Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Teatr 1/2011

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Teatr lub Spisy treści 2011


Nagroda im. A. Zelwerowicza

Świetlistość
Z Karoliną Gruszką, laureatką nagrody im. Aleksandra Zelwerowicza, rozmawia Jacek Kopciński


Rosjanie

Liczy się wykonanie
Tekst Katarzyny Tokarskiej-Stangret o wykonaniu utworu Lipiec Iwana Wyrypajewa w Teatrze na Woli

Błazenada i rosyjski smutek
Anna Sobieska omawia spektakle Hamlet i Wiśniowy sad w reżyserii Nikołaja Kolady pokazane na festiwalu „Konfrontacje Teatralne” w Lublinie

Hamlet w królestwie zwierząt
Z Nikołajem Koladą rozmawia Anna Sobieska

Syberyjski jarmark
Relacja Wandy Świątkowskiej z drugiej edycji festiwalu teatralnego w Omsku

Mogą nas wsadzić do więzienia
Wypowiedź Michaiła Ungarowa o dzisiejszej sztuce rosyjskiej

Z mapą przez rosyjski teatr
Wanda Świątkowska recenzuje książkę Teatr rosyjski XX wieku wobec tradycji. Kontynuacje, zerwania, transformacje Katarzyny Osińskiej


Uwagi na stronie

Rue de la Huchette
Felieton Rafała Węgrzyniaka


Po premierze

Bez Bohatera
Paweł Goźliński o Klubie Polskim Pawła Miśkiewicza z Teatru Dramatycznego w Warszawie

Plwali na skorupę – nie zstąpili do głębi
Komentarz Marka Troszyńskiego do spektaklu Klub Polski Pawła Miśkiewicza

Kryzys i hipnoza
Jagoda Hernik Spalińska recenzuje Kazimierza i Karolinę w reżyserii Gábora Zsámbékiego

Miłość w galerii handlowej
Kazimierz i Karolina w reżyserii Jana Klaty w ocenie Rafała Węgrzyniaka

Tak jak w kinie
Marta Koszowy pisze o Złym na podstawie książki Leopolda Tyrmanda z Teatru Powszechnego w Warszawie

Kreseczki
Spektakl Barbary Wysockiej Łagodna na podstawie opowiadania Fiodora Dostojewskiego omawia Katarzyna Tokarska-Stangret

Okrutny Zmierzch
Tekst Małgorzaty Rudej o spektaklu Zmierzch bogów w reżyserii Mai Kleczewskiej


Ciemna Strona teatru

Seks Teatr
Felieton Michała Walczaka


Opera

Rozważania o prawdzie i fałszu
Dorota Kozińska recenzuje spektakle pokazane na II Festiwalu Opery Współczesnej we Wrocławiu


Wielki Wybuch

Pusta Walizka
Rozmowa z Saskią Boddeke i Peterem Greenawayem

Trzymajcie się tej myśli
Kulisy widowiska Wielki Wybuch piórem Maryli Zielińskiej


Zagranica

Dwa oblicza nowojorskiej awangardy
Aleksandra Jakubczak omawia spektakle Theatre Workshop i The Wooster Group pokazane na festiwalu w Edynburgu

Zelig i Rain Man
O spektaklach spoza Rosji zobaczonych na „Konfrontacjach Teatralnych” w Lublinie opowiada Jarosław Cymerman

Kompulsywne przyjemności
Konrad Wojnowski analizuje nową premierę Forced Entertainment The Thrill of It All

Kobiety na amerykańskiej scenie
O dwóch premierach off-Broadwayowych pisze Aneta Mancewicz


Pantomima

Pantomima na dworcu
Mirosław Kocur recenzuje Stazione Termini – nowy spektakl Wrocławskiego Teatru Pantomimy

Zrozumieć bez słów
Warszawski X Międzynarodowy Festiwal Sztuki Mimu podsumowuje Aleksandra Malinowska

Piętra metafor
Rozmowa Aleksandry Malinowskiej i Bartłomieja Miernika z dyrektorami Wrocławskiego Teatru Pantomimy

O sztuce pełnej smutku
Tekst Heleny Bytnar podejmujący próbę nazwania zjawisk występujących na gruncie polskiej pantomimy

Najważniejszy jest oddech
Rozmowa z Katarzyną Sobiszewską, Bartłomiejem Ostapczukiem i Radomirem Piorunem przeprowadzona przez Agnieszkę Charkot


Pieśni śpiewają

Oficja Wschodu i Zachodu
Tadeusz Kornaś opowiada o dramatach liturgicznych wykonywanych przez Scholę Teatru Węgajty


Interpretacje

„Anty-Rublow”, czyli (nie)obecność Boga
Łucja Demby interpretuje Judaszka w reżyserii Andrzeja Bubienia z warszawskiego Teatru Ateneum


Teatr na obrzeżach

Teatr (w) codzienności
Aleksandra Konopko przybliża Teatr Tetraedr z Raciborza


Dzienniki rowerowe

O niewiedzy w praktyce, czyli wyprawa do Portugalii
Dzień jedenasty opowieści rowerowej Piotra Cieplaka