Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Teatr 9/2010

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Gosia nadwadowska (dyskusja | edycje) z dnia 16:24, 17 mar 2012

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Teatr lub Spisy treści 2010


Nagrody

Nagrody miesięcznika „Teatr” w sezonie 2009/2010


Podsumowanie sezonu

Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2009/2010
Krytycy teatralni podsumowują miniony sezon


Wydarzenie

Sceny z Polski
Artur Grabowski analizuje książkę Dariusza Kosińskiego Teatra polskie. Historie

Plac Wszystkich Świętych
Tekst Małgorzaty i Marka Piekutów o książce Teatra polskie. Historie Dariusza Kosińskiego

Polonocentryczna historia widowisk
Maria Napiontkowa pisze o Teatrach polskich. Historiach Dariusza Kosińskiego

Nie kłamać sobie
Z Dariuszem Kosińskim rozmawia Michał Mizera


Uwagi na stronie

Statystyka
Felieton Rafała Węgrzyniaka


Jaworski

Lemoniadowy Joe
Jacek Kopciński omawia inscenizację Wesela hrabiego Orgaza w reżyserii Jana Klaty

Wesele hr. Orgaza
Przedruk wywiadu z Romanem Jaworskim z „Wiadomości Literackich” z 1924 roku

Śniacz na jawie
O Romanie Jaworskim pisze Radosław Okulicz - Kozaryn


Po premierze

W garderobie Evity
Tekst Moniki Żółkoś o spektaklu Eva Perón z Teatru Wybrzeże w Gdańsku

Biała sukienka
Recenzja Jarosława Cymermana ze spektaklu If w reżyserii Pawła Passiniego

Czterech Jeźdźców Nowej Huty
Ostatnie kuszenie z Łaźni Nowej w Krakowie przybliża Waldemar Wasztyl

Smutek dziecka
Inga Iwasiów prezentuje Białe baloniki z Teatru Współczesnego w Szczecinie

No-Brand Product
Aneta Głowacka omawia Wszystko dobre, co się dobrze kończy w reżyserii Tadeusza Bradeckiego

Sportowe niesportowe
Wojciech Majcherek pisze o spektaklu Być jak Kaziemierz Deyna z gdańskiego Teatru Wybrzeże


Ciemna strona teatru I

Piekielna pokusa
Felieton Michała Walczaka


stand-up comedy

Stand-up made in Poland
Magdalena Zielonka-Kowalska analizuje zjawisko stand-up comedy w Polsce


Festiwale

Bębny i maski
Mirosław Kocur podsumowuje Brave Festiwal 2010 Zaklinacze


Pudełko z muzyką
XXXV Krakowskiego Reminiscencje Teatralne opisuje Tadeusz Kornaś

Pamięć zamknięta w przedmiotach
Tekst Pawła Schreibera o spektaklach pokazanych w ramach XX Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego „Kontakt” w Toruniu

Powaga zabawy
Kamila Paprocka porównuje spektakle pokazane na Krakowskich Reminiscencjach Teatralnych i toruńskim „Kontakcie”


Zagranica

Teatr jako rocznik statystyczny
Jan Niedziela prezentuje tegoroczny Wienner Festwochen


Lalki

Wolne Tatry
Polską, słowacką i czeską wersję spektaklu o Janosiku porównuje Magdalena Foks


Mrożek

Fragmenty Dziennika
Fragmenty Dziennika Sławomira Mrożka


Dzienniki rowerowe

O niewiedzy w praktyce, czyli wyprawa do Portugalii
Kolejna część Dzienników rowerowych Piotra Cieplaka


Kufer z książkami

Sprawa Artura R. Cd.
Felieton Tomasza Różyckiego


Książki

Kto ma prawo do Holoubka?
Magdalena Raszewska recenzuje książkę Gustaw Holoubek - filozof bycia Piotra Łopuszańskiego

Literatura jest teatrem?
Magdalena Zielonka Kowalska omawia Dramatyczną teorię literatury Anny Krajewskiej

Misje Aliny Obidniak
O książce Pola energii Aliny Obidniak pisze Rafał Węgrzyniak