Czas Kultury 3/1999: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Nowa strona: Przejdź do Czas Kultury lub Spisy treści 1999 ---- Marzanna Bogumiła Kielar – Wiersze <b>Sztuka i media</b> Roman Kubicki Publiczn...) |
|||
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Przejdź do [[ Czas Kultury ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 1999|Spisy treści 1999]] | Przejdź do [[ Czas Kultury ]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 1999|Spisy treści 1999]] | ||
---- | ---- | ||
− | + | [[Image:Czas_Kultury_3_99.jpg |thumb|160px|okładka numeru 3/1999]]<br /> | |
Marzanna Bogumiła Kielar – Wiersze | Marzanna Bogumiła Kielar – Wiersze | ||
Linia 212: | Linia 212: | ||
Klemens Stróżyński | Klemens Stróżyński | ||
+ | |||
+ | [[Kategoria:Spisy treści 1999]] |
Aktualna wersja na dzień 18:20, 24 paź 2009
Przejdź do Czas Kultury lub Spisy treści 1999
Marzanna Bogumiła Kielar – Wiersze
Sztuka i media
Roman Kubicki
Publiczny urok intymności
Marek Wasilewski
Nawracanie, Oswajanie, Tresowanie
Nie tylko dla elit
rozmowa z Markiem Krajewskim
Robert Arnold
Just do it! – Nike jako sztuka publiczna
Jaromir Jedliński
Rzecznicy obcego – Joshua Neustein i Krzysztof Wodiczko
Łukasz Guzek
Społeczeństwo jest skandalem
Marek Wasilewski
Obraz jako billboard
Tchórzostwo jest grzechem
rozmowa z Maciejem Rembarzem
Konkurs
Robert Wyszyński
Katastrofa INTERCITY
Arek Woźniak
Wiersze
Mirosław Gabryś
Wiersze
Jerzy Woliński
Wiersze
Media
Maciej Iłowiecki
Mit o niezależności
Włodzimierz Filipek
Medialny lament
Tomasz Siemoniak
Kogo się boi wolność słowa?
Tomasz Wołek
Beczka miodu z odrobiną dziegciu
Film
Bartosz Żurawiecki
Prostota serca, „Dworzec Centralny (Central do Brasil)”; reż. Walter Salles; scen. Joao Emanuel Carneiro, Marcos Bernstein według opowiadania Waltera Sallesa; wyst.: Fernanda Montenegro, Marilia Pera, Vincius de Oliviera. Soia Lira; Brazylia/Francja 1997
Katarzyna Bielińska
„Życie jest piękne”, czyli wysiłki błazna, „Życie jest piękne (La vita e Bella); reż. Roberto Benigni; scen. Vincenzo Cerami, zdj. Tonino Delli Colli, muz. Nicola Piovani, wyst.: Roberto Begnini, Nicoletta Braschi, Georgio Cantarini, Włochy 1998.
Andrzej Szpulak
„Gadatliwe kino”
Teatr
Nic już nie będzie jak dawniej
rozmowa z Markiem Fiedorem
Maria Janiszewska
Trzy twarze Don Juana, Stary Teatr w Krakowie, Moliere, „Don Juan”, scenariusz i reżyseria: Marek Fiedor, scenografia: Monika Jaworowska, muzyka: Bolesław Rawski. Premiera: 17 kwietnia 1999 r.
Muzyka
Marcin Poprawski
Lutosławski „od zera”, notatki na marginesach
Felieton na początek wieku
Rafał A. Ziemkiewicz
Ludzie komórkowi
Recenzje i omówienia
Leszek Nowak
Zagłada w świetle rozumu chłopięcego, Michał Głowiński, „Czarne chmury”. Open, Warszawa 1998.
Jacek Gutorow
Kontrapunkt (kilka uwag o poezji Jacka Podsiadły), 8kwietnia 1999 r. w opolskim ratuszu miało miejsce spotkanie autorskie Jacka Podsiadły. Poniższy szkic otworzył to spotkanie.
Piotr Kępiński
Konwój zatonął na brzegu, Andrzej Sosnowski, „Konwój Opera”. Pomona, Wrocław 1999.
Maciej Mazurek
Moralny modernista w niemoralnym postmodernizmie, Janusz Marciniak, „Awangarda i wątroba”. Obserwator, Poznań 1998.
Paulina Ambroży
Niedoskonałe tworzywo świata, Samuel Beckett, „Wierność przegranej”. Tłum. Antoni Libera. Wydawnictwo Znak, Kraków 1999.
Tomasz Stawiszyński
Gabinet figur woskowych, Stephen King, „Worek Kości”. Wyd. Prószyński i Ska, Warszawa 1999.
Poznański Czas Kultury
Urszula Krzymańska
W blado-hiszpańskim rytmie, Wystawa „Dali na Zamku”, Grafiki Salvadora Dali z kolekcji H. Essa , Poznań, 22.02.-0504.1999
Piotr Grasman
Naturometafizyka, o fotografii Danuty Kuciak
Ewa Źródlewska
Graficy w Poznaniu, Wystawa „Graficy”, Galeria Miejska „Arsenał” Poznań 18.06.-25.07.99.
Tomasz Janas
Z różnych stron świata, VII Międzynarodowy Festiwal Muzyczny Grolsch Jazz Fair Poznań ’99, 17-22 maja 1999
Maria Janiszewska
Maltański Teatr ogromny
Łukasz Lubiatowski
Zabawa podstarzałych wujaszków
U nas za kołem polarnym
Klemens Stróżyński