Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

EleWator 2/2012

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Redakcja (dyskusja | edycje) z dnia 15:38, 10 kwi 2013

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do eleWator. Kwartalnik literacko-kulturalny lub Spisy treści 2012


okładka numeru 2/2012

Jan Drzeżdżon:

Janusz Drzewucki
Elegia dla Jana Drzeżdżona

Krystyna Lewna
Jan Drzeżdżon – knop z Domatowa

Roman Jan Drzeżdżon
Janów dwóch

Jan Drzeżdżon
Ze zbioru nieznanych baśni: Misterium miłości, Łzy Króla Życia, Ogród kwiatów

Karol Maliszewski
Sublimując rzeczywistość w apokryf czyli piętno Drzeżdżona

Andrzej Turczyński
Apokalipsa wg Jana Drzeżdżona

Maria Jentys-Borelowska
Duch światła. O polskojęzycznej prozie Jana Drzeżdżona

Jan Drzeżdżon
Pergamonia (fragment)

Z listów do Jana Drzeżdżona
(Jarosław Iwaszkiewicz, Jan Parandowski, Donat Kirsch, Henryk Bereza)

Lech M. Jakób
Dlaczego Drzeżdżon?

Jan Drzeżdżon
Ulotna kruchość literatury (moje credo pisarskie)

Paweł Orzeł
Nieznany świat scenariuszy filmowych Jana Drzeżdżona

poezja:

Grzegorz Wróblewski
Ptaki i delfiny, Kamienie

Kamil Sipowicz
Choroby Kartezjańskie, Makówka

proza:

Andrij Lubka
Killer

poezja:

Maciej Melecki
Kolejna fałda, Maź, Przebiegi bez dat

Łeś Bełej,br /> mokry palimpsest, kobieta Edgara Poe, pies

dziennik:

Henryk Waniek
Notatnik i modlitewnik drogowy (fragmenty)

teatr:

Krzysztof Ćwikliński
Willi Blum

z Paryża: Andrzej Wasilewski
Świat jest cierpieniem. Poezja Houellebecqa

z Londynu: Noil Branc
Nieistotna żółta sprawa

sztuki plastyczne i architektura:

Arkadiusz Polewka
24/50, czcionka na papierze

Tadeusz Szklarski, Sławomir Wunsch
Hologram miasta

Cezary Sikorski
Świat według Brunona Schulza

krytyka literacka:

Wanda Skalska
Z niebiańskich manowców (Jan Drzeżdżon, Łąka wiecznego istnienia. Wybór wierszy z lat 1973-1990)

Monika Glosowitz
Metanoja, paranoja (Kamila Pawluś, Klaustrofobia na wynos)

Edyta Antoniak-Kiedos
Zobaczyć słowami (Maciej Melecki, Szereg zerwań)

Jacek Sojan
Gra w Królewicza. Filozofie tańca z Kopciuszkiem (Bogdan Zdanowicz, Przebieranka)

Piotr W. Lorkowski
Szczęśliwy powrót (Krzysztof Niewrzęda, Popiół)

Wiktoria Klera
W płynie (Marcin Baran, Niemal całkowita utrata płynności)

Daria Dziedzic
Barwne opowieści. Kilka słów o poezji Marzeny Orczyk-Wiczkowskiej (Marzena Orczyk-Wiczkowska, Grypsy z Panoptikonu)

Krzysztof Szymoniak
Światy równoległe (Karol Samsel, Krzysztof Schodowski, AltissimumAbiectum)

Laura Reszke
Sens życia. O poezji Beaty Patrycji Klary (Beata Patrycja Klary, De-klaracje)

Konrad Liskowacki
Gulasz z Polaka (Krzysztof Varga, Trociny)

Rafał Derda
W każdym levelu nowa piramida (Łukasz Drobnik, Nocturine. Cunninghamella)

Konrad Wojtyła
Synu, wyluzuj! (Susan Sontag, Odrodzona. Dzienniki, tom 1. 1947-1963)

Paweł Orzeł
Nieustannie na linii ognia (Pier Paolo Pasolini, Po ludobójstwie. Eseje o języku, polityce i kinie)

Arkadiusz Siedlecki
Poczytaj mi, kotku! (A.J. Gabryel, Facet na telefon)

muzyka:

Tie Break.
Z zespołem rozmawia Monika Petryczko

Tadeusz Hnat
Meduza Szalona, Szalonka (Witold Szalonek, Medusa)

Monika Petryczko
Hidden Orchestra za pomocą sobie tylko znanej wrażliwości sprawiła tą płytą świat (Hidden Orchestra, Archipelago)

stałe felietony:

„nie w rzędzie”
– Krzysztof Niewrzęda

„poza mainstreamem”
– Izabela Fietkiewicz-Paszek
Żyć, obserwować, przemijać i wszystko to spisać. Tomasz Piekło i Paweł Łęczuk

„w swoim tempie”
– Krzysztof Hoffmann
2.0

„dlaczego nie jestem malarzem”
– Małgorzata Południak
Talenty w twarzach Króla

„wściekłe sumienie”
– Anatol Ulman
Larum łkają