Czas Kultury 1/2004: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
m |
|||
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | |||
Przejdź do [[ Czas Kultury ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2004|Spisy treści 2004]] | Przejdź do [[ Czas Kultury ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2004|Spisy treści 2004]] | ||
---- | ---- | ||
Linia 53: | Linia 52: | ||
<br />Alfred F. Majewicz – Oblicza i maski Japonii / Iwona Umięcka–Zelek, „Ogisai – wielkie święto teatru no w japońskiej wiosce Kurokawa”; Barbara Zaborowska, „Kimono. Jego dzieje i miejsce w japońskiej kulturze”; Halina Królak, „Tsuda Ume (1864–1929). Prekursorka żeńskiego szkolnictwa wyższego w Japonii”; Estera Żeromska, „Maska na japońskiej scenie. Od pradziejów do powstania teatru no. Historia japońskiej maski i związanej z nią tradycji widowiskowej” | <br />Alfred F. Majewicz – Oblicza i maski Japonii / Iwona Umięcka–Zelek, „Ogisai – wielkie święto teatru no w japońskiej wiosce Kurokawa”; Barbara Zaborowska, „Kimono. Jego dzieje i miejsce w japońskiej kulturze”; Halina Królak, „Tsuda Ume (1864–1929). Prekursorka żeńskiego szkolnictwa wyższego w Japonii”; Estera Żeromska, „Maska na japońskiej scenie. Od pradziejów do powstania teatru no. Historia japońskiej maski i związanej z nią tradycji widowiskowej” | ||
<br /> | <br /> | ||
− | <br />Michał Larek – Retoryczne piekło / Jerzy Pilch, „Miasto utrapienia” | + | <br />[[Larek Michał | Michał Larek]] – Retoryczne piekło / Jerzy Pilch, „Miasto utrapienia” |
<br /> | <br /> | ||
<br />Karol Maliszewski – Przemijanie. Instrukcja obsługi / Marcin Baran, „Gnijąca wisienka” | <br />Karol Maliszewski – Przemijanie. Instrukcja obsługi / Marcin Baran, „Gnijąca wisienka” | ||
<br /> | <br /> | ||
− | <br />Karol Maliszewski – Z przygód debiutującej kobiecości / Katarzyna Ewa Zdanowicz, „Jak umierają małe dziewczynki?” | + | <br />Karol Maliszewski – Z przygód debiutującej kobiecości / [[Zdanowicz-Cyganiak Katarzyna | Katarzyna Ewa Zdanowicz]], „Jak umierają małe dziewczynki?” |
<br /> | <br /> | ||
<br />Agnieszka Gulczyńska – Uporczywość pamięci / Mariusz Grzebalski, „Słynne i świetne” | <br />Agnieszka Gulczyńska – Uporczywość pamięci / Mariusz Grzebalski, „Słynne i świetne” |
Aktualna wersja na dzień 22:54, 9 lut 2009
Przejdź do Czas Kultury lub Spisy treści 2004
AUTOAGRESJA
Z Anną Baumgart i Joanną Turowicz rozmawia Agata Jakubowska – Kolekcja wstydliwych gestów
Anna Suchańska – Autoagresja: kryzys czy styl bycia?
Maciej Michalski – Autodestrukcja i ekstaza
Renata Bożek – Czego pragnie Mała Syrena?
Blanka Brzozowska – Zabij w sobie konsumenta!
Paweł Leszkowicz – Gina Pane – autoagresja to wy!
Kulpa: Przypisy do Fassbindera. Barthes. Foucault. Girard –
Jeu de massacre et désire
Joanna Bator – Bydlądynka
POEZJA
Marek Wawrzyński
Marcin Perkowski
Krzysztof Gryko
PROZA
Monika Mostowik – taka ładna; na sen; otwarte pola; diabeł mnie podkusił
WYDARZENIA
Aleksandra Robakowska, Jarosław Trybuś – Nim nadejdzie wiosna / Olafur Eliasson, instalacja „The Weather Project", Tate Modern, Londyn 16.10.2003 – 21.03.2004
Marek Wasilewski – Japonki 2050 / Miwa Yanagi, „Deutsche Bank Collection", Deutsche Guggenheim, Berlin 31.01.–28.03.2004
Bartosz Kałużny – Przechodząc koło grafik / „Od Picassa do Warhola – Grafiki mistrzów 1964–2003", kolekcja nowojorskiej Galerii Marlborough: CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa 24.11.–26.12.2003; Muzeum Narodowe w Poznaniu, 6.01.–25.01.2004
Justyna Kowalska – Sztuka pod sztuką a może sztuka spod sztuki / Piotr C. Kowalski, "INNI i Piotr C. Kowalski": Galeria Biała, Lublin 24.10.–21.11.2003; Galeria ON, Poznań 8.01.–16.01.2004
KORESPONDENCJE
Joanna Mieszko–Wiórkiewicz – FilMatrix / Berlinale 2004
RECENZJE I OMÓWIENIA
Monika Kłosińska–Duszczyk – Wampir i człowiek / Maria Janion, „Wampir. Biografia symboliczna”
Alfred F. Majewicz – Oblicza i maski Japonii / Iwona Umięcka–Zelek, „Ogisai – wielkie święto teatru no w japońskiej wiosce Kurokawa”; Barbara Zaborowska, „Kimono. Jego dzieje i miejsce w japońskiej kulturze”; Halina Królak, „Tsuda Ume (1864–1929). Prekursorka żeńskiego szkolnictwa wyższego w Japonii”; Estera Żeromska, „Maska na japońskiej scenie. Od pradziejów do powstania teatru no. Historia japońskiej maski i związanej z nią tradycji widowiskowej”
Michał Larek – Retoryczne piekło / Jerzy Pilch, „Miasto utrapienia”
Karol Maliszewski – Przemijanie. Instrukcja obsługi / Marcin Baran, „Gnijąca wisienka”
Karol Maliszewski – Z przygód debiutującej kobiecości / Katarzyna Ewa Zdanowicz, „Jak umierają małe dziewczynki?”
Agnieszka Gulczyńska – Uporczywość pamięci / Mariusz Grzebalski, „Słynne i świetne”
Anna Wójcik – Opowieści z Langenbielau / Hubert Dobrzaniecki, „Stacja Bielawa Zachodnia”
Jacek Uglik – Z lustra wyjrzała moja twarz / Charles Bukowski, „Miłość to piekielny pies. Wiersze z lat 1974–1977”
PODRÓŻE
Nicholas Mirzoeff – Imperium obozów
FELIETONY
Agata Araszkiewicz – Autoagresja, tłumiona pieszczota i bunt polityczny
Klemens Stróżyński – U nas, za kołem polarnym [48]