Teatr 6/2011
Z Katalog.Czasopism.pl
Przejdź do Teatr lub Spisy treści 2011
Wałbrzych
Czasem szukamy czegoś więcej
O spektaklach z Wałbrzycha pokazanych na Warszawskich Spotakaniach Teatralnych rozmawiają Jagoda Hernik Spalińska, Ewa Partyga, Katarzyna Tokarska-Stangret, Kalina Zalewska i Paweł Płoski
Ustawiam poprzeczkę
Wywiad Bartłomieja Miernika z Sebastianem Majewskim
Ania z Wałbrzycha
Rafał Węgrzyniak pisze o spektaklu A, nie z Zielonego Wzgórza
Demirski
Udawanie
Tekst Dariusza Nowackiego o Parafrazach Pawła Demirskiego
Ta historia już się skończyła
Spektakl Diamanten sind Kohle auf Arbeit z Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz w Berlinie przybliża Agata Barełkowska
Po premierze
Heil Hamlet
Recenzja Katarzyny Tokarskiej-Stangret z Być albo nie być z krakowskiego Starego Teatru
Skumbrie w tomacie, rydz(yk)
Jarosław Cymerman opisuje spektakl Zamknęły się oczy ziemi z lubelskiego Teatru im. Juliusza Osterwy
Dzicy z naszej ulicy
Tekst Agaty Chałupnik o Życiu seksualnym dzikich z warszawskiego Nowego Teatru
Uwagi na stronie
Pontyfikat
Felieton Rafała Węgrzyniaka
Przed Maltą
Nie czuję się starszy niż kiedykolwiek
z Royem Faudree rozmawia Agata Barełkowska
Barbarzyńcy u bram. Teatralne prace Kornéla Mundruczó
Tamás Jászay pisze o twórczości Kornéla Mundruczó
Gisèle Vienne - erotyzm i pragnienie śmierci
Twórczość Gisèle Vienne prezentuje Chantal Hurault
Pina Bausch
Sztuka patrzenia
Aleksandra Rembowska pisze o Pinie w reżyserii Wima Wendersa
Zagranica
W zaklętym kręgu czasu
Tekst Anny Szymonik o Powrocie Odysa w reżyserii Davida Martona
Nowa krytyka
Krytyka krytyki, czyli postępowi konserwatyści
Sytuację krytyki teatralnej analizuje Dorota Kozińska
Ciemna strona teatru
Niebezpieczne związki
Felieton Michała Walczaka
Stan wojenny
Dorównać Dukajowi
Agnieszka Rataj opisuje spektakl Wroniec z warszawskiego Teatru Kamienica
Wrona pierdolona
Z Emilianem Kamińskim rozmawia Paweł Sztarbowski
Stan lękowy historii
Sytuację historyczną w 1981 roku i jej odbicie w sztuce przybliża Tomasz Bocheński
Jakby mózg opery zwariował i ruszył ku katastrofie
Miasto liczy psie nosy Jerzego Grzegorzewskiego prezentuje Mateusz Żurawski
Czekając na proces
Recenzja Kaliny Zalewskiej z Generała z Teatru IMKA w Warszawie
Lalki
Mistrz i polityka
Wypowiedź Hanny Baltyn-Karpińskiej na temat spektaklu Punch i Judy w Afganistanie z Stuffed Puppet Theatre w Amstelveen
Celińska
Uśmiechnij się
Ze Stanisławą Celińską rozmawia Łukasz Maciejewski
Wystawa
Zbuntowany talent, czyli Zapolska w muzeum
Patryk Kencki pisze o wystawie Gabriela Zapolska. Zbuntowany talent prezentowanej w Muzeum Literatury w Warszawie
Teatr japoński
Japońska łączniczka
Mirosław Kocur recenzuje książkę Estery Żeromskiej Japoński teatr klasyczny. Korzenie i metamorfozy
Tu i teraz. Wszechświat i teatr
Z Esterą Żeromską, japonistką, rozmawia Agata Barełkowska
Przeszczep nō
Spektakl Stroiciel fortepianu w reżyserii Kasai Kenichiego ocenia Katarzyna Bester
Książki
O drugich narodzinach teatru
Książkę Drugie narodziny teatru Mirosława Kocura omawia Patryk Kencki
Dzienniki rowerowe
O niewiedzy w praktyce, czyli wyprawa do Portugalii
Kolejna część Dzienników rowerowych Piotra Cieplaka