Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Teatr 2/2012

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Teatr lub Spisy treści 2012


okładka numeru
2/2012

Temat z okładki/Mrożek w&

Schyłek
Ze Sławomirem Mrożkiem rozmawia Jacek Cieślak


Wydarzenie

Cena funta mięsa
Małgorzata Grzegorzewska recenzuje Opowieści afrykańskie Krzysztofa Warlikowskiego

Czarna pustynia
Z Krzysztofem Warlikowskim rozmawia Marek Kędzierski


Ludzie

Nowa przestrzeń
Z Ewą Dałkowską rozmawia Michał Smolis

Na huśtawce. O aktorstwie Ewy Dałkowskiej
Łukasz Maciejewski opisuje aktorstwo Ewy Dałkowskiej

W poszukiwaniu esencji. O twórczości Marcina Jarnuszkiewicza
Tekst Barbary Osterloff o twórczości Marcina Jarnuszkiewicza


Przestrzenie teatru

Teatr tańca po teatrze tańca
Arnd Wesemann prezentuje panoramę teatru tańca po Pinie Bausch

Poczekalnia. 0 Krystiana Lupy – kilka uwag teoretyka teatru
Teoretyczny namysł Jerzego Limona nad Poczekalnią Krystiana Lupy

Teatr z misją. O Teatrze Polskiego Radia i Teatrze Telewizji
Kondycję teatru polskiego radia i telewizji analizuje Anna Szymonik


Po premierze

Depresja wampira
Nosferatu z Teatru Narodowego w Warszawie recenzuje Jacek Kopciński

Frankenstein, czyli każdy
O Frankensteinie z Teatru Capitol we Wrocławiu pisze Jolanta Kowalska

Poeta życia
Nie-boską komedię z Teatru Wybrzeże w Gdańsku prezentuje Joanna Puzyna-Chojka

W drodze do Polski
Rewizora w reżyserii Marka Fiedora przybliża Szymon Kazimierczak

Przyjemna edukacja kołtuna
Moralność pani Dulskiej z Teatru Współczesnego w Warszawie opisuje Agnieszka Uścińska

Teatr zainfekowany człowiekiem
Recenzja Haliny Waszkiel z Anatomii psa Teatru Wierszalin w Supraślu

Ten takt
O spektaklu Jak być kochaną z Bałtyckiego Teatru Dramatycznego w Koszalinie pisze Piotr Grzymisławski


Przegląd

Pokojówki bez pokoju
Pokojówki z kopehaskiego Det Kongelige Teater przybliża Antoni Winch

Kariera Nory
Spektakl Co się zdarzyło, kiedy Nora opuściła męża? zrealizowany w Národní divadlo w Pradze recenzuje Hanna Usarewicz


Zagranica

Niemożliwe jest jednak możliwe
O Winterreise z Deutsches Theater w Berlinie pisze Iwona Uberman

Mięso za mięso
Tekst Matyldy Małeckiej o spektaklu Miarka za miarkę w reżyserii Thomasa Ostermeiera


Taniec

Płeć jako performans
Julia Hoczyk analizuje problem płci w teatrze tańca


Czytelnia

Mrożek jako krytyk Gombrowicza
Tomasz Bocheński przybliża relacje Sławomira Mrożka i Witolda Gombrowicza wydobyte z korespondencji autora Tanga

Sztuka życia (dialogi po polsku)
Opublikowane listy Sławomira Mrożka i Stanisława Lema opisuje Artur Grabowski


Felietony

Demonstracje
Felieton Rafała Węgrzyniaka

Budka lęgowa
Felieton Zyty Rudzkiej

Pasaż pod pomnikiem
Felieton Krzysztofa Rutkowskiego