Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Pamiętnik Teatralny 3-4/2007: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

Linia 1: Linia 1:
 
Przejdź do [[ Pamiętnik Teatralny ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2007|Spisy treści 2007]]<br />
 
Przejdź do [[ Pamiętnik Teatralny ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2007|Spisy treści 2007]]<br />
 
+
-----
 +
[[Image:Pamiętnik_Teatralny_3-4_07.jpg|thumb|160px|okładka numeru 3-4/2007]] 
 
Numer zawiera szereg rozpraw dotyczących teatru Stanisława Wyspiańskiego, omawiających obszernie takie między innymi zagadnienia, jak stosunek Wyspiańskiego do sztuki aktorskiej, rola teatru muzycznego w jego twórczości czy motywy o proweniencji pozaliterackiej i pozateatralnej (szopka, lajkonik, „żywe obrazy”), które oddziałały na jego utwory (Lalki i inne simulacra w dziele Stanisława Wyspiańskiego), wreszcie problem stosunku do Wyspiańskiego innych twórców (Wyspiański Witkacego) i ludzi teatru, którzy wystawiali jego utwory na scenie (Leon Schiller, Kazimierz Dejmek) lub przygotowywali scenografię tych inscenizacji (Karol Frycz). Tom zamyka część poświęcona wystawieniom dramatów Wyspiańskiego w związku z obchodami rocznicowymi (w 1932 roku ‑ w 25 rocznicę śmierci pisarza i w 1957 roku – z okazji pięćdziesięciolecia), a także scenicznym realizacjom jego dramatów w latach 1944-1957, kiedy to odczytanie jego dzieła zostało uzależnione od aktualnych uwarunkowań politycznych (Kłopoty z Wyspiańskim 1944-1957).
 
Numer zawiera szereg rozpraw dotyczących teatru Stanisława Wyspiańskiego, omawiających obszernie takie między innymi zagadnienia, jak stosunek Wyspiańskiego do sztuki aktorskiej, rola teatru muzycznego w jego twórczości czy motywy o proweniencji pozaliterackiej i pozateatralnej (szopka, lajkonik, „żywe obrazy”), które oddziałały na jego utwory (Lalki i inne simulacra w dziele Stanisława Wyspiańskiego), wreszcie problem stosunku do Wyspiańskiego innych twórców (Wyspiański Witkacego) i ludzi teatru, którzy wystawiali jego utwory na scenie (Leon Schiller, Kazimierz Dejmek) lub przygotowywali scenografię tych inscenizacji (Karol Frycz). Tom zamyka część poświęcona wystawieniom dramatów Wyspiańskiego w związku z obchodami rocznicowymi (w 1932 roku ‑ w 25 rocznicę śmierci pisarza i w 1957 roku – z okazji pięćdziesięciolecia), a także scenicznym realizacjom jego dramatów w latach 1944-1957, kiedy to odczytanie jego dzieła zostało uzależnione od aktualnych uwarunkowań politycznych (Kłopoty z Wyspiańskim 1944-1957).
  
 
    
 
    
 
[[Kategoria:Spisy treści 2007]]
 
[[Kategoria:Spisy treści 2007]]

Wersja z 22:33, 24 lip 2008

Przejdź do Pamiętnik Teatralny lub Spisy treści 2007


Plik:Pamiętnik Teatralny 3-4 07.jpg
okładka numeru 3-4/2007

Numer zawiera szereg rozpraw dotyczących teatru Stanisława Wyspiańskiego, omawiających obszernie takie między innymi zagadnienia, jak stosunek Wyspiańskiego do sztuki aktorskiej, rola teatru muzycznego w jego twórczości czy motywy o proweniencji pozaliterackiej i pozateatralnej (szopka, lajkonik, „żywe obrazy”), które oddziałały na jego utwory (Lalki i inne simulacra w dziele Stanisława Wyspiańskiego), wreszcie problem stosunku do Wyspiańskiego innych twórców (Wyspiański Witkacego) i ludzi teatru, którzy wystawiali jego utwory na scenie (Leon Schiller, Kazimierz Dejmek) lub przygotowywali scenografię tych inscenizacji (Karol Frycz). Tom zamyka część poświęcona wystawieniom dramatów Wyspiańskiego w związku z obchodami rocznicowymi (w 1932 roku ‑ w 25 rocznicę śmierci pisarza i w 1957 roku – z okazji pięćdziesięciolecia), a także scenicznym realizacjom jego dramatów w latach 1944-1957, kiedy to odczytanie jego dzieła zostało uzależnione od aktualnych uwarunkowań politycznych (Kłopoty z Wyspiańskim 1944-1957).