Nowa Krytyka 22-23 (2009): Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez jednego użytkownika) | |||
Linia 4: | Linia 4: | ||
− | |||
− | |||
+ | JERZY KOCHAN<br /> | ||
Filozofia w matriksie | Filozofia w matriksie | ||
− | + | GILLES DELEUZE<br /> | |
− | + | ||
− | + | ||
− | GILLES DELEUZE | + | |
− | + | ||
O czterech formułach poetyckich, mogących stanowić podsumowanie filozofii kantowskiej | O czterech formułach poetyckich, mogących stanowić podsumowanie filozofii kantowskiej | ||
− | + | JAN KUROWICKI<br /> | |
− | + | ||
− | JAN KUROWICKI | + | |
− | + | ||
To, co żadne | To, co żadne | ||
− | + | PIOTR JAN PRZYBYSZ<br /> | |
− | + | ||
− | PIOTR JAN PRZYBYSZ | + | |
− | + | ||
Sztuka a paidea. Rekonstrukcja stanowiska Stefana Morawskiego | Sztuka a paidea. Rekonstrukcja stanowiska Stefana Morawskiego | ||
− | + | JERZY KOCHAN<br /> | |
− | + | ||
− | JERZY KOCHAN | + | |
− | + | ||
Konsumpcja: między terroryzmem a znawstwem | Konsumpcja: między terroryzmem a znawstwem | ||
− | + | JEAN-LUC NANCY<br /> | |
− | + | ||
− | JEAN-LUC NANCY | + | |
− | + | ||
Nota o sztuce i powtórzeniu | Nota o sztuce i powtórzeniu | ||
− | + | TOMASZ ZAŁUSKI<br /> | |
− | + | ||
− | TOMASZ ZAŁUSKI | + | |
− | + | ||
Wspólnota bez immanencji | Wspólnota bez immanencji | ||
− | + | MAŁGORZATA BURNECKA<br /> | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
Teoria Niklasa Luhmanna w systemie nauki. Obserwacje odniesień | Teoria Niklasa Luhmanna w systemie nauki. Obserwacje odniesień | ||
− | + | MAREK WIĘCŁAW <br /> | |
− | + | ||
− | MAREK WIĘCŁAW | + | |
− | + | ||
Co mężczyzna o genderowych koncepcjach nauki wiedzieć powinien? (notatki na marginesie literatury kobiecej) | Co mężczyzna o genderowych koncepcjach nauki wiedzieć powinien? (notatki na marginesie literatury kobiecej) | ||
− | + | TOMASZ TUROWSKI<br /> | |
− | + | ||
− | TOMASZ TUROWSKI | + | |
− | + | ||
Petera Singera koncepcja bioetyki | Petera Singera koncepcja bioetyki | ||
− | + | BARTOSZ KORZENIOWSKI<br /> | |
− | + | ||
− | BARTOSZ KORZENIOWSKI | + | |
− | + | ||
Pamięć o holokauście a granice interpretacji w postpolitycznym świecie | Pamięć o holokauście a granice interpretacji w postpolitycznym świecie | ||
− | + | MAGDALENA WOJEWODA <br /> | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | MAGDALENA WOJEWODA | + | |
− | + | ||
Pojęcie nirwany w buddyzmie tybetańskim | Pojęcie nirwany w buddyzmie tybetańskim | ||
− | + | PAWEŁ ZAŁĘSKI <br /> | |
− | + | ||
− | PAWEŁ ZAŁĘSKI | + | |
− | + | ||
Społeczeństwo cywilne wobec społeczeństwa politycznego w dobie romantyzmu | Społeczeństwo cywilne wobec społeczeństwa politycznego w dobie romantyzmu | ||
− | + | JACEK UGLIK <br /> | |
− | + | ||
− | JACEK UGLIK | + | |
− | + | ||
Idealizm etyczny Johanna Gottlieba Fichtego jako wprowadzenie do filozofii negacji Michała Bakunina | Idealizm etyczny Johanna Gottlieba Fichtego jako wprowadzenie do filozofii negacji Michała Bakunina | ||
− | + | PAWEŁ PIENIĄŻEK <br /> | |
− | + | ||
− | PAWEŁ PIENIĄŻEK | + | |
− | + | ||
