Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Opcje 1 (74) 2009

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2009


okładka numeru
01/2009


Proza

Wojciech Śmieja
Świniobicie tango

Śmiech i kicz

Simon Critchley
Dlaczego superego jest naszym kolegą? Wokół Freudowskiej teorii humoru

Paweł Ćwikła
Dlaczego Jorge ma rację…

Jan Baron
Rozpacz i żart

Monika Gnieciak
Służebna rola kiczu, czyli o zabawie z widzem w opozycję

Monika Kapuścińska
Groteska — na pokaz i naprawdę.
Polskie Kroniki Filmowe jako dokument „idealnej podstawy idei”

Magdalena Kempna
Całując stópki Jezuska — kilka uwag o kiczu we współczesnym filmie religijnym

Magdalena Dziadek
Śmiech Chopina

Jarosław Nowosad
Kicz w cudzysłowie (rzecz o parodii i pastiszu)

Radosław Kossakowski
Kury, świńskie łby i black metal — o paradoksach najekstremalniejszej ze sztuk

Roman Eryk Książek
The rise and fall (and rise) of Lech Roch Pawlak (and other spiders from Web)

Andrzej Urbanowicz
Bizarre

Jola Bielańska
Reorganizacja jaźni Marioli Brillowskiej

Stefan Szymutko
O dziennikach Teodora Parnickiego

Ryszard Koziołek
Koniec Zgody albo powrót interpretacji

Psychocukier — niebieskie ptaki łódzkiego undergroundu.
Z członkami zespołu rozmawia Łukasz Folda

Jarosław Mianowski
Chwyt teatralny jako transformacja dzieła w koncepcji reżyserskiej Petera Konwitschnego

Lesław Czapliński
De color concentionis albo o stylistycznej tożsamości autora.
Krystyna Moszumańska-Nazar, klasyk sonoryzmu

Magdalena Hasiuk
„Koło i spirala”

Recenzje

Dariusz Nowacki
Pochlastać się można (Wojciech Chmielewski: Brzytwa)

Bernadetta Darska
A jednak było to możliwe
(Daniel Mendelsohn: Zagubieni. W poszukiwaniu sześciorga spośród sześciu milionów)

Michał Murowaniecki
Smutek jako instytucja (Piotr Gajda: Hostel)

Piotr Fast
„Wszystko zawsze dzieje się równocześnie” (Michaił Szyszkin: Włos Wenery)

Alina Świeściak
Oddycham, więc jestem (Julia Fiedorczuk: Tlen)

Magdalena Kempna
O świętości inaczej (Wyspa, reż. Paweł Łungin)

Alicja Jurasz
Danse macabre (33 sceny z życia, scen. i reż. Małgorzata Szumowska)

Tomasz Rabsztyn
Pustka i beznadzieja w miejsce piękna (Droga do szczęścia, reż. Sam Mendes)

Joanna Aleksandrowicz
W poszukiwaniu utraconych historii (Jagodowa miłość, reż. Wong Kar-Wai)

Joanna Walewska
Stare maszyny i Nowe Tendencje, czyli o wystawie Bit International

Lesław Czapliński
Welon przechodni, czyli szalony dzień w Sewilli
(Wesele Figara, reż. Marek Weiss-Grzesiński)

Magdalena Dziadek
Dysonanse krytyki (Anna Chęćka-Gotkowicz: Dysonanse krytyki. O ocenie wykonania muzycznego)

Magdalena Dziadek
Inspiracje plastyczne w muzyce (Jacek Szerszenowicz: Inspiracje plastyczne w muzyce)

Paweł Sztarbowski
Tylko ceremonie (Król umiera, czyli ceremonie, scen. i reż. Piotr Cieplak)

Jakub Derbisz
W stronę Wokulskiego (Lalka, reż. Wiktor Rubin)

Paweł Sztarbowski
Cały rok w teatrze (Witaj/Żegnaj, reż. Jan Klata)

Poezja

Mariusz Grzebalski
Wiersze

Edward Pasewicz
Wiersze

komentarze

Anna Kałuża
Wyjścia i wejścia

Alina Świeściak
Grzebalski i Pasewicz — rejestratorzy

Strefa debiutu

Radek Sączek
Wiersze

Tomasz Dalasiński
Wiersze

komentarz

Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak
Układ? Układanka?

Felietony

Krzysztof Łęcki
Pilch albo racja idola

Marek K. E. Baczewski
Copulatio lucri causa albo łańcuszek św. Hermesa

Andrzej Gwóźdź
Zimo adé

gratka kulturalna