Opcje 1 (70) 2008: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Nowa strona: Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2008 ---- okładka numeru <br /> 01/2008 <br /> <br /><b>Proza</b> <b...) |
m |
||
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez jednego użytkownika) | |||
Linia 9: | Linia 9: | ||
<br /><b>Wstręt</b> | <br /><b>Wstręt</b> | ||
<br /> | <br /> | ||
− | <br />Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak | + | <br />[[Zdanowicz-Cyganiak Katarzyna | Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak]] |
<br />Mdłości — wstręt i literatura | <br />Mdłości — wstręt i literatura | ||
<br /> | <br /> | ||
Linia 29: | Linia 29: | ||
<br /> | <br /> | ||
<br />Zagadać milczenie. | <br />Zagadać milczenie. | ||
− | <br />O Czarnym ogrodzie Małgorzaty Szejnert rozmawiają Krzysztof Łęcki, <br /> Dariusz Nowacki, Stefan Szymutko, Krzysztof Uniłowski i Krystian Wojcieszuk | + | <br />O Czarnym ogrodzie Małgorzaty Szejnert rozmawiają Krzysztof Łęcki, <br /> Dariusz Nowacki, Stefan Szymutko, [[Uniłowski Krzysztof | Krzysztof Uniłowski]] i Krystian Wojcieszuk |
<br /> | <br /> | ||
<br />Krzysztof Jurecki | <br />Krzysztof Jurecki | ||
Linia 63: | Linia 63: | ||
<br /><b>Recenzje</b> | <br /><b>Recenzje</b> | ||
<br /> | <br /> | ||
− | <br />Bernadetta Darska | + | <br />[[Darska Bernadetta | Bernadetta Darska]] |
<br />To miał być inny czas (Aleksander Jurewicz: Dzień przed końcem świata) | <br />To miał być inny czas (Aleksander Jurewicz: Dzień przed końcem świata) | ||
<br /> | <br /> | ||
Linia 179: | Linia 179: | ||
<br /><b>komentarz </b> | <br /><b>komentarz </b> | ||
<br /> | <br /> | ||
− | <br />Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak | + | <br />[[Zdanowicz-Cyganiak Katarzyna | Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak]] |
<br />Ucieczki i powroty | <br />Ucieczki i powroty | ||
<br /> | <br /> |
Aktualna wersja na dzień 23:23, 9 lut 2009
Przejdź do Opcje lub Spisy treści 2008
Proza
Piotr Sobolczyk
Cztery kawałki
Wstręt
Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak
Mdłości — wstręt i literatura
Alina Świeściak
„Nikt nie rodzi się poetą bezboleśnie”.
Brud, nieczystość i wstręt w poezji Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego
Joanna Aleksandrowicz
Odcienie czerwieni. Od krwi do smugi światła, od Okrucieństw wojny do Tanga
Adam Hammudeh
Noise: muzyczna obrzydliwość?
Jadwiga Sebesta
Odór piekła, woń raju
Etela Farkášová
Etiudy o bólu
Zagadać milczenie.
O Czarnym ogrodzie Małgorzaty Szejnert rozmawiają Krzysztof Łęcki,
Dariusz Nowacki, Stefan Szymutko, Krzysztof Uniłowski i Krystian Wojcieszuk
Krzysztof Jurecki
Twórczość Hansa Bellmera na tle fotografii surrealistycznej
Sebastian Cichocki
Pochwała niczego. O sztuce Kamila Kuskowskiego
Tomasz Bielak
Być jak Shane MacGowan, czyli zęby rzeczywistości
Andrzej Kalinowski
Od dzikich kwiatów po błękit nieba
Magdalena Nowacka
ZANURZENI W Formalinie
Tak się nie gra.
Z Przemkiem Borowieckim, Kubą Łuką i Michałem Sosną rozmawia Dominika Krzemień
Ewa Matysik
Wstrętne kolory albo prawowity właściciel muzyki… poszukiwany
Magdalena Dziadek
Przed Poznańską Wiosną Muzyczną
Krzysztof Łęcki
Lektura Raymonda Arona?
