Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Opcje 2 (63) 2006

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja R.Ka (dyskusja | edycje) z dnia 23:33, 9 lut 2009

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2006


okładka numeru 2 (63) 2006


PROZA

Tomasz Stawiszyński
Drzewo Bogów

UWODZENIE

Karolina Wojtasik
Rzecz o władzy absolutnej, bo wszystkiemu można się oprzeć
z wyjątkiem pokusy

Szczepan Twardoch
Forma związków niebezpiecznych

Fragmenty dyskursu uwodzenia

Karolina Lewestam
Casanova i jego Franciszka, czyli trzy razy o ucieczce lekkoducha

Katarzyna Ewa Zdanowicz
Gry strategiczne (uwodzenie w literaturze)

Marcin Sikora
Kulisy życia erotycznego bohaterów polskiej powieści sensacyjno-kryminalnej

Słowa nie są ważne. Z Mają Kleczewską rozmawia Paweł Sztarbowski

Joanna Derkaczew
Teatr jak oferta

Jarosław Mianowski
Vademecum operowego uwodzenia

Anita Skwara
Widzę, więc jestem? O uwodzonym podglądaczu

Jędrzej Siwek
Książę, Symbol i uwodzenie

Roman Książek
T. h. e. e. n. d.

Jakub Łuka
Uwodzenie hałasem

FILM

Joanna Aleksandrowicz
Pomiędzy płótnem, ekranem a kartką papieru, czyli
o dziewczynach i perłach

SZTUKA

Kłębek kurzu nie jest czymś błahym. Z Grzegorzem Sztwiertnią rozmawia Roman Lewandowski

JAZZ

Łukasz Folda
Epigoni i protoplaści Bristol Sound

RECENZJE

Bernadetta Darska
Koniec, czyli wszystko od początku
(Mikołaj Łoziński: Reisefieber)

Jakub Żuchowski
Menedżer Basia poleca
(Adam Kaczanowski: Bez końca)

Daria Weps
Dom śmierci, dom życia
(Hubert Klimko-Dobrzaniecki: Dom Róży. Krýsuvík)

Magdalena Boczkowska
Dziesięć tysięcy mężczyzn
(Valerie Tasso: Dziennik nimfomanki)

Sławomir Buryła
Nieco inaczej
(Piotr Szewc: Całkiem prywatnie)

Katarzyna E. Zdanowicz
Wygrany casting
(Jerzy Jarniewicz: Oranżada)

Alina Świeściak
„jak pierwsza miłość, jak ostatnia posługa”
(Anna A. Tomaszewska: Lokomotywy, wagony, sukienki)

Piotr Fast
„Przed jego pamięcią chylę niepokorną głowę…”
(Witalij Ruczinski: Powrót Wolanda albo nowa diaboliada)

Karolina Wojtasik
Albowiem decydował pozór i mistrzowskie nim władanie
(Jean Baudrillard: O uwodzeniu)

Jagoda Skarżeńska
Społeczeństwo oblężone (po)wtórnie
(Zygmunt Bauman: Społeczeństwo w stanie oblężenia)

Agnieszka Nieracka-Ćwikiel
A jak Alegoria?
(V jak Vendetta (V for Vendetta), reż. James McTeigue)

Krzysztof Ociepa
Przypowieść z afrykańskich slumsów
(Tsotsi, scen. i reż. Gavin Hood)

Piotr Zawojski
Opowieść o miłości (nie)możliwej
(Tajemnica Brokeback Mountain, reż. Ang Lee)

Joanna Malicka
Kino przewidywalne
(59. Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes)

Joanna Pyrcz
Nie ślubowała Szekspirowi wierności
(Sen nocy letniej według Williama Szekspira, adapt. i reż. Maja Kleczewska)

Maciej Szklarczyk
Ślisko. To tylko teatr
(Delirium, scen. i reż. Lukas Bangerter. Lód; Wspólne czytanie książki z pomocą wyobraźni w Rydze, adapt., reż. i scenogr. Alvis Hermanis)

Alicja Pawlikowska
Interpretacje „Interpretacji”
(VIII Ogólnopolski Festiwal Sztuki Reżyserskiej „Interpretacje”
w Katowicach)

Anna Koczorowska
Na początku był rytm
(Igor Strawiński: Święto wiosny, choreogr. Heddy Maalem)

Aneta Głowacka
Molier wiecznie żywy
(Tartuffe, reż. Jacques Lassalle; Tartuffe, reż. Mikołaj Grabowski)

Stanisław Ruksza
„Kasandra w świecie mediów”
(Bad news. Kronika. Bytom)

Magdalena Dziadek
Muzyka fortepianowa Mariana Sawy
(Marian Sawa: Utwory fortepianowe)

Teresa Dorożała-Brodniewicz
Strzały nie zawsze celne
(Carl M. von Weber: Wolny strzelec, reż. Maria Sartowa)

Michał Burczyk
Koniec sezonu w Krakowie
(Koncert symfoniczny Filharmonii Krakowskiej)

POEZJA

Jerzy Jarniewicz
Wiersze

Piotr Macierzyński
Wiersze

FELIETONY

Krzysztof Łęcki
Felieton

Andrzej Gwóźdź
Ciszej o tym filmie

Andrzej Kalinowski
Cztery płyty roku

Marek K. E. Baczewski
Tako rzecze Cambronne

Wojciech Wilczyk
Myśląc panoramicznie