Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kwartalnik Filmowy 52 (2005)

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Skrypt importujący tekst (dyskusja) z dnia 01:34, 18 paź 2005

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 2005


okładka numeru 52 (2005)


KINO BRYTYJSKIE (cz. I)

Od Redakcji

ZNAKI CZASU. HISTORIA W FILMIE
Nowe spojrzenie na wczesną historię brytyjskiego kina
– archiwum Mitchella i Kenyona
JOHN K. WALTON

Film historyczny – kino narodowe
Krótka historia brytyjskiego filmu historycznego
JAMES CHAPMAN

Dzielni Czesi i szarmanccy Polacy
Wojenni sprzymierzeńcy w filmie
MICHAEL PARIS

Promień nadziei i mroczny koszmar – nowe kino brytyjskie
ROBERT MURPHY

BRYTYJSKIE KINO GATUNKU
Dziwne losy wytwórni Hammer
GRZEGORZ DRYJA

Marzenia i lęki
Brytyjskie kino science fiction (1929-1966)
KRZYSZTOF LOSKA

Śpiewający kopciuszek, albo brytyjski film muzyczny
JOHN MUNDY

Mydlany świat. Brytyjska soap opera
BEATA KOSIŃSKA-KRIPPNER

Cienka niebieska linia
Brytyjscy gliniarze na dużym i małym ekranie
SUSAN SYDNEY-SMITH

GEOGRAFIA KINA
Smutek miejsca: Londyn i kino
CHARLOTTE BRUNSDON

Postmodernistyczny Blackpool
EWA MAZIERSKA

MĘSKIE, ŻEŃSKIE
Lata osiemdziesiąte. Brytyjczycy szczytują
SUE HARPER

Męskość w kinie brytyjskim
ANDREW SPICER

FILM W AZJI
Dzieci melodramatu
Nie-dramat, pseudo-dramat. melodramatyczna maskarada
i dramat dekonstrukcyjny (cz. 2)
JEROME SILBERGELD

OKIEM I UCHEM
Sztuka czołówek
MARCIN GIŻYCKI

KSIĄŻKI O FILMIE
Filmowe pytania o sens życia
TADEUSZ SZCZEPAŃSKI

Filozofia horroru – poważny wykład na z pozoru niepoważny temat
BEATA ZATOŃSKA

NOTY O AUTORACH

SUMMARY

TABLE DE MATIERE