Didaskalia 99 (2010)
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Didaskalia lub Spisy treści 2010
między sceną a konsolą
Paweł Schreiber
gra w teatr. czy teatr potrzebuje gier wideo
Henry Jenkins
sztuka dla epoki cyfrowej. gry kształtują naszą kulturę. czas zacząć brać je poważnie
Olaf Szewczyk
nowa kultura wykuwa się teraz
między sceną a konsolą
rozmawiają: Jan Klata, Paweł Passini, Wiktor Rubin, Paweł Schreiber i Olaf Szewczyk
Thomas Irmer
kolorowi zastępcy w najlepszym z krajów
Rimini Protokoll: Best Before, reż. Helgard Haug, Stefan Kaegi
performatyka
Małgorzata Sugiera
performatywy, performanse i teksty dla teatru
Nina Tecklenburg
uwikłani w opowieści. szkic do narracyjnej teorii przedstawienia
Piotr Kosiewski
zaglądając do cudzych mieszkań
Nowy Teatr w Warszawie: Mieszkania-X
needcompany
Luk Van den Dries
rubens nigdy nie używał zieleni. emocjonalne przesunięcia w twórczości jana lauwersa
Żelisław Żelisławski
in[fin]ito
miłość jest najważniejsza
z Janem Lauwersem rozmawia Ana Brzezińska
Ana Brzezińska
who is who w needcompany
malta
Julia Hoczyk
flamandowie tańczą tak
maltafestival w Poznaniu
Monika Kwaśniewska
mechanika prawdy
Thalia Theater w Hamburgu: The Truth about the Kennedys, reż. Luk Perceval
tym, co nas łączy, jest cierpienie
z Lukiem Percevalem rozmawia Aleksandra Jeżewska
forum
Grzegorz Niziołek
„dwa tysiąclecia prawie i ani jednego boga!”
Andrzej Leder
spektakl w społeczeństwie spektaklu
festiwale
Joanna Wichowska
lekcja słuchania
Międzynarodowy Festiwal Kontakt w Toruniu
Renata Derejczyk
pieniądz i inne smoki
Theatertreffen w Berlinie
witkacy
Maryla Zielińska
jądro ciemności
TR Warszawa: Metafizyka dwugłowego cielęcia, reż. Michał Borczuch
Grzegorz Niziołek
„zdychajmy po prostu bez dalszej analizy”, czyli normalni ludzie witkacego
wałbrzych
Monika Kwaśniewska
samobójstwa i zatrucia, czyli o „znanych, znanych” zgonach w wałbrzychu
Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu: Łysek, reż. Radosław Rychcik;
Był sobie Andrzej Andrzej Andrzej i Andrzej, reż. Monika Strzępka
Małgorzata Dziewulska
po dekonstrukcji
Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu: Dynastia, reż. Natalia Korczakowska
głosy z forum teatru dramatycznego im. jerzego szaniawskiego w wałbrzychu
repertuar
Marta Bryś
i odpuść nam nasze winy
Teatr Polski we Wrocławiu: Biesy, reż. Krzysztof Garbaczewski
pękanie iluzji
z Krzysztofem Garbaczewskim i Katarzyną Warnke rozmawia Żelisław Żelisławski
Dorota Jarząbek
zbawczy humbug
Stary Teatr w Krakowie: Wesele hrabiego Orgaza, reż. Jan Klata
Piotr Olkusz
teraz ty uderzasz
Teatr Współczesny w Szczecinie i Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu: Getsemani, reż. Anna Augustynowicz
Alicja Morawska-Rubczak
iwona w formie
Opolski Teatr Lalki i Aktora im. Alojzego Smolki: Iwona, księżniczka Burgunda, reż. Marián Pecko
opera
Antoine Pickels
autoportret w stylu camp
La Monnaie w Brukseli: Makbet, reż. Krzysztof Warlikowski
Maryla Zielińska
one way ticket
Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie: Sudden Rain/Between, reż. Maja Kleczewska
Natalia Jakubowa
eurydyka ucieka, orfeusz rejteruje. haydn na scenie węgierskiej opery narodowej
Opera Narodowa w Budapeszcie: Dusza filozofa, albo Orfeusz i Eurydyka, reż. Sándor Zsótér
zagranica
Friederike Felbeck
miasto w zwierciadle. schauspiel frankfurt pod kierownictwem olivera reese
Piotr Piber
dwoje biednych rumunów w sydney
Focus Theatre w Sydney: Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku, reż. Benjamin Paloff
teatr w książkach
Joanna Walaszek
twórcze siły rosyjskiego teatru
Katarzyna Osińska Teatr rosyjski XX wieku wobec tradycji
Tadeusz Kornaś
historie podszyte historią
Dariusz Kosiński Teatra polskie. Historie
Joanna Targoń
rzut wątrobą
Wątroba. Słownik teatru polskiego po 1997 roku
Ewa Guderian-Czaplińska
grotowski dwukrotnie
Dariusz Kosiński Grotowski. Przewodnik; Zbigniew Osiński Jerzy Grotowski.
Źródła, inspiracje, konteksty
p i k s e l