Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Teatr 2/2011

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Teatr lub Spisy treści 2011


Radwan

Struktura klejnotu
Ze Stanisławem Radwanem rozmawia Łukasz Maciejewski

Biuro rzeczy znalezionych
Dorota Kozińska pisze o płycie Coś co zginęło szuka tu imienia z muzyką Stanisława Radwana do spektakli Jerzego Grzegorzewskiego


Po premierze

My, Gombrowicz
Tadeusz Nyczek recenzuje spektakl Dzienniki (na podstawie Dziennika Witolda Gombrowicza) Teatru IMKA

Ćma
Kalina Zalewska omawia Mewę w reżyserii Agnieszki Glińskiej z Teatru Narodowego w Warszawie

Egzamin z Różewicza
Marta Byczkowska o łódzkim spektaklu Stara kobieta wysiaduje w reżyserii Marka Fiedora

Posag mężczyzny
Magdalena Zielonka-Kowalska pisze o Białym małżeństwie przygotowanym w Kielcach przez Weronikę Szczawińską

Świętokradztwo
Recenzja Katarzyny Fazan ze spektaklu Ojciec Agaty Dudy-Gracz z Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie

Skandal nie tylko w Güllen
Małgorzata Ruda opisuje Wizytę starszej pani z Teatru Śląskiego w Katowicach

Język ciała
Historię miłosną w reżyserii Natalii Sołtysik z Teatru Współczesnego w Warszawie omawia Agata Chałupnik

Mężczyzna w facecie
Jarosław Zalesiński pisze o spektaklu Wszystko, co chcielibyście powiedzieć po śmierci ojca, ale boicie się odezwać Szymona Bogacza w reżyserii Piotra Kruszczyńskiego


Uwagi na stronie

Na Woli
Felieton Rafała Węgrzyniaka


Nowa Klasyka Europy

Starzejąca się nastolatka
Artur Grabowski o Beckettowskich inscenizacjach – Ostatniej taśmie Krappa w reżyserii Roberta Wilsona oraz Końcówce Krystiana Lupy – pokazanych na I Międzynarodowym Festiwalu Klasyki Światowej „Nowa Klasyka Europy”

Umarłe
Katarzyna Tokarska-Stangret recenzuje Panny z Wilka w reżyserii Alvisa Hermanisa pokazane na festiwalu „Nowa Klasyka Europy”


Zagranica

Chór dobrze skrojony
Chór myli się potwornie René Pollescha pokazany podczas festiwalu Warszawa Centralna – „Migracje” piórem Ewy Partygi

Fedra-ingerencja totalna
Amsterdamski spektakl Fedra w reżyserii Grzegorza Jarzyny opisuje Anita Szurek


Ciemna strona teatru

Wampir w teatrze polskim (1)
Felieton Michała Walczaka


Chuligan w teatrze

Bunt, bunt, bunt w przedpokojach salonu
Tekst Andrzeja Horubały o poczynaniach duetu Strzępka/Demirski


Teatr na obrzeżach

Teatr potrzebny
Opowieść Alicji Borkowskiej o pracy z uchodźcami w Teatro dell’Argine we Włoszech


Mapa teatralna - Toruń

Teatr w centrum
Artur Duda opowiada o Teatrze im. Wilama Horzycy w Toruniu

Ona jest pedałem
O spektaklu Śnieg Grzegorza Wiśniewskiego, opartym na fragmentach Matki i Kurki Wodnej Witkacego, pisze Katarzyna Tokarska-Stangret

W dręczarium Witkacego
Z Jolantą Teską, aktorką Teatru im. Wilama Horzycy w Toruniu, rozmawia Artur Duda

Miejscy trybuni
Kondycję i problemy toruńskiej sceny off przybliża Grzegorz Giedrys

Nowe przygody barona Münchhausena
Henryk Izydor Rogacki recenzuje spektakl Baron Münchhausen. Odsłona druga z teatru Baj Pomorski w Toruniu

Nowy teatr w starej szafie
O Baju Pomorskim pisze Magdalena Jasińska


Lalki

Putin na nartach
Rozmowa z Lucyną Kozień, Zuzanną Głowacką, Markiem b. Chodaczyńskim oraz Adolfem Weltschekiem o teatrze lalkowym

„Krabat”, teatr lalek według Vogla
Spektakl Krabat opisuje Halina Waszkiel

Zamknięcie - Otwarcie
Marcin Bartnikowski recenzuje książki Efekt lalki Radosława Filipa Muniaka oraz Tajemnice teatru lalek Honoraty Sych


Pieśni śpiewają

Oficja Wschodu i Zachodu 2
Działalność Scholi Teatru Węgajty analizuje Tadeusz Kornaś

Boży wesołek
Grę o Świętym Franciszku przybliża Katarzyna Flader


Poszerzanie pola

W mojej głowie
Działalność Teatru 21 opisuje Karolina Krawczyk


Dzienniki rowerowe

O niewieczy w praktyce, czyli wyprawa do Portugalii
Kolejna część Dzienników rowerowych Piotra Cieplaka