Puzdro: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
m (→Kontakt z wydawcą: dodano ISBN) |
m (→Kontakt z wydawcą: zmiana formatu) |
||
Linia 22: | Linia 22: | ||
periodyczność: [[:Kategoria:nieregularniki|nieregularniki]]<br /> | periodyczność: [[:Kategoria:nieregularniki|nieregularniki]]<br /> | ||
medium: [[:Kategoria:sieciowe i papierowe|sieciowe i papierowe]]<br /> | medium: [[:Kategoria:sieciowe i papierowe|sieciowe i papierowe]]<br /> | ||
− | format: | + | format: 23cm na 27,5cm<br /> |
objętość: do 100 s. <br /> | objętość: do 100 s. <br /> | ||
nakład: 1000 egz. egzemplarzy<br /> | nakład: 1000 egz. egzemplarzy<br /> |
Wersja z 19:15, 13 gru 2007
Kategorie: Sztuka Literatura Komiks Film Teatr
Spisy treści czasopism ukazujących się w latach: 2005 2006 2007
Spis treści |
Kontakt z redakcją
kontakt:
www: http://www.puzdro.pl
e-mail: redakcja@puzdro.pl
redakcja:
red. nacz.: Zalibarek
adres:
tel:
fax:
Kontakt z wydawcą
wydawca: TND
adres:
ISBN: 978-83-7204-650-5
rok założenia: 2005
periodyczność: nieregularniki
medium: sieciowe i papierowe
format: 23cm na 27,5cm
objętość: do 100 s.
nakład: 1000 egz. egzemplarzy
Opis
Surrealny biuletyn wzorem francuskiego "Minotaura"? Łącznik ludzi natchnionych, z ambicjami, nie wstydzących się etykietki "yntelygenta"? Składzik myśli dziwnych, niepopularnych, nadwrażliwych? Sam znajdziesz odpowiedzi na te pytania, dociekliwy Czytelniku.
W zalewie przeróżnych magazynów kulturalnych (obecnie na polskim rynku jest ich ponad 500!) i wobec bezdusznego wotum zaufania mas dla kultury wyższego pułapu (czyli pułapu wyznaczonego przez biesiadno-wojeryczne wydmuszki telewizyjne) wydawanie kolejnego pisma wydaje się być kaprysem szalonego potentata medialnego. Ale stało się! Garstka nadpobudliwych kontestatorów (niestety nie potentatów medialnych) postanowiła dokonać fuzji swoich twórczych i witalnych energii i ulokować je w magazynie PUZDRO o zabarwieniu nadrealnym - w puzderku, 'pudełku zwanym wyobraźnią', jak pisał Herbert. Jak określić pismo?
Chcemy reagować na odczuwalny przez nas wszystkich głód cudowności. Sztuce, będącej pochwałą banalności i bezideową kalką popkultury (modny ostatnio pop-banalizm, avant-pop, odżywające mutacje antysztuki), przeciwstawiamy model nadrealnego ufizyczniania emocji. Zachęcamy do ekscytacji wyobraźnią. Pragniemy wykazać, iż nie rezygnując z nowoczesnych środków wyrazu, można propagować 'wrażliwość retro', wskrzeszając zapomniane wartości.
Zauważamy tendencyjne przedstawianie tematu kultury wysokiej w mediach oraz nieznośny dyktat kuratorów i krytyków. Dlatego chcemy podjąć ogólnonarodową, rzeczową dyskusję na temat pluralizmu różnych odcieni sztuki oraz nawoływać do zerwania z monopolizmem na tym polu. Spróbujemy również wykazać, iż nadrealizm nie jest wypreparowaną ciekawostką muzealną i burżuazyjnym gadżetem, ale żyje i może świadczyć o rzeczach istotnych, będących znakami naszych czasów.