Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Opcje 1-2 (94-95) 2014

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Redakcja (dyskusja | edycje) z dnia 17:25, 19 wrz 2014

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2014

okładka numeru
1-2 (94-95) 2014

Marzena Sadocha |
Ptaki, które jem

Gwałt

Dariusz Nowacki |
Metonimie gwałtu

Tomasz Kaliściak |
Homo coco, czyli Witkacego „tabletka gwałtu”

Tomasz Rabsztyn |
(Gwałt)owna zmiana poglądów, czyli co łączy „Hańbę” Steve’a Jacobsa z „Więźniem nienawiści” Tony’ego Kaye’a

Grzegorz Stępniak |
Historyczny gwałt porządkuje świat: upominanie się o głos innych w wydaniu Lynn Nottage

Michał Jędryka |
Gwałcenie cytryn

Marcin Hylewski |
Zgwałcone dusze?

Piotr Mierzwa |
Wstyd, lęk, wstręt. Kultura polska jako pakt sadomasochistyczny

Marcin Bogucki |
Performans i przemoc „Wozzeck” w reżyserii Dmitrija Czerniakowa

Joanna Gaul |
Sama tego chciała… „Gwałt na Lukrecji” Benjamina Brittena

Radosław Sirko |
Surowymi rybami w skorki, japońskie tortury sensualne


Mit


Jacek Szerszenowicz |
Kosmiczny mem muzyki

Europejska rzeźba społeczna wokół pewnej linii kolejowej |
Z Martą Jonville i Tomaszem Matacko rozmawia Valerie de Saint-Do


Recenzje


Dariusz Nowacki | Cieszyńscy awiatycy |
Renata Putzlacher „W kawiarni Avion, której nie ma”

Jakub Skurtys | „To nie jest wiersz ciotowski” |
Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki „Kochanka Norwida”

Wojciech Kądziela | Wyznane kwikiem |
Piotr Macierzyński „kwik”

Zuzanna Orzeł | Świerszcze zagrały |
„Dajmy grać świerszczom. Antologia haiku o zwierzętach”

Piotr Fast | Rosja pod publiczkę |
Dmitry Glukhovsky „Witajcie w Rosji”

Katarzyna Pawlicka | Wielki brat goli siwą brodę |
Tom McCarthy „Resztki”

Krzysztof Łęcki | Iluzje szkoły złudzeń |
Piotr Zaczkowski „Szkoła złudzeń”

Justyna Budzik | (Nad)realność filmowych obrazów |
„Dziewczyna z lilią”, reż. Michel Gondry

Krzysztof Ociepa | „Ach nie jest się poważnym w siedemnastej wiośnie” |
„Młoda i piękna”, reż. François Ozon

Karolina Boroń |
Uwięzieni w jaskini |
20. Międzynarodowy Festiwal Filmowy Etiuda & Anima

Wojciech Sitek | Nie jestem człowiekiem |
Tomasz Rabsztyn, „Pająk malezyjski, pająk szklany i pająk z Marsa. David Bowie”

Wojciech Sitek | Fin de Godard? |
Barbara Kita, „Obraz zatrzymany. Praktyka i teoria późnego Godarda”

Pola Sobaś-Mikołajczyk | Znów było bosko |
6. Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Boska Komedia”

Aneta Głowacka | Zbiorowy seans psychoterapeutyczny |
„Wesele”, reż. Marcin Liber

Magdalena Figzał | Diety cud i inne mity |
„Bierzcie i jedzcie”, reż. Monika Strzępka

Katarzyna Niedurny | I cóż, że bez skreśleń? |
„Dziady”, reż. Michał Zadara

Karolina Leszczyńska | Teksty i epifanie |
„Milczenie o Hiobie”, reż. Piotr Cieplak

Michał Koziołek | This is not America(n) |
Johnny Cash, “Out Among the Stars”

Przemysław Pieniążek | Taylor Momsen idzie do piekła |
The Pretty Reckless, „Going to Hell”

Piotr Gorliński-Kucik | Ja – AR |
Artur Rojek, „Składam się z ciągłych powtórzeń”

Dominika Stopczańska | Szaleństwo la Folli |
Oni Wytars „La Follia – The Triumph of Folly”

Krzysztof Stefański | Kwiat Poznańskiej Wiosny |
43. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Poznańska Wiosna”

Mateusz Andrzejewski | Harmonie i dysonanse |
Marcin Gmys „Harmonie i dysonanse. Muzyka Młodej Polski wobec innych sztuk”

Monika Glosowitz | Sztuka oporu, opór sztuki |
Ewa Majewska „Sztuka jako pozór”

Martyna Ludwig | Socjologia, pisarstwo i nuda |
Howard S. Becker „Warsztat pisarski badacza”


Strefa debiutu


Katarzyna Michalczak


Felieton


Krzysztof Łęcki |
Mój grecki syndrom

Marek K. E. Baczewski |
Raptus puellae albo o narodzinach Europy

Andrzej Gwóźdź |
W 48 godzin dookoła kina


Nadesłano nam, zaproszono nas