Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Format 38-39 (2001)

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Skrypt importujący tekst (dyskusja) z dnia 22:45, 5 lut 2007

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Format lub Spisy treści 2001


okładka numeru 38-39 (2001)


TEMATY

Grzegorz Sztabiński
Obrazowanie

Leszek Brogowski
We wklęsłościach niebytu

Piotr Zawojski
Obrazy elektroniczne. Eksplozja produkcji, implozja sensu?

Thomas Wagner
Tam, gdzie zając grzeje sobie brzuch.
Stosunki między fotografią a malarstwem w erze komputerów

POSTAWY

Być artystą w Polsce
Z Edwardem Dwurnikiem rozmawia Mirosław M. Ratajczak

Monika Pleszyńska
Dwie przestrzenie. Obrazowanie Jacka Waltosia

Andrzej Kostołowski
Rondo. O malarstwie Klimczaka-Dobrzanieckiego

Mirosław M. Ratajczak
Obrazki intymne

Karolina Skrzyniarz
Jarosław Modzelewski. Przegląd z malarstwa

Grzegorz Sztabiński
Uwolnić światło. O twórczości Antoniego Mikołajczyka

Jan Berdyszak
Wyobraźnia urzeczowiona. O obrazie

Wioletta Kazimierska-Jerzyk
O obrazie, o człowieku
(najnowsza książka Jana Berdyszaka)

Pozwalam obrazowi żyć
Rozmawiają: Piotr C. Kowalski, Jerzy Ludwiński, Rafał Jakubowicz

Jerzy Hanusek
Miska, szczotka, pielucha. O obrazach Bettiny Bereś

Piotr Baumlass
Przedmioty niemożliwe Dariusza Mląckiego

Andrzej Jarosz
Notatki wokół malarstwa Waldemara Dudy

Mirosław Haponiuk
O malarskiej małomówności Tomasza Zawadzkiego

Bożena Kowalska
Nieskończoność szuka swojego początku. O malarstwie Andrzeja Nowackiego

Marianne Ebersold
Obrazo-mapy w twórczości Brygidy Wróbel-Kulik

Ryszard Ratajczak
Malarskie metafory Pawła Trybalskiego

KONTAKTY

Małgorzata Lisiewicz
Ekspresja znaczeń - znaczenia ekspresji. Polski i niemiecki neoekspresjonizm

Marianne Ebersold
Czy istnieje specyfika „sztuki niemieckiej”?

Norman Smużniak
Artysta i jego dzieło (Anselm Kiefer)

Bożena Kowalska
Moralizator i esteta

Elżbieta Łubowicz
Tao w drewnie i papierze

Janusz L. Dobesz
Sztuka Rune Mields

Andrzej P. Bator
Pejzaż poezji konkretnej

Marianna Michałowska
Pustka historii. O realizacjach Rolanda Schefferskiego

Znaczenie materiału
Z Rolfem Bierem rozmawia Matthias J. Wolff

Eulalia Domanowska
Rewizyta

Bożena Kowalska
Kolekcjonerzy sztuki polskiej

Andrzej Saj
Służebność przestrzeni (O artystycznych realizacjach G. Nasfeter)

Stephan Berg
Świat fotografii Petry Kaltenmorgen

Adam Sobota
Fotografia Bauhausu

Urszula M. Benka
Zamgloną źrenicą

Marek Śnieciński
Fotografie Andreasa Rosta

REMINISCENCJE

Ewelina Pawlus
Obrazy śmierci

Zbigniew Makarewicz
9 zwycięstw Jerzego Ludwińskiego (1930-2000)

RELACJE

Piotr Głowacki
Kraina bez cienia czasu. Obrazy Barbary Schrenzel

Ewelina Pawlus
„Most do przyszłości”. Międzynarodowe Triennale Grafiki 2000

Monika Buś, Mikołaj Iwański
II Biennale Grafiki Studenckiej - Poznań 2001

Grzegorz Dziamski
Jubileusz Zachęty

Andrzej Jarosz
Labirynt malarskich możliwości

Jolanta Ciesielska
Czy ilość oznacza jakość? Kilka uwag przy Festiwalu Malarstwa w Szczecinie

Jolanta Ciesielska
Nie-składanki. Polska sztuka bez świadomości

Agnieszka Wołodźko
Negocjatorzy

Bernadeta Stano
Dotknąć, aby zwątpić

Ewa Klekot
Niebo nad „Kołem”

Violetta Sajkiewicz
Wielki labirynt miasta

Magdalena Ujma
Jak deszcz (malarstwo Magdy Gryski)

INFORMACJE, NOTY

Bożena Czubak
W towarzystwie uśmiechniętej Wiktorii

Aleksander Braunberg
Dziewięć głów smoka po raz piąty

Piotr Głowacki
W miniaturze

Mirosław Rajkowski
Kronika sztuki nowych mediów