Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Teatr 9/2011

Z Katalog.Czasopism.pl

Wersja Gosia nadwadowska (dyskusja | edycje) z dnia 14:55, 19 mar 2012

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Przejdź do Teatr lub Spisy treści 2011


Nagrody „Teatru”

Nagrody „Teatru”
Prezentacja laureatów nagród miesięcznika „Teatr” za sezon 2010/2011


Powrót Dziadów

Do Europy tak, ale razem z naszymi upiorami
Maria Makaruk pisze o spektaklu Mickiewicz. Dziady. Performance z Teatru Polskiego im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy

Konrad
Z Michałem Czachorem rozmawia Paweł Schreiber

Ksiądz Piotr
Wywiad Pawła Schreibera z Mateuszem Łasowskim

„Żeś ty jest, z g a d u j ę …”
Dziady Teatru Śląskiego im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach opisuje Małgorzata Ruda

Diabeł i jego sobowtór
Tekst Jarosława Cymermana o spektaklu Bracia Karamazow w reżyserii Janusza Opryńskiego

Nadwyżka prawdy. O aktorstwie Małgorzaty Hajewskiej-Krzysztofik
Twórczość aktorską Małgorzaty Hajewskiej-Krzysztofik prezentuje Łukasz Maciejewski

Sześć postaci w poszukiwaniu autora
Mewę ze Starego Teatru w Krakowie recenzuje Wanda Świątkowska

Fałszowanie Szekspira
Dwie warszawskie inscenizacje Szekspira porównuje Małgorzata Grzegorzewska

Nostalgia za tragedią
Katarzyna Tokarska-Stangret recenzuje W małym dworku z warszawskiego Och-Teatru

Od Zoppotów do Sopotu
O spektaklu Willkommen w Zoppotach z Teatru Wybrzeże w Sopocie pisze Jarosław Zalesiński

Miłość, której nie było
Przedstawienie Wielki Gatsby z bydgoskiego Teatru Polskiego im. Hieronima Konieczki przybliża Paweł Schreiber

Matołek ekologiczny
Spektakl Koziołek Matołek z Teatru Na Woli w Warszawie prezentuje Hanna Baltyn-Karpińska

Kobiety jako ludzie
Projekt hu:r kobjet. Projekt II: Magnificat z Instytutu Teatralnego w Warszawie opisuje Mirosław Kocur

Maski inności
Jolanta Kowalska porównuje dwa spektakle z Teatru im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu


Uwagi na stronie

Porównanie
Felieton Rafała Węgrzyniaka


Charms w Ochocie

Nieuchronność
Staruchę z Teatru Ochoty w Warszawie opisuje Agnieszka Uścińska

Zrobić przedstawienie nieobojętne
Z Andrzejem Mastalerzem rozmawia Agnieszka Rataj


Teatr IMKA

IMKA: dobry początek
Wojciech Majcherek przedstawia pierwszy sezon Teatru IMKA

Dobry teatr środka
Z Tomaszem Karolakiem rozmawia Bartłomiej Miernik


Ciemna strona teatru

Widz paranoiczny
Felieton Michała Walczaka


Przed „Demoludami”

Na wahadle – między centrum a peryferiami
Profile najciekawszych reżyserów z Węgier przybliża Tamás Jászay


Przed

Nowa fala teatru rumuńskiego – Gianina Cărbunariu i Radu Afrim
Najnowsze trendy w teatrze rumuńskim opisuje Cristina Modreanu


Sasha Walz

Suchy deszcz
Tekst Katarzyny Bester o Matsukaze Sashy Walz


Zagranica

Upiory
Spektakl Spoken Toneelgroep z Amsterdamu przedstawia Anita Szurek

Edukacja ze spluwą
Verrücktes Blut Ballhaus Naunynstrasse w Berlinie recenzuje Iwona Uberman

W swojej najmniejszej wielkości
Spektakle Franka Castorfa zaprezentowane w Warszawie omawia Artur Duda


Siły i środki: Europejska

Teatr w Mieście Ogrodów
Aneta Głowacka opisuje sytuację Katowic po konkursie na ESK


Dzienniki rowerowe

O niewieczy w praktyce, czyli wyprawa do Portugalii
Kolejna część dzienników Piotra Cieplaka


Polemiki

Zniszczona tradycja
Wypowiedź Elżbiety Baniewicz na temat recenzji Małgorzaty Rudy

Wszyscy mają się dobrze
Odpowiedź Jacka Wakara na tekst Agaty Sierbińskiej (nr 7-8, 2011)


Książki

Bliski obcy
Książkę Albert Camus. Samotny i solidarny recenzuje Mateusz Werner