Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Opcje 4 (97) 2014

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Marta P-a (dyskusja | edycje) z dnia 22:17, 14 paź 2015

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2014


okładka numeru
4 (97) 2014


HUMANISTYKA: REWIZJE

Tadeusz Sławek:
Umysł sformatowany. Humanistyka i świat techno-biurobiurokracji

Etyka wzajemnego rozpoznania. O wyzwaniach współczesnej akademii z Lucy Irigaray rozmawiają Evelien Geerts i Maud Perrier

Dariusz Kosiński:
Czy będziesz wiedział, co przeżyłeś?

Wojciech Sitek:
Horyzonty swarliwych mandarynów

Andrzej Niesporek:
Czy koniec socjologii, jaką znamy?

Krzysztof Łęcki:
Homo sociologicus

Eliza Szybowicz:
Urok (cudzej) traumy

Piotr Zdybał:
Humanizm i fotografia

Magdalena Dziadek:
Jak zabrnęliśmy w interpretację i jak z niej wybrnąć

Tomasz Gęsina:
Geopoetyka — nowe czytanie przestrzeni

Tomasz Rabsztyn:
Martin Scorsese i jego wynalazki, czyli jak reżyser przechytrzył Jeana Baudrillarda

Kalina Jaglarz:
Zwierzęce, czyli o tym, że puryzm w studiach o zwierzętach powinien być zabroniony

Roman Sirko:
Dźwięk w kontekście post- i transhumanizmu. Muzyka zwierząt, roślin i komputerów

Mikołaj Marcela:
Trzy (ś)lady Gagi. Rewizje

LITERATURA
Dariusz Nowacka:
Mann przepisany (Marcin Nowak Lubecki, „Łza i morze”)

Dariusz Nowacki:
Ostatnia lekcja pana Zygmunta (Zygmunt Miłoszewski „Gniew”)

Dawid Kujawa:
W gruncie rzeczy (Rafał Różewicz, „Product placement”)

Kuba Wojtaszczyk:
Pustka story (Krisztina Tóth, „Pixel”)

Jakub Skurtys:
Na przedmieścia (Dariusz Sośnicki, „Spóźniony owoc radiofonizacji”)

Grzegorz Olszański:
Inne okoliczności (Mariusz Grzebalski, „W innych okolicznościach”)

Piotr Fast:
Wszystko na sprzedaż (Wiktor Pielewin, Napój ananasowy dla pięknej pani)

Piotr Zaczkowski:
Paradoks o bramkarzu (Jonathan Wilson, „Bramkarz, czyli outsider”)

FILM
Adam Andrysek:
Fargo po Fargo (Fargo. TV Series, reż. Adam Bernstein, Colin Bucksey, Randall Einhorn, Matt Shakman, Scott Winant)

Roman Książek:
Dziewczyna bez tatuażu (Zaginiona dziewczyna, reż. David Fincher)

TEATR
Aneta Głowacka:
Wije, baśnie i horrory („Wij. Ukraiński horror”, reż. Łukasz Kos)

Lesław Czapliński:
Nasza powszednia apokalipsa (Paweł Demirski, „Serial teatralny ‘Klątwa, odcinki z czasu beznadziei””, reż. Monika Strzępka)

Pola Sobaś-Mikołajczyk:
Interpretacje: śladem Malcolma X, w klatce Córki Sztygara i w prostej linii od Matki Boskiej (XVI Ogólnopolski Festiwal Sztuki Reżyserskiej „Interpretacje”).

Katarzyna Niedurny:
(39. Krakowskie Reminiscencje Teatralne)

SZTUKA
Zawojski:
Architektura w Wenecji (ale na Biennale) (Fundamentals. Biennale Architettura 2014)

Paulina Chamczyk:
„Potrzeba nam czegoś więcej… Czegoś o nieznanych właściwościach” („Przyjdźcie, pokażemy Wam, co robimy. O improwizacji tańca”, red. Sonia Nieśpiałowska-Owczarek, Katarzyna Słoboda)

MUZYKA POWAŻNA
Krzysztof Stefański:
Luks aeternam! (49. Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans)

Michał Bruliński:
Schubert wysoce ambiwalentny (Franz Schubert, „Sonata A-dur”, „Fantazja C-dur” „Sonata A-moll”, Garrick Ohlsson: fortepian)

Michał Bruliński:
Cała paleta emocji, czyli Bostridge, Drake i Schubert („Songs by Schubert”, Ian Bostridge: tenor, Julius Drake: piano)

Marcelina Jędrzejczak:
Między ćwiartowaniem a tłumaczeniem muzykologii (Maciej Jabłoński, „Przeciw muzykologii niewrażliwej”)

JAZZ
Piotr Gorliński-Kucik:
Między jazzem a metalem (Merkabah, „Moloch”)

Przemysław Pieniążek:
Utracona niewinność (U2, „Songs of Innocence”)

Wojciech Wiśniewski:
Sardoniczny pean (Marianne Faithull, „Give My Love To London”)

Michał Koziołek:
Tradycja anarchii. Tymańskiego wybór osobisty (Tymon & The Transistors, „Rock’n’roll”)

SOCJOLOGIA
Jerzy Franczak:
Mapa bitewna (Peter Sloterdijk, „Gorliwość Boga. O walce trzech monoteizmów; Peter Sloterdijk, W cieniu góry Synaj. Przypis o źródłach i przemianach całkowitego członkostwa”)

Marcin Gacek:
Tajny plan naiwnych idiotów (Jonathan Walker, „Trzecia wojna światowa. Tajny plan wyrwania Polski z rąk Stalina”)

Marcin Hylewski:
Podglądanie historii albo demitologizacja wywiadu (Sławomir Koper, „Wielcy szpiedzy w PRL”)

POEZJA
Jerzy Jarniewicz: Wiersze

„Skądinąd”.
O awangardzie, wierszu jako dialogu i miłości ponowoczesnej z Jerzym Jarniewiczem rozmawia Alina Świeściak

STREFA DEBIUTU
Dominik Gac: Wiersze

Zniewolenie.
Z Dominikiem Gacem rozmawia Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak

FELIETON
Krzysztof Łęcki:
Głupi i głupszy

Marek K.E. Baczewski:
Kortez i graffiti

Andrzej Gwóźdź:
Obywatel Stuhr