Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Teksty Drugie 1-2 (109-110) 2008: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

 
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika)
Linia 4: Linia 4:
 
'''Wstęp'''<br />
 
'''Wstęp'''<br />
  
Anna NASIŁOWSKA<br /> Nagość Simone de Bauvoir
+
Anna NASIŁOWSKA <br /> Nagość Simone de Bauvoir
  
  
 
'''Szkice'''<br />
 
'''Szkice'''<br />
  
Dariusz ŒŚNIEŻKO <br /> Pismo i głos: historia i literatura<br />
+
Dariusz ŚNIEŻKO <br /> Pismo i głos: historia i literatura<br />
  
 
Elżbieta RYBICKA <br /> Miejsce, pamięć, literatura(w perspektywie geopoetyki)<br />
 
Elżbieta RYBICKA <br /> Miejsce, pamięć, literatura(w perspektywie geopoetyki)<br />
Linia 17: Linia 17:
 
Adam F. KOLA <br /> Nie-klasyczna komparatystyka. W stronę nowego paradygmatu<br />
 
Adam F. KOLA <br /> Nie-klasyczna komparatystyka. W stronę nowego paradygmatu<br />
  
Monika ŒŚWIERKOSZ <br /> Feminizm korporalny w badaniach literackich. Próba wyjœcia poza metaforykê cielesnoœści<br />
+
Monika ŚWIERKOSZ <br /> Feminizm korporalny w badaniach literackich. Próba wyjścia poza metaforykę cielesności<br />
  
Wojciech ŚŒMIEJA <br /> Kanon i kanony, czyli jak rozumieć pojęcie „literatura homoseksualna””?<br />
+
Wojciech ŚMIEJA <br /> Kanon i kanony, czyli jak rozumieć pojęcie „literatura homoseksualna”?<br />
  
  
Linia 26: Linia 26:
 
Jeanette SŁABY <br /> Stereotypy macierzyństwa w prozie Anny Nasiłowskiej i Manueli Gretkowskiej<br />
 
Jeanette SŁABY <br /> Stereotypy macierzyństwa w prozie Anny Nasiłowskiej i Manueli Gretkowskiej<br />
  
Magdalena MATYSEK-IMIELIŃSKA <br /> Wszystko, co chcielibyœście wiedzieć o płci,
+
Magdalena MATYSEK-IMIELIŃSKA <br /> Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o płci,
ale wstydzicie się zapytać, czyli „„zagadka drugiej płci”” według Pawła Dybla<br />
+
ale wstydzicie się zapytać, czyli „zagadka drugiej płci” według Pawła Dybla<br />
  
Tomasz PAWLUS <br /> O kobiecie „„upadłej”” pisanie<br />
+
Tomasz PAWLUS <br /> O kobiecie „upadłej” pisanie<br />
  
 
Elżbieta WINIECKA  <br /> Perspektywy tropologii<br />
 
Elżbieta WINIECKA  <br /> Perspektywy tropologii<br />
Linia 46: Linia 46:
 
Danuta ULICKA <br /> Tradycje nowoczesnego literaturoznawstwa polskiego<br />
 
Danuta ULICKA <br /> Tradycje nowoczesnego literaturoznawstwa polskiego<br />
  
Seweryna WYSŁOUCH <br /> Przekreœślona tradycja.Tadeusz Grabowski i poznańskie Koło Polonistów<br />
+
Seweryna WYSŁOUCH <br /> Przekreślona tradycja. Tadeusz Grabowski i poznańskie Koło Polonistów<br />
  
  
 
'''Stanowiska'''
 
'''Stanowiska'''
  
Adam DZIADEK <br /> Atopia – stadnoœść i jednostkowoœść<br />
+
Adam DZIADEK <br /> Atopia – stadność i jednostkowość<br />
  
 
Joanna JEZIORSKA-HAŁADYJ <br /> Dialog jako wykładnik fikcji<br />
 
Joanna JEZIORSKA-HAŁADYJ <br /> Dialog jako wykładnik fikcji<br />
  
Małgorzata BOGACZYK-VORMAYR <br /> Wszystko jest Tekstem? Hipertekstualnoœść
+
Małgorzata BOGACZYK-VORMAYR <br /> Wszystko jest Tekstem? Hipertekstualność
jako nowe doœświadczenie literatury<br />
+
jako nowe doświadczenie literatury<br />
  
