Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Format 1 (58) 2010

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Aleib (dyskusja | edycje) z dnia 16:34, 1 paź 2010

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Format lub Spisy treści 2010


okładka numeru
1 (58) 2010

TEMATY

Grzegorz Sztabiński: Rola historii a prognozy dla sztuki
Bożena Kowalska:  Czy można prognozować sztukę współczesną?
Sławomir Magala: Przeżywanie sztuki w ruchliwych tłumach
Bogusław Jasiński: Ocalenie, czyli pytanie o przyszłość sztuki

WYDARZENIA

Grażyna Borowik: Lustra, atrapy, teatr cieni
Karolina Golinowska: Przestrzenie narodowego (nie)pokoju
Andrzej Saj: Malarstwo – czy martwy język?
Anna Nawrot: 11. International Istanbul Biennial
Magdalena Lewoc: Pomiędzy dystopią a idyllą
Agnieszka Gniotek: Kryzys gatunku
Andrzej Kostołowski: Dużo rysunku
Marta Raczek: Czas kobiet, młodości i eksperymentów
Magda Komborska: Difference beyond difference pomiędzy światami...
Piotr Stasiowski: Skąd tak dużo jelonków?
Marta Czyż: Malarstwo w nowych ramach
Andrzej Saj: Co z tą promocją?

POSTAWY

Elżbieta Kościelak: Stan świata przyszłego dokonanego
Tomasz Załuski: W imię malarstwa
Marta Czyż: ADHD malarstwa
Lila Dmochowska: ET BER Warlikowska – Piękna i Bestia ± ∞
Stary Banan
Tomasz Załuski: Marzenie, więź, utopia
Anna Markowska: Jerzego Kosałki powrót do malarstwa
Anna Kania: Drugie życie

REMINISCENCJE

Bożena Kowalska: O malarstwie Eduarda Steinberga i nie tylko
Dorota Hartwich: Nieobecność gracza

MOTYWY

Eulalia Domanowska: W Labiryncie dźwięków
Alexandra Hołownia: Janet Cardiff i George Bures Miller – „The Murderof Crows”
Alexandra Hołownia: Wizualne prace muzyków i utwory muzyczne plastyków

KONTAKTY

Iza Franckiewicz: Trzy dekady festiwalu Ars Electronica
Mirosław Rajkowski: Ars Electronica 2009
Mateusz Soliński: Zrozumieć naturę
Mateusz Soliński: Wszechświat w ziarenku piasku
Alexandra Hołownia: Frieze Art Fair 2009
Alexandra Hołownia: Art Forum Berlin
Eulalia Domanowska: Dzieje się we Lwowie
Piotr Kosiewski: Późny Rothko

POLONIKA

Szymon Bojko: KRAK
Łukasz Kropiowski: Ballady zagrane na suchej krakowskiej

INTERPRETACJE

Anna Kutera: „Passing Through” w Berlinie
Renata Rogozińska: Zawsze początek
Mieczysław Szewczuk: Sztuka drastyczna
Stanisława Zacharko: Mapy Pamięci
Adam Sobota: Poza postmodernizm
Eulalia Domanowska: Zapomniane pokoje

RELACJE

Magda Komborska: X2 group specific...
Piotr Głowacki: Balansując między wieżowcami
Alicja Klimczak-Dobrzaniecka: Survival 7
Łukasz Guzek: Nurkowanie w Podwodnym Wrocławiu
Zofia Gebhard: Rysownik Piotr Dumała
Anna Kania: Galeria sztuki wrocławskiej
Mateusz Soliński: Stan rezonansu
Piotr Kardas: Złoty Glan dla Natalii Lach-Lachowicz
Bożena Kowalska: Plener pod hasłem „Prognozy dla sztuki”
Magdalena Hniedziewicz: VI Forum Malarstwa Polskiego
Romuald K. Bochyński: O koanach w „Elektrowni”

RECENZJE

Lechosław Lameński: Ikona w sztuce XX wieku
Michał Haake: Krytyka artystyczna po końcu krytyki?
Dokończenia
Profesor Witold Skulicz