Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Teatr 5/2011

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Teatr lub Spisy treści 2011


Jarzyna w operze

Zagadkowe lustra
Aneta Pawlak analizuje monachijskie spektakle operowe Grzegorza Jarzyny

Od pogardy do pokory
O operowych inscenizacjach Grzegorza Jarzyny pisze Jacek Marczyński


Po premierze

Odwołać historię
Recenzja Jolanty Kowalskiej z III Furii w reżyserii Marcina Libera

Kibice z tęczowym sztandarem
Rafał Węgrzyniak opisuje Tęczową Trybunę 2012 Pawła Demirskiego w reżyserii Moniki Strzępki

Wszyscy jesteśmy grzesznikami
Łukasz Maciejewski prezentuje Słowo w reżyserii Mariusza Grzegorzka z łódzkiego Teatru im. Jaracza

Młodziaki w ataku
Tekst Mirosława Kocura o Pożegnaniu jesieni z Wrocławskiego Teatru Współczesnego

Zagubieni
Edyta Kubikowska przedstawia Amazonię zrealizowaną w warszawskim Teatrze na Woli

Duch tekstu
Paweł Schreiber opisuje Gody życia z Teatru im. Horzycy w Toruniu

Kapitan Nut non fiction
Hanna Baltyn-Karpińska recenzuje Żeglarza z warszawskiego Teatru Polskiego

Dwaj Polacy
Małgorzata i Marek Piekutowie piszą o Polakach z Teatru Polskiego w Warszawie


Dyrektorzy

W poszukiwaniu widza
Małgorzata Piekutowa rozmawia z Andrzejem Sewerynem


Uwagi na stronie

Antokol
Felieton Rafała Węgrzyniaka


teatr zwany konwencjonalnym

Niewidzialny reżyser
Małgorzata Ruda prezentuje książkę Erwin Axer Elżbiety Baniewicz

Sens, ryzyko i radość teatru
Korespondencję Erwina Axera i Sławomira Mrożka opisuje Paweł Bem

Wyprzedaż
Janusz Majcherek przedstawia Sztuki odnalezione Sławomira Mrożka

Mrożek w Łaźni
Małgorzata Ruda pisze o inscenizacjach Mrożka w Łaźni Nowej w Krakowie

Nie wierzę w czarno-biały świat
Z Agnieszką Glińską rozmawia Kalina Zalewska


Europejska Nagroda Teatralna

Mistrz z Niemiec
Sylwetkę Petera Steina przybliża Paweł Płoski


Siły i środki

Pani Maria
Tekst Krystyny Jandy o dyrekcji teatru


Musset

Lorenzaccio. Demon czy męczennik
Lech Sokół analizuje postać Lorenzaccia

Zdrada bohatera romantycznego
Maria Makaruk recenzuje Lorenzaccia z Teatru Narodowego w Warszawie


Dyplomy

Śniadenie bez końca
Łukasz Maciejewski pisze o Pannach z Wilka w reżyserii Mai Komorowskiej

Kobieta jak chwast
Anna Szymonik przedstawia Yermę w reżyserii Pawła Passiniego z Collegium Nobilium w Warszawie

Folwark zwierzęcy
Konrad Szczebiot opisuje Białe małżeństwo w reżyserii Krzysztofa Raua


Ciemna strona teatru

Matka Natura
Felieton Michała Walczaka


Needcompany

Między drugim a trzecim etapem
Justyna Golińska przybliża nowy spektakl Needcompany

Jestem jak gąbka
Z Janem Lauwersem rozmawiają Dorota Semenowicz i Jakub Snochowski


Zagranica

Gra pozoru i złudzenia
Tekst Marty Byczkowskiej o Opowieściach lasku wiedeńskiego z Teatru im. Józsefa Katony w Budapeszcie


Dzienniki rowerowe

O niewieczy w praktyce, czyli wyprawa do Portugalii
Kolejna część dziennika Piotra Cieplaka


Książki

Gospodarstwo Błońskiego: religia, literatura i teatr
Jarosław Fazan recenzuje wydanie rozproszonych pism Jana Błońskiego