Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Opcje 4 (85) 2011

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2011


okładka numeru
04/2011


WOJNA

Raymond Aron — Tukidydes XX wieku
Marcin Gacek

Wojny klimatyczne
Paweł Ćwikła

Zbrodnia i… jak karać terrorystów
(o prawach człowieka i współczesnych konfliktach)
Agata Pawlus

Dwie opozycje Wojdowskiego
Piotr Lachmann

Obrazy obrazów. Obraz wojny w twórczości Ryszarda Waśki
Marika Kuźmicz

Collier Schorr i oswajanie historii
Magdalena Wróblewska

„W królestwie bezrozumności”
Z Jakiem Chapmanem rozmawia Rod Mengham

Konflikt, kryzys czy wojna? O rynku sztuki
Agnieszka Gniotek

Neonoirowe wojny
Magdalena Kempna-Pieniążek

Archiwum kina — pamięć wojny
Barbara Kita

Porażka w czasach kryzysu — „Śmierć Człowieka-
Wiewiórki” Małgorzaty Sikorskiej-Miszczuk
a queerowa sztuka przegrywania
Grzegorz Stępniak

Absurdy hitleryzmu według Victora Ullmanna —
obozowa opera „Cesarz Atlantydy”
Joanna Gaul

Feministyczna teoria konfliktu
Monika Glosowitz

Intrapersonalny konflikt Tylera Okonmy
Mateusz Heinze

Alfabet Toma Waitsa (częściowy i nie po kolei)
Michał Koziołek

Strefa debiutu

Marek Pacukiewicz
Wiersze

RECENZJE

A mogło być tak fajnie | Dariusz Nowacki |
Grzegorz Książek „Lustro”

Bogusława Kierca pisarstwo „kaloryczne” | Iwona
Słomak | Bogusław Kierc „Bazgroły dla składacza
modeli latających”

Pancerny nosorożec | Aldona Kopkiewicz |
„Rodzinna Europa. Pięć minut później”.
Red. Anna Kałuża i Grzegorz Jankowicz

Spektakl doskonały | Bernadetta Darska |
Edgar Hilsenrath „Nazista i fryzjer”

Narkomania na politycznie | Piotr Fast |
Bajan Szyrianow „Niższa szkoła jazdy”

Hopperowskie światłocienie | Justyna Budzik |
„Kobieta, która pragnęła mężczyzny”, reż. Per Fly

Walka o marzenia | Przemysław Pieniążek |
„Fighter”, reż. D. O. Russell

L’americano | Roman Książek |
„Amerykanin”, reż. Anton Corbijn

Natura nie interweniuje | Kamila Buszka |
„Jak spędziłem koniec lata”, reż. Aleksiej Popogrebskij

Ku teatrowi popularnemu | Magdalena Hasiuk |
„Wielki Gatsby”, reż. Michał Zadara

Melancholia zamiast katastrofy | Hubert
Michalak | „Mewa” wg A. Czechowa,
reż. Paweł Miśkiewicz

W akwarium | Magdalena Hasiuk | „Rewizor”
wg M. Gogola, reż. Marek Fiedor

Był sobie poród, poród i poród | Pola Sobaś-
Mikołajczyk | „Położnice szpitala św. Zofii”
wg Pawła Demirskiego, reż. Monika Strzępka

Interpretacyjne reminiscencje | Edyta Walicka |
XIII Ogólnopolski Festiwal Sztuki Reżyserskiej Interpretacje

Cała prawda o Händlu | Mateusz Andrzejewski |
Christopher Hogwood „Händel”

Don Giovanni z piekła rodem | Lesław Czapliński |
„Don Giovanni” W. A. Mozarta,
reż. Mariusz Treliński

W cieniu Liszta | Teresa Dorożała-Brodniewicz |
66. Międzynarodowy Festiwal Chopinowski

Wieniawski według Vengerova | Teresa
Dorożała-Brodniewicz | XIV Międzynarodowy
Konkurs Skrzypcowy im. H. Wieniawskiego

Trzech muszkieterów | Jędrzej Siwek | Daedelus
„Bespoke”, Wagon Christ „Tomorrow”, Prefuse 73
„The Only She Chapters”

FELIETONY

Korkira
Krzysztof Łęcki

Guerilla Guru
M.K.E. Baczewski

„Wojna i miłość”
Wojciech Wilczyk

Była wojna, nie ma wojny
Andrzej Gwóźdź

Nadesłano nam, zaproszono nas

Gratka kulturalna