Raymond Aron
Od teorii polityki do socjologii
Recenzje
Bernadetta Darska
To miał być inny czas (Aleksander Jurewicz: Dzień przed końcem świata)
Tomasz Kaliściak
Zaplątani w zieleni (Edward Pasewicz: Śmierć w darkroomie)
Justyna Sobolewska
Strach przed Strachem
(Jan Tomasz Gross: Strach. Antysemityzm w Polsce tuż po wojnie. Historia moralnej zapaści)
Agnieszka Nęcka
(Meta)fizyczne ucieczki w nicość (Stanisław Srokowski: Samotność)
Magdalena Boczkowska
Gazowa apokalipsa (Janusz Rudnicki: Chodźcie, idziemy)
Anna Car
Wszystko o wstręcie (Julia Kristeva: Potęga obrzydzenia. Esej o wstręcie)
Piotr Fast
Taszkient — miasto chleba, goryczy i nostalgii (Dina Rubina: Po słonecznej stronie ulicy)
Alicja Jurasz
Sztuka przegrywania (Ostrożnie, pożądanie, reż. Ang Lee)
Joanna Aleksandrowicz
Podarunki Eurydyki (Daję ci moje oczy, reż. Icíar Bollaín)
Agnieszka Nieracka
Will Smith sam w Nowym Jorku (Jestem legendą, reż. Francis Lawrence)
Krzysztof Ociepa
Życie jak bajka (Rezerwat, reż. Łukasz Palkowski)
Joanna Malicka
Całkiem przezroczyście (Berlinale. 58. Międzynarodowy Festiwal Filmowy)
Pola Sobaś-Mikołajczyk
Masza na Dzikim niemieckim Zachodzie (Podróż poślubna, reż. Iwo Vedral)
Julia Hoczyk
Brzemię wolności (Wielki Inkwizytor według Braci Karamazow, reż. Peter Brook)
Natalia Pakuła
Być jak Andy Warhol (Factory 2, adapt. i scenogr. Krystian Lupa)
Aneta Głowacka
„Jestem tylko prezerwatywą” (Lulu, reż. Michał Borczuch)
Joanna Szymajda
Pustynne miraże (Patchagonia, choreogr. Lisi Estarŕs)
Patrycja Cembrzyńska
Makabryczny i rubaszny
(Roland Topor — prace graficzne Rolanda Topora z kolekcji Atelier Clot w Paryżu.
Katowice. Rondo Sztuki)
Lázár Eszter
Melancholia samotności (Anna Konik: Our Lady’s Forever. Kronika. Bytom)
Katarzyna Roj
Hollywoodzkie zakończenie albo o skłotowaniu kulturowych kalek
(Katarzyna Kozyra: W sztuce marzenia stają się rzeczywistością.
BWA Wrocław i Hatje Cantz)
Agata Smalcerz
Mandala w Bielsku-Białej (Mandala. Galeria Bielska BWA)
Magdalena Dziadek
Laboratorium Muzyki Współczesnej
(XIV Międzynarodowy Festiwal „Laboratorium Muzyki Współczesnej”)
Lesław Czapliński
Karol Szymanowski, kompozytor operetkowy
(Loteria na mężów, czyli Narzeczony nr 69, reż. Józef Opalski)
Magdalena Dziadek
Organy nad Bałtykiem
(Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej „Listen to Our History — Told by Sound”)
Lesław Czapliński
Rigoletto, akt trzeci (Rigoletto, reż. i scenogr. Michał Znaniecki)
Anna Gorol
„…wolne, nagłe, nieobjęte…”
(Koncert symfoniczny Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej
im. Feliksa Nowowiejskiego w Olsztynie)
Bogdan Dembiński
Jakiej lektury filozof pominąć nie może (Michał Heller: Filozofia i wszechświat)
poezja
Tomasz Różycki
Wiersze
Łukasz Jarosz
Wiersze
komentarze
Anna Kałuża
Diabeł i dzwon na wysokościach
Alina Świeściak
Jarosz, uczeń Różyckiego?
strefa debiutu
Jacek Kawecki
Wiersze
Piotr Gajda
Wiersze
komentarz
Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak
Ucieczki i powroty
felietony
Krzysztof Łęcki
Płeć Kingi Dunin
Andrzej Gwóźdź
Obok Oscarów
Marek K. E. Baczewski
Narrare humanum est
gratka