http://katalog.czasopism.pl/index.php?title=Topos_6_(79)_2004&feed=atom&action=history
Topos 6 (79) 2004 - Historia wersji
2024-03-29T12:29:02Z
Historia wersji tej strony wiki
MediaWiki 1.20.2
http://katalog.czasopism.pl/index.php?title=Topos_6_(79)_2004&diff=19123&oldid=prev
Skrypt importujący tekst o 15:05, 13 lis 2004
2004-11-13T15:05:15Z
<p></p>
<p><b>Nowa strona</b></p><div><br />
Przejdź do [[ Topos ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2004|Spisy treści 2004]]<br />
----<br />
[[Image:500_2005-01-10.jpg|thumb|160px|okładka numeru 6 (79) 2004]]<br /><br />
<br /><br />
<b>POEZJA</b><br />
<br /><br />
<br />KAZIMIERZ HOFFMAN<br />
<br />RAINER MARIA RILKE, przekł. Andrzej LAM<br />
<br />BOGUSŁAW KIERC<br />
<br />MIŁEK KIERC<br />
<br />MIROSŁAW SŁAPIK<br />
<br />KAMILA JANIAK<br />
<br />WOJCIECH BOROS<br />
<br />PIOTR MITZNER<br />
<br />MARIUSZ PARTYKA<br />
<br />M. J. POKORSKI<br />
<br /><br />
<br /><b>FELIETON</b><br />
<br /><br />
<br />KRZYSZTOF KUCZKOWSKI, Dochodzenie do samego siebie<br />
<br /><br />
<br /><b>ESEJE/ SZKICE/ PRZYCZYNKI KRYTYCZNE</b><br />
<br /><br />
<br />KATARZYNA KUCZYŃSKA-KOSCHANY, Arcydzieło poza kanonem – o <i>Elegiach duinejskich</i> R. M. Rilkego<br />
<br /><br />
<br />PAWEŁ HUELLE, Anioły w drugiej strofie <i>Drugiej Elegii duinejskiej</i><br />
<br /><br />
<br />MARCELA KOŚCIAŃCZUK, Mistyka w czasach po-mistycznych czyli mistycyzm Rainera Marii Rilkego<br />
<br /><br />
<br />KATARZYNA KUCZYŃSKA-KOSCHANY, Spieszyć, zwlekać, trapić się trwaniem? O <i>Szóstej Elegii</i> Rainera Marii Rilkego<br />
<br /><br />
<br />TADEUSZ ZATORSKI, Za co kochamy Heinego?<br />
<br /><br />
<br />HEINRICH HEINE, <i>Wyznania</i> (fragment), przekł. Tadeusz ZATORSKI<br />
<br /><br />
<br />JOANNA ROSZAK, O niemożnościach Ingeborg Bachmann<br />
<br /><br />
<br />ADELA KUIK-KALINOWSKA, Na „pograniczu światów”. Koncepcja śmierci w <i>Czarnych kwiatach</i> Norwida<br />
<br /><br />
<br />TADEUSZ DĄBROWSKI, Ryszard Krynicki – bez zbędnych słów<br />
<br /><br />
<br />JOANNA ROSZAK, Od głosów zbierania do pełnogłosu [<i>Rilke poetów polskich</i> K. Kuczyńskiej-Koschany]<br />
<br /><br />
<br />ADRIAN GLEŃ, Liebert: literatura i/a religia [<i>„…z ogniem będziesz się żenił”. Doświadczenie transcendencji w życiu i twórczości Jerzego Lieberta</i> Anny M. Szczepan-Wojnarskiej] <br />
<br /><br />
<br />GRZEGORZ KOCIUBA, Trud osobności [o poezji Artura Szlosarka]<br />
<br /><br />
<br />JAN TULIK, Feniks poza bestiarium [<i>Glina, ogień, popiół</i> Janusza Szubera]<br />
<br /><br />
<br /><ib>SZTUKA PRZEKŁADU</b><br />
<br /><br />
<br />IVAN SLAVÍK, przekł. Leszek ENGELKING<br />
<br /><br />
<br />WILLIAM SHAKESPEARE, przekł. Maciej FROŃSKI<br />
<br /><br />
<br />HERMAN MELVILLE, przekł. Maciej FROŃSKI<br />
<br /><br />
<br /><b>STATEK POETÓW</b><br />
<br /><br />
<br />ZBIGNIEW JANKOWSKI, Co to za statek? Piotr Mitzner, czyli dno oka<br />
<br /><br />
<br /><b>SZTUKA INTERPRETACJI</b><br />
<br /><br />
