Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Kwartalnik Filmowy 6 (1994)

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Misty Roxy (dyskusja | edycje) z dnia 17:47, 11 kwi 2010

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 1994


okładka numeru
6/1994

TEORIE FILMOWE

Gilles Deleuze, Punkty teraźniejszości i pokłady przeszłości. Czwarty komentarz do Bergsona (2).


POGRANICZA FILMU

Michaił Czechow, O technice aktora (2).


POLSKIE DRAMATY

Władysław Terlecki, Dwaj aktorzy.
Krzysztof Kąkolewski, Diament w popiół obrócony.


FILM l HISTORIA: POWSTANIE WARSZAWSKIE

To nie jest na sprzedaż... Co znaczył. Co znaczy dzisiaj etos AK? Z prof. Andrzejem Sicińskim rozmawia Zbigniew Benedyktowicz
Prawda nie wyartykułowana, z Andrzejem Trzosem-Rastawieckim rozmawiają JanuszGazda i Jerzy Uszyński.
Jerzy Wójcik, Exodus.
FILMOGRAFIA POWSTANIA WARSZAWSKIEGO opr. Beata Kosińska


FILM l MUZYKA: WSZYSTKIE PORANKI ŚWIATA

Krzysztof Lipka, Nie wszystkie gamby świata.
Krzysztof Lipka, Życie dla muzyki, muzyka dla cieni… - wizja baroku w filmie Wszystkie poranki świata Alaina Corneau.
Sławomir Sikora, Święte pożegnanie.
Dariusz Czaja, Wariacje na tematy orfickie


FILM l MUZYKA

Bohdan Pociej, Uwagi o muzyce filmowej.
Iwona Rammel, Van den Budenmayer i jemu podobni. O muzyce w ostatnich filmach Kieślowskiego.


PREZENTACJE: MICHELANGELO ANTONIONI

Andrzej Werner, Blow out.
Roland Barthes, Drogi Michelangelo!


FILM NA ŚWIECIE

Maria Kornatowska, Notatnik nowojorski (1).


Z HISTORII FILMU POLSKIEGO: POPIÓŁ l DIAMENT

Tadeusz Lubelski, Trzy kolejne podejścia.
DOKUMENTY: PROTOKÓŁ Z POSIEDZENIA KOMISJI SCENARIUSZOWEJ.


Z HISTORII FILMU POLSKIEGO: SOCREALIZM

Alina Madej, On.
Wielka gra, Ze Stanisławem Albrechtem rozmawia Alina Madej.
DOKUMENTY: List do Gen. Mariana Spychalskiego, Notatka w sprawie PP.”Film Polski"; Zarządzenie nr 753/16; Notatka;
Ocena filmu Ulica Graniczna


FILM l CENZURA

Marta Fik, Z archiwum GUKPPIW (5); Kwiecień – lipiec 1968


SUPLEMENT: „Walka młodych” przeciwko Elżbiecie Czyżewskiej.


TEATR l FILM

Joanna Krakowska-Narożniak, Od teorii do dokumentacji – O filmowej rejestracji przedstawienia teatralnego.


STULECIE KINEMATOGRAFII - 20 NAJLEPSZYCH - ANKIETA (6)

Maria Kornatowska, Grzegorz Królikiewicz, Krzysztof Lipka, Bohdan Pociej, Teresa Rutkowska, Mirosław Winiarczyk.


FILM W POLSCE '93

DOKUMENTACJA (uzupełnienie) opr. Beata Kosińska.