Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Teatr 7-8/2009

Z Katalog.Czasopism.pl

Przejdź do Teatr lub Spisy treści 2009


okładka numeru 7-8/2009

Wolny dwudziestoletni. Ankieta


Zapiski starucha III

Andrzej Łapicki „Moje »Wesela«”


Wydarzenie

Jacek Kopciński „Melancholia cieni”
„(A)POLLONIA” NOWY TEATR W WARSZAWIE

Magda Fertacz „Lament”


Po premierze

Artur Duda „Gdzie zaczynam się ja?”
„EINE KLEINE NACHTMUSIK” TEATR IM. WILAMA HORZYCY W TORUNIU

Monika Żółkoś „Do ostatniej kropli”
„ZWODNICA” TEATR WYBRZEŻE W GDAŃSKU

Karolina Szczepanowska „Deziluzje kołtunerii”
T„MEAOTRRA ŁLANŹONŚIĆA PNAONWI DAU WLS KKRIEAJK, OCWZYILEI W POSZUKIWANIU ZAGUBIONEGO CZAKRAMU”

Kamila Paprocka „Nieustające wakacje”
„JEDNĄ RĘKĄ” TEATR STUDIO W WARSZAWIE

Magdalena Jasińska „Koralina w krainie czarów”
„KORALINA,”CZYLI WOJNA O ŚWIATY” MIEJSKI TEATR „MINIATURA” W GDAŃSKU


Sarmacja widziana dziś

Michał Mizera „Beatum scelus”
„STAROSTA KANIOWSKI”, „PIJACY” STARY TEATR W KRAKOWIE

Łukasz Maciejewski „Przyjaciele wesołego diabła”
„RZECZPOSPOLITA BABIŃSKA” STARY TEATR W KRAKOWIE

Kalina Zalewska „Sarmacja dziś”
„SARMACJA” TEATR IM. JULIUSZA OSTERWY W LUBLINIE


Teologia teatru

Paweł Dobrowolski „Kryptoteologie współczesnego teatru”

„Obyś był zimny albo gorący!” Z Krzysztofem Jasińskim i księdzem doktorem Henrykiem Paprockim rozmawia Michał Mizera

Sebastian Duda „Kenotyczna idolatria i atrapy boskości”


Mapa teatralna: Białystok

Magdalena Foks „Pod kloszem”
„BEZ PODŁOGI” KOMPANIA DOOMSDAY W BIAŁYMSTOKU

Konrad Szczebiot „Krajobraz po końcu świata”

Marcin Bartnikowski „O nienazwanym”


Mapa teatralna: Lublin

Jarosław Cymerman, Grzegorz Kondrasiuk „Paradoks o Teatrze Centralnym”

„Z brzucha”. Z Łukaszem Wittem-Michałowskim rozmawiają Jarosław Cymerman i Grzegorz Kondrasiuk


Mapa teatralna: Łódź

Monika Wasilewska „Do wioseł”

„Łatwo się tu obrazić na świat”. Z Marcinem Brzozowskim i Tomaszem Rodowiczem rozmawia Łukasz Orłowski


Mapa teatralna: Kraków
0 Łukasz Maciejewski „Niewina jest wspólna”
„CAŁOPALENIE” TEATR NOWY W KRAKOWIE

Joanna Jopek „Buduary i podwórka”
„FILOZOFIA W BUDUARZE” TEATR NOWY W KRAKOWIE

„Normalny teatr”. Z Dominiką Knapik, Dominikiem Nowakiem i Piotrem Siekluckim rozmawia Joanna Jopek


Maszeruj albo giń!

Wojciech Tomczyk „Ostatnia paróweczka”


Teatr włoski

Tomasz Kireńczuk „Teatr jako wyzwanie”

Olga Płaszczewska „Dowód tezy Goethego”
MONIKA GURGUL, JADWIGA MISZALSKA, MONIKA SURMA-GAWŁOWSKA „HISTORIA TEATRU I DRAMATU WŁOSKIEGO”; CEZARY BRONOWSKI „HISTORIA DRAMATURGII WŁOSKIEJ XX WIEKU”

Cezary Bronowski „W kręgu włoskich futurystów”
TOMASZ KIREŃCZUK „OD SZTUKI W DZIAŁANIU DO DZIAŁANIA W SZTUCE. FILIPPO TOMMASO MARINETTI I TEATR WŁOSKICH FUTURYSTÓW”


Taniec

Anna Królica „Radośnie i z polskim przytupem”
„HAPPY” STARY BROWAR W POZNANIU

Aleksandra Rembowska „Melodia nieskończona”
„TRISTAN” – BALET KRZYSZTOFA PASTORA DO MUZYKI RICHARDA WAGNERA, TEATR WIELKI – OPERA NARODOWA W WARSZAWIE


Taniec we Francji

„Scena paryska praktycznie nie istnieje”. O aktualnej sytuacji i choreografach działających w Paryżu z Laurentem Goumarre’em rozmawia Joanna Szymajda

Joanna Szymajda „Zakurzony kalejdoskop estetyk”

„Ciągle szukam czegoś nowego”. Z Xavierem Le Roy rozmawia Bartłomiej Miernik


Światło

Joanna Leśnierowska „Światło (tanecznego) obrazu”


Dźwięki

Paweł Goźliński „Wylęgarnia dźwięków”
KORMORANY „LA MUSICA TEATRALE”

„Uderzenie multiinstrumentalistów”. Z Pawłem Czepułkowskim, Jackiem „Tuńczykiem” Fedorowiczem i Michałem Litwińcem rozmawia Aleksandra Wróbel


Książki

Weronika Szczawińska „Strategie epifanii”
TADEUSZ KORNAŚ „ANIOŁOM I ŚWIATU WIDOWISKO”


Pusty kuferek

Tomasz Różycki „Sarmaci i ci drudzy”


Biały wywiad

Ryszard Ostapski „Notatka T-RO/7-8/2009”


Komiks

Korespondencja