Kwartalnik Filmowy 64 (2008): Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Nowa strona: Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 2008 ---- okładka numeru<br/>64/2008<br/>...) |
|||
Linia 17: | Linia 17: | ||
WOJCIECH MICHERA <br/> | WOJCIECH MICHERA <br/> | ||
− | Obraz w Powiększeniu – problem fokalizacji | + | Obraz w ''Powiększeniu'' – problem fokalizacji |
IGOR JEWŁAMPIJEW<br/> | IGOR JEWŁAMPIJEW<br/> | ||
Linia 23: | Linia 23: | ||
PIOTR JAKUBOWSKI <br/> | PIOTR JAKUBOWSKI <br/> | ||
− | Poszukiwacze <i>Trzeciego sensu</i>– obraz filmowy w teorii (i praktyce) Andrieja Tarkowskiego jako przyczynek do estetyki <i>Rolandes’a Barthes’a</i> | + | Poszukiwacze <i>Trzeciego sensu</i> – obraz filmowy w teorii (i praktyce) Andrieja Tarkowskiego jako przyczynek do estetyki <i>Rolandes’a Barthes’a</i> |
ŁUCJA DEMBY<br/> | ŁUCJA DEMBY<br/> |
Aktualna wersja na dzień 22:05, 1 kwi 2009
Przejdź do Kwartalnik Filmowy lub Spisy treści 2008
OBRAZ FILMOWY, OBRAZ W FILMIE (cz. I)
POTOMKOWIE BENJAMINA
MARCIN MARON
Benjamin i surrealizm
LUTZ KOEPNICK
Aura widziana na nowo. Benjamin i współczesna kultura wizualna
TEORIA VERSUS PRAKTYKA
WOJCIECH MICHERA
Obraz w Powiększeniu – problem fokalizacji
IGOR JEWŁAMPIJEW
Obraz Jezusa Chrystusa w filmach Andrieja Tarkowskiego
PIOTR JAKUBOWSKI
Poszukiwacze Trzeciego sensu – obraz filmowy w teorii (i praktyce) Andrieja Tarkowskiego jako przyczynek do estetyki Rolandes’a Barthes’a
ŁUCJA DEMBY
Obrazy twórcze, obrazy (nie)pamięci. O fascynacji obrazem
JOANNA SPALIŃSKA MAZUR
Anamorfoza wg Timothy i Stephena Quayów
ANDRZEJ PITRUS
The Reflecting Pool Billa Violi – wymiary obrazu wideo
FILM I PSYCHOANALIZA. NOWE SPOJRZENIE
EMILIA WALCZAK
Od Brechta do Jelinek. Michael Haneke: antyspektakularna trauma Realnego
ANTONI MICHNIK
Filmowe źródła Trylogii drogi Davida Lyncha
JACEK KOZŁOWSKI
Lacan, Žižek i Foucault oglądają Skazanego na śmierć. Próba (psycho)analizy serialu
POLSKIE OBRAZY
PAULINA KWIATKOWSKA
Krystalizacja uczuć w obrazie filmowym. O Nikt nie woła Kazimierza Kutza
SEBASTIAN JAGIELSKI
Formy obcości. O stylu filmów Andrzeja Barańskiego
Filmowcy u bram
Z Arturem Żmijewskim rozmawia Łukasz Maciejewski
Z ANTROPOLOGII OBRAZU
Przeznaczenie mnie niosło...
Z Andrzejem Dybczakiem o Guagrze rozmawiają Karolina Dudek i Sławomir Sikora
SŁAWOMIR SIKORA
Gugara, kilka uwag w przypisie
OKIEM I UCHEM
MARCIN GIŻYCKI
Kino anegdoty i obrazu
KSIĄŻKI O FILMIE
JOANNA PREIZNER
Wajdy portret podwójny
PIOTR ZWIERZCHOWSKI
Mapa polskiego kina