Nowa Krytyka 22-23 (2009): Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Nowa strona: Przejdź do Nowa Krytyka lub Spisy treści 2009<br/> ----) |
|||
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Przejdź do [[Nowa Krytyka]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2009|Spisy treści 2009]]<br/> | Przejdź do [[Nowa Krytyka]] lub [[:Kategoria:Spisy treści 2009|Spisy treści 2009]]<br/> | ||
---- | ---- | ||
+ | [[Image:Nowa_Krytyka_22-23_09.jpg|thumb|160px||okładka numeru<br/>22-23 (2009)]]<br/> | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | JERZY KOCHAN<br /> | ||
+ | Filozofia w matriksie | ||
+ | |||
+ | GILLES DELEUZE<br /> | ||
+ | O czterech formułach poetyckich, mogących stanowić podsumowanie filozofii kantowskiej | ||
+ | |||
+ | JAN KUROWICKI<br /> | ||
+ | To, co żadne | ||
+ | |||
+ | PIOTR JAN PRZYBYSZ<br /> | ||
+ | Sztuka a paidea. Rekonstrukcja stanowiska Stefana Morawskiego | ||
+ | |||
+ | JERZY KOCHAN<br /> | ||
+ | Konsumpcja: między terroryzmem a znawstwem | ||
+ | |||
+ | JEAN-LUC NANCY<br /> | ||
+ | Nota o sztuce i powtórzeniu | ||
+ | |||
+ | TOMASZ ZAŁUSKI<br /> | ||
+ | Wspólnota bez immanencji | ||
+ | |||
+ | MAŁGORZATA BURNECKA<br /> | ||
+ | Teoria Niklasa Luhmanna w systemie nauki. Obserwacje odniesień | ||
+ | |||
+ | MAREK WIĘCŁAW <br /> | ||
+ | Co mężczyzna o genderowych koncepcjach nauki wiedzieć powinien? (notatki na marginesie literatury kobiecej) | ||
+ | |||
+ | TOMASZ TUROWSKI<br /> | ||
+ | Petera Singera koncepcja bioetyki | ||
+ | |||
+ | BARTOSZ KORZENIOWSKI<br /> | ||
+ | Pamięć o holokauście a granice interpretacji w postpolitycznym świecie | ||
+ | |||
+ | MAGDALENA WOJEWODA <br /> | ||
+ | Pojęcie nirwany w buddyzmie tybetańskim | ||
+ | |||
+ | PAWEŁ ZAŁĘSKI <br /> | ||
+ | Społeczeństwo cywilne wobec społeczeństwa politycznego w dobie romantyzmu | ||
+ | |||
+ | JACEK UGLIK <br /> | ||
+ | Idealizm etyczny Johanna Gottlieba Fichtego jako wprowadzenie do filozofii negacji Michała Bakunina | ||
+ | |||
+ | PAWEŁ PIENIĄŻEK <br /> | ||
+ | Wokół autentycznego sceptycyzmu. Sceptycyzm i życie u Hume’a i Nietzschego | ||
+ | |||
+ | HALINA WALENTOWICZ<br /> | ||
+ | Max Horkheimer a tradycja filozoficzna | ||
+ | |||
+ | BŁAŻEJ BASZCZAK <br /> | ||
+ | Paul Ricoeur – ku metaforze żywej | ||
+ | |||
+ | MARTA SZABAT<br /> | ||
+ | Problematyczność podmiotu wcielonego | ||
+ | |||
+ | BARTOSZ ŻUKOWSKI<br /> | ||
+ | Antropologia poststrukturalna<br /> | ||
+ | /Michel Foucault, Słowa i rzeczy. Archeologia nauk humanistycznych, przeł. T. Komendant, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2005, t. 1 i 2, s. 292 i 232 / | ||
+ | |||
+ | MARTA KASZTELAN <br /> | ||
+ | Znakowy poziom analizy wiedzy. M. Foucaulta archeologia nauk humanistycznych<br /> | ||
+ | / Michel Foucault, Słowa i rzeczy. Archeologia nauk humanistycznych, przeł. T. Komendant, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2005, t. 1 i 2, s. 292 i 232 / / | ||
+ | |||
+ | MARTA KANIA <br /> | ||
+ | Piękna historia brzydoty<br /> | ||
+ | /Umberto Eco, , Historia piękna, tłum. A. Kuciak, Poznań 2005.i Eco, Umberto, Historia brzydoty, tłum. zbiorowe, Poznań 2007, s. 10/ | ||
+ | |||
+ | [[kategoria:Spisy treści 2009]] |
Aktualna wersja na dzień 17:08, 23 kwi 2010
Przejdź do Nowa Krytyka lub Spisy treści 2009
JERZY KOCHAN
Filozofia w matriksie
GILLES DELEUZE
O czterech formułach poetyckich, mogących stanowić podsumowanie filozofii kantowskiej
JAN KUROWICKI
To, co żadne
PIOTR JAN PRZYBYSZ
Sztuka a paidea. Rekonstrukcja stanowiska Stefana Morawskiego
JERZY KOCHAN
Konsumpcja: między terroryzmem a znawstwem
JEAN-LUC NANCY
Nota o sztuce i powtórzeniu
TOMASZ ZAŁUSKI
Wspólnota bez immanencji
MAŁGORZATA BURNECKA
Teoria Niklasa Luhmanna w systemie nauki. Obserwacje odniesień
MAREK WIĘCŁAW
Co mężczyzna o genderowych koncepcjach nauki wiedzieć powinien? (notatki na marginesie literatury kobiecej)
TOMASZ TUROWSKI
Petera Singera koncepcja bioetyki
BARTOSZ KORZENIOWSKI
Pamięć o holokauście a granice interpretacji w postpolitycznym świecie
MAGDALENA WOJEWODA
Pojęcie nirwany w buddyzmie tybetańskim
PAWEŁ ZAŁĘSKI
Społeczeństwo cywilne wobec społeczeństwa politycznego w dobie romantyzmu
JACEK UGLIK
Idealizm etyczny Johanna Gottlieba Fichtego jako wprowadzenie do filozofii negacji Michała Bakunina
PAWEŁ PIENIĄŻEK
Wokół autentycznego sceptycyzmu. Sceptycyzm i życie u Hume’a i Nietzschego
HALINA WALENTOWICZ
Max Horkheimer a tradycja filozoficzna
BŁAŻEJ BASZCZAK
Paul Ricoeur – ku metaforze żywej
MARTA SZABAT
Problematyczność podmiotu wcielonego
BARTOSZ ŻUKOWSKI
Antropologia poststrukturalna
/Michel Foucault, Słowa i rzeczy. Archeologia nauk humanistycznych, przeł. T. Komendant, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2005, t. 1 i 2, s. 292 i 232 /
MARTA KASZTELAN
Znakowy poziom analizy wiedzy. M. Foucaulta archeologia nauk humanistycznych
/ Michel Foucault, Słowa i rzeczy. Archeologia nauk humanistycznych, przeł. T. Komendant, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2005, t. 1 i 2, s. 292 i 232 / /
MARTA KANIA
Piękna historia brzydoty
/Umberto Eco, , Historia piękna, tłum. A. Kuciak, Poznań 2005.i Eco, Umberto, Historia brzydoty, tłum. zbiorowe, Poznań 2007, s. 10/