Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Opcje 1-2 (102-103) 2016

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Mskierska (dyskusja | edycje) z dnia 21:52, 28 lut 2018

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2016


okładka numeru 1-2 (102-103) 2016


BIO-

Piotr Zawojski| Bio Life versus Artificial Life

Hubert Gromny | Sztuka jako produkcja biopolityczna — od awangardy do kultury popularnej

Grzegorz Stępniak | Biomedyczne i kulturowe performanse wokół HIV/AIDS: czy choroba to wciąż metafora?

Andrzej Juchniewicz | Biosfera Zagłady

Piotr Sobolczyk| Kopnąć, całować, dać. O powieści Michała Witkowskiego Fynf und cwancyś

Jacek Kurek | Spadkobiercy zdziczenia

AMATORZY

Danuta Gwizdalanka | Amatorzy a sztuka kompozycji

Michał Bruliński | Gest pianisty a społeczeństwo spektaklu

Piotr Policht | Profanka z wyboru. Strategie artystyczne Camille Henrot

Bernadetta Darska | Złudzenia tworzenia. O tzw. popularnej prozie kobiecej

Maria Banaś | Margaret Atwood jako socjolog amator

Dorota Fox,| Teatr amatorski jako doświadczenie wspólnotowe

Dominik Gac | Miłośnicy religii czarnej

Wojciech Szwiec | Wolność własna w punkcie wyjścia. Amator w służbie kinematografii

LITERATURA

Dariusz Nowacki | Dreszcz co się zowie (Tomasz Białkowski, „Rausz”)

Dawid Kujawa | „Niewątpliwie wielce gładko” (Michał Pranke, „b”)

FILM

Przemysław Pieniążek | Strzelając cytatem („Nienawistna ósemka”, reż. Q. Tarantino)

Tomasz Rabsztyn | Mosty braci Coen („Ave, Cezar!”, reż. J. Coen, E. Coen) Piotr Zawojski | Filmoteka w Muzeum Sztuki Nowoczesnej

Barbara Kita | Zanurzony w Violi (Andrzej Pitrus, „Zanurzony. O sztuce Billa Violi”)

TEATR

Magdalena Tarnowska | Taniec z klasyką (Stanisław Wyspiański, „Wesele”, reż. R. Rychcik)

Lesław Czapliński | Melpomena znad Dniepru(August Strindberg, „Eryk XIV”, reż. S. Mojsejew; Natalia Worożbit | „Dzienniki Majdanu”, reż. A. Maj)

Marta Bryś | „Świat, którego już nie można zrozumieć” (Kontrapunkt 51. Przegląd Teatrów Małych Form)

Dominika Łarionow, Karolina Prykowska-Michalak | Zagotowane w Ostrawie (19. Ročník Festivalu Ostravských Činoherních Divadel „Ost-ra-var”)

JAZZ

Przemysław Pieniążek | Blask Czarnej Gwiazdy (David Bowie, „Blackstar”)

Martyna Kula | Brodzenie we śnie (Błażej Król, „Przez sen”)

Ilona Chylińska | Czy to błąd? (Łona i Webber, „Nawiasem mówiąc”)

MUZYKA

Michał Bruliński| Schubert, Chopin, Brahms Marii Gabryś (Maria Gabryś, „Schubert — Chopin — Brahms. Late piano works”)

Dominika Stopczańska | Nowa wizja starego pomysłu (H.Ch. Andersen, „Królowa Śniegu”, reż. A. Niedźwiedź)

Magdalena Dziadek | Forum operowe i konkurs wokalny w Mińsku

SOCJOLOGIA

Marcin Gacek | Historia (kom)paktowa, czyli jak Zychowicz zdobył Moskwę (Piotr Zychowicz, „Pakt Piłsudski–Lenin. Czyli jak Polacy uratowali bolszewizm i zmarnowali szansę na budowę imperium”)

Monika Gnieciak | Ich teraźniejszość jest naszą przyszłością (Krzysztof Łęcki, „Pre-teksty i kon-teksty. Krótkie szkice z ‘socjologii obyczajów i komunikacji społecznej’”)

POEZJA

Julia Fiedorczuk | wiesze

Wywrotowość jest kwestią poetyki. Z Julią Fiedorczuk rozmawia Monika Glosowitz

FELIETON

Marek K.E. Baczewski | Filozoficzne filozofowanie filozofujących filozofów

Karolina Lewestam | Lekcje biologii

Krzysztof Łęcki | Z dziejów głupoty

Andrzej Gwóźdź | Zamiast selffoci

Piotr Zaczkowski | Drapanie flagi