Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kwartalnik Filmowy 35-36 (2001)

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Skrypt importujący tekst (dyskusja) z dnia 01:34, 18 paź 2005

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 2001


okładka numeru 35-36 (2001)


OD REDAKCJI

STARE KINO, NOWE KINO

Maria Gołębiewska
MONTAŻ I PRZESTRZEŃ ATRAKCJI

Sean Cubitt
TECHNIKI CYFROWE I FILMOWE EFEKTY SPECJALNE

Marcin Giżycki
KINO ROZSZERZONE PO TRZYDZIESTU LATACH

KONIEC KINA?

Anne Friedberg
KONIEC KINA MULTIMEDIA I ZMIANA TECHNOLOGICZNA

Thomas Elsaesser
KINO CYFROWE: NOŚNIK, WYDARZENIE, CZAS

Vivian Sobchack
SCENA EKRANU. POSTRZEGANIE FILMOWEJ I ELEKTRONICZNEJ "OBECNOŚCI"

Ryszard W. Kluszczynski
GODARD, SHAW, MIKAMI: PERSPEKTYWY WIDZENIA

NOWE PROBLEMY, NOWE ESTETYKI

Roy Ascott
MOISTMEDIA ART, CZYLI „SZTUKA WILGOTNYCH MEDIÓW.
KIEDY JAGUAR ZAMIESZKA Z BARANKIEM

Olivier Grau
NOWE OBRAZY Z ŻYCIA. RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA, SZTUKA GENETYCZNA I TRANSGENICZNA

Söke Dinkla
PŁYNNOŚĆ DZIEŁA. KU NOWEJ FORMIE DZIEŁA SZTUKI

George Lellis
PORTRET W FILMIE, WIDEO I INTERNECIE. KILKA AKSJOMATÓW, PORÓWNAŃ I PRZYKŁADÓW

Annick Bureaud
DYSTRYBUCJA UTOPII. NET ART, WEB ART

Barbara Kita
TELEWIZYJNY PALIMPSEST

Ewa Mazierska
REALITY TV PRÓBA ANALIZY

CZŁOWIEK I MASZYNA

Marie-Luise Angerer
ZŻYCIE JAKO EKRAN? ALBO: JAK UCHWYCIĆ WIRTUALNOŚĆ CIALA?

Jaroslaw Lubiak
INTERFEJS CZLOWIEK VERSUS MASZYNA

Piotr Krajewski
MEDIACJA-MEDIALIZACJA

Andrzej Gwóźdź
EKRANY ŚWIATA

Wojciech Chyła
OD OBRAZÓW ARTYSTYCZNYCH DO OBRAZÓW MEDIALNYCH

Marcin Składanek
INTELIGENTNY AGENT TEORIA I PERSPEKTYWY

KOMPUTERY. ŻYCIE JEST GRĄ

Grahame Weinbren
PANOWANIE (SONIC, C&39;EST MOI)

Piotr Sitarski
ZAGRAJ W TO JESZCZE RAZ. POWTARZALNOŚĆ W GRACH KOMPUTEROWYCH

Zbigniew Walaszewski
JA WAMPIR (DRACULA, C&39;EST MOI)

OD TEORII DO PRAKTYKI

Edward A. Shanken
SZTUKA W EPOCE INFORMACJI.

TECHNOLOGIA A SZTUKA KONCEPTUALNA

Lev Manovich
AWANGARDA JAKO SOFTWARE

Machiko Kusahara
JAPOŃSKOŚĆ I UNIWERSALIZM.
WSPÓŁCZEŚNI JAPOŃSCY ARTYŚCI SZTUKI MEDIÓW I DZIEDZICTWO KULTUROWE JAPONII

Georg Schöllhammer
EXPORT-IMPORT

Geert Lovink.
CENTRUM MEDIALNE SARAI

OKIEM I UCHEM

Marcin Giżycki
KONIEC KINA CZY KONIEC KULTURY?

POŻEGNANIA

Marcin Giżycki
BUSTER KEATON FILMU ANIMOWANEGO. WSPOMNIENIE O JANIE LENICY (1928-2001)

NOTY O AUTORACH

FILM W POLSCE 2000 (cz. 2)
oprac. Beata Kosińska-Krippner

SUMMARY

SOMMAIRE