kornaś
śpiewaj! – umrzyj!


inny teatr

Katarzyna Dudek
tam, gdzie łokieć spotyka się z kosmosem


festiwale

Marta Keil
facelifting
Europejskie Spotkania Teatralne Bliscy Nieznajomi, Poznań

Iga Dzieciuchowicz
wyścig monodramów
Wrocławskie Spotkania Teatrów Jednego Aktora


kantor

Katarzyna Fazan
gry z komizmem w teatrze śmierci


grotowski

Zbigniew Osiński
moje spotkania z grotowskim. notatki z lat 1990-1994


teatr w książkach

Adela Karsznia
grotowski nie tylko dla początkujących
James Slowiak i Jairo Cuesta Jerzy Grotowski

Maryla Zielińska
„popocatepetl, popoca...”
Danuta Kuźnicka Obszary zwątpień i nadziei. Inscenizacje Jerzego Grzegorzewskiego 1966–2005;
Elżbieta Morawiec Jerzy Grotowski mistrz światła i wizji;
Zbigniew Taranienko Trzask pękających parawanów. Jerzy Grzegorzewski w Teatrze Studio;
Palę Paryż i wyjeżdżam. Wywiady z Jerzym Grzegorzewskim, red. Ewa Bułhak; „Notatnik Teatralny” 2006 nr 42


Małgorzata Ruda
myśleć za pomocą słów
Erwin Axer Kłopoty młodości kłopoty starości. Felietony teatralne; Z pamięci


noty o książkach