  
 
'''Narracje'''
 
'''Narracje'''
  
Anna WIECZORKIEWICZ <br /> „„Złączone na śœmierć i życie””. BliźŸniaczki syjamskie jako figury retoryki kulturowej, społecznej i politycznej<br />
+
Anna WIECZORKIEWICZ <br /> „Złączone na śmierć i życie”. Bliźniaczki syjamskie jako figury retoryki kulturowej, społecznej i politycznej<br />
  
  
 
'''Przechadzki'''
 
'''Przechadzki'''
  
Agnieszka FULIŃSKA <br /> Mit, naœśladowanie i „„postfiguracja””. Propozycja kategorii opisu współczesnej kultury popularnej<br />
+
Agnieszka FULIŃSKA <br /> Mit, naśladowanie i „postfiguracja”. Propozycja kategorii opisu współczesnej kultury popularnej<br />
  
  
Linia 72: Linia 72:
  
 
Łukasz GARBAL, Dorota SZCZERBA <br /> Nota edytorska do reedycji miesięcznika
 
Łukasz GARBAL, Dorota SZCZERBA <br /> Nota edytorska do reedycji miesięcznika
„„Europa””<br />
+
„Europa”<br />
  
  

Aktualna wersja na dzień 23:19, 5 sty 2009

Przejdź do Teksty Drugie lub Spisy treści 2008


okładka numeru
1 (109-110) 2008

Wstęp

Anna NASIŁOWSKA
Nagość Simone de Bauvoir


Szkice

Dariusz ŚNIEŻKO
Pismo i głos: historia i literatura

Elżbieta RYBICKA
Miejsce, pamięć, literatura(w perspektywie geopoetyki)

Dariusz SKÓRCZEWSKI
Wobec eurocentryzmu, dekolonizacji i postmodernizmu. O niektórych problemach teorii postkolonialnej i jej polskich perspektywach

Adam F. KOLA
Nie-klasyczna komparatystyka. W stronę nowego paradygmatu

Monika ŚWIERKOSZ
Feminizm korporalny w badaniach literackich. Próba wyjścia poza metaforykę cielesności

Wojciech ŚMIEJA
Kanon i kanony, czyli jak rozumieć pojęcie „literatura homoseksualna”?


Roztrząsania i rozbiory

Jeanette SŁABY
Stereotypy macierzyństwa w prozie Anny Nasiłowskiej i Manueli Gretkowskiej

Magdalena MATYSEK-IMIELIŃSKA
Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o płci, ale wstydzicie się zapytać, czyli „zagadka drugiej płci” według Pawła Dybla

Tomasz PAWLUS
O kobiecie „upadłej” pisanie

Elżbieta WINIECKA
Perspektywy tropologii

Hanna JAXA-RÓŻEN
Staropolskie siostry Szekspira


Prezentacje

Richard SHUSTERMAN
Somatoestetyka i Druga płeć. Pragmatystyczne odczytanie arcydzieła feminizmu Przeł. Wojciech Małecki


Opinie

Danuta ULICKA
Tradycje nowoczesnego literaturoznawstwa polskiego

Seweryna WYSŁOUCH
Przekreślona tradycja. Tadeusz Grabowski i poznańskie Koło Polonistów


Stanowiska

Adam DZIADEK
Atopia – stadność i jednostkowość

Joanna JEZIORSKA-HAŁADYJ
Dialog jako wykładnik fikcji

Małgorzata BOGACZYK-VORMAYR
Wszystko jest Tekstem? Hipertekstualność jako nowe doświadczenie literatury


Narracje

Anna WIECZORKIEWICZ
„Złączone na śmierć i życie”. Bliźniaczki syjamskie jako figury retoryki kulturowej, społecznej i politycznej


Przechadzki

Agnieszka FULIŃSKA
Mit, naśladowanie i „postfiguracja”. Propozycja kategorii opisu współczesnej kultury popularnej


Świadectwa

Łukasz GARBAL, Dorota SZCZERBA
Nota edytorska do reedycji miesięcznika „Europa”


Pożegnania

Izabela JAROSIŃSKA
Pani Krysia i Biuletyn

Noty o autorach