Teatr 2/2011
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Teatr lub Spisy treści 2011
Radwan
Struktura klejnotu
Ze Stanisławem Radwanem rozmawia Łukasz Maciejewski
Biuro rzeczy znalezionych
Dorota Kozińska pisze o płycie Coś co zginęło szuka tu imienia z muzyką Stanisława Radwana do spektakli Jerzego Grzegorzewskiego
Po premierze
My, Gombrowicz
Tadeusz Nyczek recenzuje spektakl Dzienniki (na podstawie Dziennika Witolda Gombrowicza) Teatru IMKA
Ćma
Kalina Zalewska omawia Mewę w reżyserii Agnieszki Glińskiej z Teatru Narodowego w Warszawie
Egzamin z Różewicza
Marta Byczkowska o łódzkim spektaklu Stara kobieta wysiaduje w reżyserii Marka Fiedora
Posag mężczyzny
Magdalena Zielonka-Kowalska pisze o Białym małżeństwie przygotowanym w Kielcach przez Weronikę Szczawińską
Świętokradztwo
Recenzja Katarzyny Fazan ze spektaklu Ojciec Agaty Dudy-Gracz z Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie
Skandal nie tylko w Güllen
Małgorzata Ruda opisuje Wizytę starszej pani z Teatru Śląskiego w Katowicach
Język ciała
Historię miłosną w reżyserii Natalii Sołtysik z Teatru Współczesnego w Warszawie omawia Agata Chałupnik
Mężczyzna w facecie
Jarosław Zalesiński pisze o spektaklu Wszystko, co chcielibyście powiedzieć po śmierci ojca, ale boicie się odezwać Szymona Bogacza w reżyserii Piotra Kruszczyńskiego
Uwagi na stronie
Na Woli
Felieton Rafała Węgrzyniaka
Nowa Klasyka Europy
Starzejąca się nastolatka
Artur Grabowski o Beckettowskich inscenizacjach – Ostatniej taśmie Krappa w reżyserii Roberta Wilsona oraz Końcówce Krystiana Lupy – pokazanych na I Międzynarodowym Festiwalu Klasyki Światowej „Nowa Klasyka Europy”
Umarłe
Katarzyna Tokarska-Stangret recenzuje Panny z Wilka w reżyserii Alvisa Hermanisa pokazane na festiwalu „Nowa Klasyka Europy”
Zagranica
Chór dobrze skrojony
Chór myli się potwornie René Pollescha pokazany podczas festiwalu Warszawa Centralna – „Migracje” piórem Ewy Partygi
Fedra-ingerencja totalna
Amsterdamski spektakl Fedra w reżyserii Grzegorza Jarzyny opisuje Anita Szurek
Ciemna strona teatru
Wampir w teatrze polskim (1)
Felieton Michała Walczaka
Chuligan w teatrze
Bunt, bunt, bunt w przedpokojach salonu
Tekst Andrzeja Horubały o poczynaniach duetu Strzępka/Demirski
Teatr na obrzeżach
Teatr potrzebny
Opowieść Alicji Borkowskiej o pracy z uchodźcami w Teatro dell’Argine we Włoszech
Mapa teatralna - Toruń
Teatr w centrum
Artur Duda opowiada o Teatrze im. Wilama Horzycy w Toruniu
Ona jest pedałem
O spektaklu Śnieg Grzegorza Wiśniewskiego, opartym na fragmentach Matki i Kurki Wodnej Witkacego, pisze Katarzyna Tokarska-Stangret
W dręczarium Witkacego
Z Jolantą Teską, aktorką Teatru im. Wilama Horzycy w Toruniu, rozmawia Artur Duda
Miejscy trybuni
Kondycję i problemy toruńskiej sceny off przybliża Grzegorz Giedrys
Nowe przygody barona Münchhausena
Henryk Izydor Rogacki recenzuje spektakl Baron Münchhausen. Odsłona druga z teatru Baj Pomorski w Toruniu
Nowy teatr w starej szafie
O Baju Pomorskim pisze Magdalena Jasińska
Lalki
Putin na nartach
Rozmowa z Lucyną Kozień, Zuzanną Głowacką, Markiem b. Chodaczyńskim oraz Adolfem Weltschekiem o teatrze lalkowym
„Krabat”, teatr lalek według Vogla
Spektakl Krabat opisuje Halina Waszkiel
Zamknięcie - Otwarcie
Marcin Bartnikowski recenzuje książki Efekt lalki Radosława Filipa Muniaka oraz Tajemnice teatru lalek Honoraty Sych
Pieśni śpiewają
Oficja Wschodu i Zachodu 2
Działalność Scholi Teatru Węgajty analizuje Tadeusz Kornaś
Boży wesołek
Grę o Świętym Franciszku przybliża Katarzyna Flader
Poszerzanie pola
W mojej głowie
Działalność Teatru 21 opisuje Karolina Krawczyk
Dzienniki rowerowe
O niewieczy w praktyce, czyli wyprawa do Portugalii
Kolejna część Dzienników rowerowych Piotra Cieplaka