Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Teatr 6/2011

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Teatr lub Spisy treści 2011


Wałbrzych

Czasem szukamy czegoś więcej
O spektaklach z Wałbrzycha pokazanych na Warszawskich Spotakaniach Teatralnych rozmawiają Jagoda Hernik Spalińska, Ewa Partyga, Katarzyna Tokarska-Stangret, Kalina Zalewska i Paweł Płoski

Ustawiam poprzeczkę
Wywiad Bartłomieja Miernika z Sebastianem Majewskim

Ania z Wałbrzycha
Rafał Węgrzyniak pisze o spektaklu A, nie z Zielonego Wzgórza


Demirski

Udawanie
Tekst Dariusza Nowackiego o Parafrazach Pawła Demirskiego

Ta historia już się skończyła
Spektakl Diamanten sind Kohle auf Arbeit z Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz w Berlinie przybliża Agata Barełkowska


Po premierze

Heil Hamlet
Recenzja Katarzyny Tokarskiej-Stangret z Być albo nie być z krakowskiego Starego Teatru

Skumbrie w tomacie, rydz(yk)
Jarosław Cymerman opisuje spektakl Zamknęły się oczy ziemi z lubelskiego Teatru im. Juliusza Osterwy

Dzicy z naszej ulicy
Tekst Agaty Chałupnik o Życiu seksualnym dzikich z warszawskiego Nowego Teatru


Uwagi na stronie

Pontyfikat
Felieton Rafała Węgrzyniaka


Przed Maltą

Nie czuję się starszy niż kiedykolwiek
z Royem Faudree rozmawia Agata Barełkowska

Barbarzyńcy u bram. Teatralne prace Kornéla Mundruczó
Tamás Jászay pisze o twórczości Kornéla Mundruczó

Gisèle Vienne - erotyzm i pragnienie śmierci
Twórczość Gisèle Vienne prezentuje Chantal Hurault


Pina Bausch

Sztuka patrzenia
Aleksandra Rembowska pisze o Pinie w reżyserii Wima Wendersa


Zagranica

W zaklętym kręgu czasu
Tekst Anny Szymonik o Powrocie Odysa w reżyserii Davida Martona


Nowa krytyka

Krytyka krytyki, czyli postępowi konserwatyści
Sytuację krytyki teatralnej analizuje Dorota Kozińska


Ciemna strona teatru

Niebezpieczne związki
Felieton Michała Walczaka


Stan wojenny

Dorównać Dukajowi
Agnieszka Rataj opisuje spektakl Wroniec z warszawskiego Teatru Kamienica

Wrona pierdolona
Z Emilianem Kamińskim rozmawia Paweł Sztarbowski

Stan lękowy historii
Sytuację historyczną w 1981 roku i jej odbicie w sztuce przybliża Tomasz Bocheński

Jakby mózg opery zwariował i ruszył ku katastrofie
Miasto liczy psie nosy Jerzego Grzegorzewskiego prezentuje Mateusz Żurawski

Czekając na proces
Recenzja Kaliny Zalewskiej z Generała z Teatru IMKA w Warszawie


Lalki

Mistrz i polityka
Wypowiedź Hanny Baltyn-Karpińskiej na temat spektaklu Punch i Judy w Afganistanie z Stuffed Puppet Theatre w Amstelveen


Celińska

Uśmiechnij się
Ze Stanisławą Celińską rozmawia Łukasz Maciejewski


Wystawa

Zbuntowany talent, czyli Zapolska w muzeum
Patryk Kencki pisze o wystawie Gabriela Zapolska. Zbuntowany talent prezentowanej w Muzeum Literatury w Warszawie


Teatr japoński

Japońska łączniczka
Mirosław Kocur recenzuje książkę Estery Żeromskiej Japoński teatr klasyczny. Korzenie i metamorfozy

Tu i teraz. Wszechświat i teatr
Z Esterą Żeromską, japonistką, rozmawia Agata Barełkowska

Przeszczep nō
Spektakl Stroiciel fortepianu w reżyserii Kasai Kenichiego ocenia Katarzyna Bester


Książki

O drugich narodzinach teatru
Książkę Drugie narodziny teatru Mirosława Kocura omawia Patryk Kencki


Dzienniki rowerowe

O niewiedzy w praktyce, czyli wyprawa do Portugalii
Kolejna część Dzienników rowerowych Piotra Cieplaka