Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Sztuka i Filozofia 24/2004: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

 
m
 
Linia 1: Linia 1:
 
 
Przejdź do [[ Sztuka i Filozofia ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2004|Spisy treści 2004]]
 
Przejdź do [[ Sztuka i Filozofia ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2004|Spisy treści 2004]]
 
----
 
----
Linia 40: Linia 39:
 
<br />Estetyka, monada, relacja
 
<br />Estetyka, monada, relacja
 
<br />  
 
<br />  
<br />Agata Bielik-Robson
+
<br />[[Bielik-Robson Agata | Agata Bielik-Robson]]
 
<br />Głos w dyskusji
 
<br />Głos w dyskusji
 
<br />  
 
<br />  

Aktualna wersja na dzień 18:27, 30 lis 2008

Przejdź do Sztuka i Filozofia lub Spisy treści 2004


okładka numeru 24/2004


Współczesna rehabilitacja estetyki przyrody. Na marginesie projektu
Gernota Boehmego. Dyskusja redakcyjna


Iwona Lorenc
Wprowadzenie

Kamilla Najdek
O kilku istotnych pojęciach w systemie estetyki Gernota Boehmego

Grzegorz Dziamski
Estetyka Gernota Boehmego

Anna Zeidler-Janiszewska
Kilka uwag o koncepcji Gernota Boehmego

Krystyna Wilkoszewska
Uwagi na marginesie książki Gernota Boehmego „Filozofia i estetyka przyrody”

Teresa Pękala
Co ciało wie, co ciało pamięta – wokół kategorii obecności cielesnej

Beata Frydryczak:
O spotkaniu i rozstaniu Gernota Boehmego z estetyką przyrody Th. W. Adorna

Robert Piłat
Naturalne piękno. Na marginesie książki Gernota Boehmego „Filozofia i estetyka przyrody”

Alicja Kuczyńska
Jakiej estetyki ekolodzy potrzebują?

Wojciech Chyła
Gernota Boehmego oscylacje niezdecydowane: pomiędzy Kantowskimi antropologiami – fizyczną i pragmatyczną;

Andrzej Leder
Estetyka, monada, relacja

Agata Bielik-Robson
Głos w dyskusji

Krzysztof Koptas
Zaćmienie przyrody

Artykuły i rozprawy

Madalina Diaconu
Zapach, tożsamość i pamięć. O konstytuowaniu podmiotu przez zapach

Przemysław Bursztyka
Spełniona subiektywność. Powtórzenie jako doświadczenie egzystencjalne według Sorena Kierkegaarda

Piotr Schollenberger
Doświadczenie estetyczne a idealne dzieło sztuki

Maciej Kaczyński
Między projektem a opisem: dwa modele myśli antropologicznej

Ireneusz Ziemiński
Irracjonalność śmierci. Na marginesie opowiadania Lwa Tołstoja

Anna Wolińska
Semiotyka ikony Pawła Florenskiego i Borysa Uspienskiego. Pomiędzy snem a jawą

Jelena Pawłowa
Koncepcja kosmicznego dramatyzmu Pawła Florenskiego

Roman Bromboszcz
Imię jako kategoria estetyczna. Uwagi na temat interpretacji i lektury

Konferencja „Ontologia sztuk. Sztuka ontologii”

Iwona Lorenc
O znaczeniu tytułu. Kilka uwag wprowadzających

Michał Libera
Krzysztof Trzewiczek, Komentarz organizatorów

Paweł Mościcki
Granice w sztuce. Casus Simona Hantai

Marta Smolińska-Byczuk
Pasywność – aktywność. Dialektyka przeciwieństw w twórczości fotograficznej Heinza Cibulki

Szkice krytyczne, recenzje, informacje

Anna Zeidler-Janiszewska
Nowy kosmiczny rausz? Szkic na marginesie „Estetyki czterech żywiołów”

Piotr Schollenberger
Dyskurs w otchłani

Blanka Brzozowska
Bauman w pigułce

Monika Bakke
Sztuka i filozofia – nie bez emocji

Mateusz Salwa
Metafizyczny manieryzm

Kornak
Aktualność Husserla. Sprawozdanie z konferencji Polskiego Towarzystwa Fenomenologicznego