Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Didaskalia 83 (2008)

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Redakcja (dyskusja | edycje) z dnia 16:41, 14 kwi 2008

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2008


okładka numeru
83 (2008)

seks

teatr a seksualność
z Krystianem Lupą, Janem Englertem, Mają Kleczewską i Michałem Borczuchem
rozmawia Julia Kluzowicz

Joanna Targoń
dekada seksu

Piotr Kosiewski
figowy liść z gipsu, czyli o powikłanych relacjach sztuki i seksu
Barbican Art Gallery w Londynie: Seduced. Art and Sex from Antiquity to Now

Anna R. Burzyńska
naga królewna śnieżka

Ewa Szczęsna
nieważne, co widzisz. ważne, czym to jest


repertuar

Iga Dzieciuchowicz
preparat z ludzkiej pamięci
Wrocławski Teatr Współczesny: Bertolt Brecht Baal, reż. Anna Augustynowicz

Dorota Jarząbek
historia dla dzieci, dorosłych i psa
Teatr Narodowy w Warszawie: Isaac Baschevis Singer Opowiadania dla dzieci, reż. Piotr Cieplak

Maria Prussak
teatr na wojnie
Teatr Studio w Warszawie: Bitwa pod Grunwaldem według Tadeusza Borowskiego, reż. Marek Fiedor

Tadeusz Kornaś
po premierze

Olga Katafiasz
odbicie
Teatr Polski we Wrocławiu: William Szekspir Juliusz Cezar, reż. Remigiusz Brzyk

Paweł Schreiber
trzy siostry
Teatr Polski im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy: Torsten Buchsteiner Nordost, reż. Grażyna Kania

Jarosław Wojtowicz
requiem aeternam…
Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie: Odpoczywanie na podstawie twórczości Stanisława Wyspiańskiego, reż. Paweł Passini


plusy i minusy

Marta Bryś, Iga Dzieciuchowicz, Joanna Jopek, Monika Kwaśniewska


co państwo widzieli ostatnio w teatrze

Janusz Degler, Joanna Drozda, Jerzy Fedorowicz, Joanna Szczepkowska


przepisywanie

teksty dla współczesnego teatru. dlaczego przepisujemy klasyków, albo kto zastąpił dramatopisarza?
rozmawiają: Mateusz Borowski, Beata Guczalska, Maja Kleczewska, Günter Henkel, Małgorzata Sugiera, Feridun Zaimoglu


zagranica

Dorota Krzywicka-Kaindel
szekspir scoverowany
Burgtheater w Wiedniu, TR Warszawa: James Goldman Lew w zimie, reż. Grzegorz Jarzyna


po wiedeńskiej premierze

Alicja Binder
prowokator
Sala Lauga – Baiona – Les Translatines: Rodrigo Garcia Arrojad mis cenizas sobre Mickey, reż. Rodrigo Garcia

Anna Herbut
kadry pornografii
La pornographie des âmes, reż. i choreografia: Dave St-Pierre

Tadeusz Kornaś
raz jeszcze
C.I.C.T. / Théâtre des Bouffes du Nord: Fiodor Dostojewski Wielki Inkwizytor, reż. Peter Brook


inny teatr

Grzegorz Niziołek
czego nie widać

Dariusz Kosiński
kolumna i szczelina

śmierć pieśni
z Piotrem Borowskim rozmawia Tadeusz Kornaś


lorca

Joanna Biernacka
¡ay! cante jondo ¡ay!


taniec

Julia Hoczyk
laboratorium kobiecości
Ward/ward oraz Berchem (Antwerpia), Korzo Productions (Haga): Co(te)lette, choreografia: Ann Van den Broek

Joanna Szymajda
sztuka choreograficznego synkretyzmu sidi larbi cherkaoui


przekłady

Steve Wilmer
kobiety w tragedii greckiej dziś: próba ponownej lektury


dybuk

Władysław Iwanow
ekstatyczny teatr jewgienija wachtangowa

Katarzyna Osińska
ślady dybuka w teatrze tadeusza kantora


teatr telewizji

Dariusz Kosiński
scena pusta i otwarta
Telewizja Polska SA: Stanisław Wyspiański Wyzwolenie, reż. Maciej Prus


teatr w książkach

Joanna Jopek
portret wielokrotny w lustrach

Wojciech Owczarski Miejsca wspólne, miejsca własne. Leśmian, Schulz, Kantor; Sztuka jest przestępstwem. Tadeusz Kantor a Niemcy i Szwajcaria. Wspomnienia. pod red. Uty Scholemmer; zapis filmowy: Manekiny Tadeusza Kantora; Kantor; Istnieje tylko to, co się widzi; Wielopole, Wielopole; Gdzie są niegdysiejsze śniegi...; Próby tylko próby; „Powrót Odysa” Tadeusza Kantora. Notatki z prób, reż. Andrzej Sapija

Dorota Jarząbek
jestem ptakiem w przelocie
Juliusz Osterwa „Antygona”, „Hamlet”, „Tobiasz” dla teatru społecznego

noty o książkach