<br />KAZIMIERZ NOWOSIELSKI, Być gospodarzem wolności [o wierszu <i>Gnój</i> Leopolda Staffa]<br />
<br /><br />
<br /><b>TEOLOGIA POETÓW</b><br />
<br /><br />
<br />ZOFIA ZARĘBIANKA, Miłość w poetyckiej definicji Czesława Miłosza<br />
<br /><br />
<br /><b>ROZMOWY „TOPOSU”</b><br />
<br /><br />
<br />Odmienne stany szczęścia. Ze Zbigniewem CHOJNOWSKIM, poetą, krytykiem, badaczem literatury rozmawia Dominika SZMYT<br />
<br /><br />
<br /><b>PROZA / DZIENNIKI / WSPOMNIENIA</b><br />
<br /><br />
<br />JAN SKÁCEL, Harfa w śniegu; Najbardziej niebieski felieton; Jak Radio Czechosłowackie nagrywało słowika w Żilochovicach, przekł. Agata FIRLEJ<br />
<br /><br />
<br />WACŁAW HOLEWIŃSKI, Nie tknął mnie nikt (fragment powieści)<br />
<br /><br />
<br />EUGENIUSZ SOBOL, Powołanie; Marsylianka<br />
<br /><br />
<br />MACIEJ CISŁO, Tapa Hautupo IV i Ruda Hania<br />
<br /><br />
<br />ZBIGNIEW SILSKI [małe prozy]<br />
<br /><br />
<br /><b>WYSTAWY</b><br />
<br /><br />
<br />MARIUSZ JAKIMOWICZ, Leonardo da Vinci. Geniusz i jego machiny; World Press Foto; Lekcja paryska. Impresjonizm i postimpresjonizm z kolekcji Milwaukee Art Muzeum<br />
<br /><br />
<br />JOANNA ROSZAK, László Lakner. Prace konceptualne & W hołdzie Celanowi<br />
<br /><br />
<br />MARCELA KOŚCIAŃCZUK, Wyspy Franciszki i Stefana Themersonów<br />
<br /><br />
<br /><b>MUZYCZNA FALA</b><br />
<br /><br />
<br />WOJCIECH FUŁEK, Rock do muzeum?<br />
<br /><br />
<br /><b>RECENZJE / KSIĄŻKI</b><br />
<br /><br />
<br />KRZYSZTOF KUCZKOWSKI (Cz. Miłosz, <i>Spiżarnia literacka</i>)<br />
<br /><br />
<br />JERZY GIZELLA (J. Stempowski, <i>Zapiski dla Zjawy</i>)<br />
<br /><br />
<br />JERZY GIZELLA (S. Marai, <i>Dziennik</i>)<br />
<br /><br />
<br />JOANNA ROSZAK (G. Steiner,<i> Gramatyki tworzenia</i>)<br />
<br /><br />
<br />WOJCIECH FUŁEK (J. Głowacki, <i>Z głowy</i>)<br />
<br /><br />
<br />ANNA SZCZEBLEWSKA (J. Napiórkowski, <i>Krótki, daremny bieg Tarzana</i>)<br />
<br /><br />
<br />PAWEŁ MACKIEWICZ (O. Tokarczuk, <i>Ostatnie historie</i>)<br />
<br /><br />
<br />ARTUR NOWACZEWSKI (M. Idczak,<i> Opowiadania z Ogrodowej</i>)<br />
<br /><br />
<br />PAWEŁ MACKIEWICZ (M. Olszewski, <i>Do Amsterdamu</i>)<br />
<br /><br />
<br />KATARZYNA KOTOWSKA (F. Beigbeder, <i>Windows on the world</i>)<br />
<br /><br />
<br />GRZEGORZ KOCIUBA (K. Hoffman, <i>Drogą</i>)<br />
<br /><br />
<br />WOJCIECH KUDYBA (T. Ferenc, <i>Stara jak świat</i>)<br />
<br /><br />
<br />KAZIMIERZ DZIEWANOWSKI (K. Kuczkowski, <i>Tlen</i>)<br />
<br /><br />
<br />PIOTR CIELESZ (M. L. Barański, <i>Wiersze magnetofonowe</i>)<br />
<br /><br />
<br />TADEUSZ DĄBROWSKI (J. Baran, <i>A wody płyną i płyną</i>) <br />
<br /><br />
<br />EWA ELŻBIETA NOWAKOWSKA (A. Szuba, <i>Postscripta wybrane. Selected Postscripts</i>)<br />
<br /><br />
<br />JAROSŁAW JAKUBOWSKI (D. Muszer, <i>Wszyscy moi nieznajomi</i>)<br />
<br /><br />
<br /><i>10 ZDAŃ O…</i><br />
<br /><br />
<br /><b>NA OKŁADCE</b> Rainer Maria Rilke w mundurze kadeta.<br />
<br /><br />
[[Kategoria:Spisy treści 2004]]</div>
Skrypt importujący tekst