Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kultura i Społeczeństwo 1/2005

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Skrypt importujący tekst (dyskusja) z dnia 10:41, 2 lut 2007

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Kultura i Społeczeństwo lub Spisy treści 2005


okładka numeru 1/2005


MIASTO: PRZESTRZEŃ – SZTUKA

ARTYKUŁY I ROZPRAWY

Ewa Rewers
Tryumf i upadek ponowoczesnych utopii miejskich. Jak utopie miejskie przekształcały się w towar?

Małgorzata Nieszczerzewska
Miasta nie-miasta

Krzysztof Kalitko
„Postrzępienie” – nowa koncepcja przestrzeni miasta i jego architektury

Grzegorz Dziamski
Sztuka publiczna

Marek Krajewski
Co to jest sztuka publiczna?

Marianna Michałowska
Z soboty na niedzielę – dokument fotograficzny i portrety życia miejskiego

Anna Wieczorkiewicz
Projekt turystycznego świata

Magdalena Wieczorkowska
Reklama społeczna w Polsce po 1989 roku. Zarys problematyki

Z WARSZTATÓW BADAWCZYCH

Karina Koziej
Pięćdziesiąt lat oswajania Pałacu Kultury

Barbara Ewa Bossak
Wirtualny pejzaż miast – Gdańsk, Sopot, Gdynia

OMÓWIENIA, POLEMIKI, RECENZJE

Andrzej Siciński
Warszawa w badaniach socjologicznych (rec.: Społeczna mapa Warszawy, J. Grzelak, T. Zarycki [red.], Warszawa 2004)

Marcin Łaska
Rewolucja bez rewolucji (rec.: I. Krzemiński, P. Śpiewak, Druga rewolucja w małym mieście, Warszawa 2001

Kurtmolla Abdulganiyev
Wizja jednostki i społeczeństwa Jeana-Claude&039;a Kaufmanna
(rec.: J.-C. Kaufmann, Ego. Socjologia jednostki. Inna wizja człowieka i konstrukcji podmiotu, Warszawa 2004)

Paulina Bolibrzuch
Czym nie jest populizm? (rec.: P.-A.Taguieff, L&039;illusion populiste. De l&039;archaique au médiatique, Paris 2002)

Andrzej Siciński
Varsawianista i podróżnik – o czekoladzie (rec.: O. Budrewicz, Opowieść pachnąca czekoladą, Kraków 2002)

Noty bibliograficzne (oprac. Bronisław Gołębiowski)