Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kwartalnik Filmowy 54-55 (2006)

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Skrypt importujący tekst (dyskusja) z dnia 02:34, 18 paź 2005

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 2006


okładka numeru 54-55 (2006)


OD REDAKCJI

RZECZYWISTOŚĆ W OBRAZIE. OBRAZ W RZECZYWISTOŚCI

Filozoficzne okna albo kłopoty z rzeczywistością
SŁAWOMIR SIKORA

Estetyka mise-en-scène kontra estetyka mise-en-page albo
o dwóch estetykach obrazu elektronicznego
KONRAD CHMIELECKI

Konstrukcja – reprodukcja. Grafika, fotografia i film
w konstruktywizmie polskim
MARCIN GIŻYCKI

Ruch i bezruch w obrazie. Relacje między obrazem filmowym Wernera Herzoga a malarstwem barokowym w świetle teorii André Bazina
JOANNA SARBIEWSKA

Spektakle kina w przestrzeniach architektury
KATARZYNA WALETKO

Badanie kina. Pytanie o medium w wybranych filmach Jean-Luc Godarda z początku lat osiemdziesiątych
MATYLDA SZEWCZYK

REALNOŚĆ ZAKWESTIONOWANA

Rzeczywistość vs komputer. Efekty cyfrowe a filmowa ontologia
SYLWIA GALANCIAK

Joela Schumachera głos w sprawie snuff movies
GRZEGORZ NADGRODKIEWICZ

Analizując efekt rzeczywistości w filmach Dogmy
PETER WUSS

Różyczka i karma dla psów. Dwie dzisiejsze tezy o wkładzie Orsona Wellesa
JERZY PŁAŻEWSKI

DOKUMENT A RZECZYWISTOŚĆ

Dialektyka powierzchni i głębi w filmie dokumentalnym
MIROSŁAW PRZYLIPIAK

Życie pośmiertne nazistowskiej propagandy. Powojenne filmy dokumentalne o getcie warszawskim
TOMASZ ŁYSAK

Krytyczne uwagi na temat antropologii wizualnej
BARBARA KEIFENHEIM

Mock-documentary a dokumentalne fałszerstwa
BEATA KOSIŃSKA-KRIPPNER

FOTOGRAFIA W FILMIE

Fotografie w roli głównej. O polskim filmie ikonograficznym
ze zdjęć
MIKOŁAJ JAZDON

Fundament pamięci – o „fotograficznej powieści” Chrisa Markera
ANDRZEJ PITRUS

Zdjęcia najgorsze. O filmie Fotografia jest sztuką trudną Andrzeja Barańskiego
PIOTR MARECKI

O OBRAZIE FOTOGRAFICZNYM

Fotografia i fetysz
CHRISTIAN METZ

Fragment – Fetysz – Fotografia
MARIANNA MICHAŁOWSKA

Między jawą a snem. Fotografia surrealistyczna
AGNIESZKA TABORSKA

Wypukłe lustra i Ameryka z tektury. Fotografie Lee Friedlandera
TOMASZ SZERSZEŃ

Nowi dokumentaliści
ADAM MAZUR

Kina w drodze
ANDRZEJ GWÓŹDŹ

Z HISTORII KINA POLSKIEGO

Antoniego Bohdziewicza życie i sprawy
MAŁGORZATA HENDRYKOWSKA

OKIEM I UCHEM

Sny, które można kupić za pieniądze
MARCIN GIŻYCKI

KSIĄŻKI O FILMIE

W pułapce mediów
EWA MAZIERSKA

Tajemnice Persony
TADEUSZ SZCZEPAŃSKI

NOTY O AUTORACH

SUMMARY

TABLE DE MATIERE