Wokół autentycznego sceptycyzmu. Sceptycyzm i życie u Hume’a i Nietzschego | Wokół autentycznego sceptycyzmu. Sceptycyzm i życie u Hume’a i Nietzschego | ||
− | + | HALINA WALENTOWICZ<br /> | |
− | + | ||
− | HALINA WALENTOWICZ | + | |
− | + | ||
Max Horkheimer a tradycja filozoficzna | Max Horkheimer a tradycja filozoficzna | ||
− | + | BŁAŻEJ BASZCZAK <br /> | |
− | + | ||
− | BŁAŻEJ BASZCZAK | + | |
− | + | ||
Paul Ricoeur – ku metaforze żywej | Paul Ricoeur – ku metaforze żywej | ||
− | + | MARTA SZABAT<br /> | |
− | + | ||
− | MARTA SZABAT | + | |
− | + | ||
Problematyczność podmiotu wcielonego | Problematyczność podmiotu wcielonego | ||
− | + | BARTOSZ ŻUKOWSKI<br /> | |
− | + | Antropologia poststrukturalna<br /> | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | BARTOSZ ŻUKOWSKI | + | |
− | + | ||
− | Antropologia poststrukturalna | + | |
− | + | ||
− | + | ||
/Michel Foucault, Słowa i rzeczy. Archeologia nauk humanistycznych, przeł. T. Komendant, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2005, t. 1 i 2, s. 292 i 232 / | /Michel Foucault, Słowa i rzeczy. Archeologia nauk humanistycznych, przeł. T. Komendant, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2005, t. 1 i 2, s. 292 i 232 / | ||
− | + | MARTA KASZTELAN <br /> | |
− | + | Znakowy poziom analizy wiedzy. M. Foucaulta archeologia nauk humanistycznych<br /> | |
− | MARTA KASZTELAN | + | |
− | + | ||
− | Znakowy poziom analizy wiedzy. M. Foucaulta archeologia nauk humanistycznych | + | |
− | + | ||
− | + | ||
/ Michel Foucault, Słowa i rzeczy. Archeologia nauk humanistycznych, przeł. T. Komendant, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2005, t. 1 i 2, s. 292 i 232 / / | / Michel Foucault, Słowa i rzeczy. Archeologia nauk humanistycznych, przeł. T. Komendant, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2005, t. 1 i 2, s. 292 i 232 / / | ||
+ | MARTA KANIA <br /> | ||
+ | Piękna historia brzydoty<br /> | ||
+ | /Umberto Eco, , Historia piękna, tłum. A. Kuciak, Poznań 2005.i Eco, Umberto, Historia brzydoty, tłum. zbiorowe, Poznań 2007, s. 10/ | ||
− | + | [[kategoria:Spisy treści 2009]] | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + |
Aktualna wersja na dzień 17:08, 23 kwi 2010
Przejdź do Nowa Krytyka lub Spisy treści 2009
JERZY KOCHAN
Filozofia w matriksie
GILLES DELEUZE
O czterech formułach poetyckich, mogących stanowić podsumowanie filozofii kantowskiej
JAN KUROWICKI
To, co żadne
PIOTR JAN PRZYBYSZ
Sztuka a paidea. Rekonstrukcja stanowiska Stefana Morawskiego
JERZY KOCHAN
Konsumpcja: między terroryzmem a znawstwem
JEAN-LUC NANCY
Nota o sztuce i powtórzeniu
TOMASZ ZAŁUSKI
Wspólnota bez immanencji
MAŁGORZATA BURNECKA
Teoria Niklasa Luhmanna w systemie nauki. Obserwacje odniesień
MAREK WIĘCŁAW
Co mężczyzna o genderowych koncepcjach nauki wiedzieć powinien? (notatki na marginesie literatury kobiecej)
TOMASZ TUROWSKI
Petera Singera koncepcja bioetyki
BARTOSZ KORZENIOWSKI
Pamięć o holokauście a granice interpretacji w postpolitycznym świecie
MAGDALENA WOJEWODA
Pojęcie nirwany w buddyzmie tybetańskim
PAWEŁ ZAŁĘSKI
Społeczeństwo cywilne wobec społeczeństwa politycznego w dobie romantyzmu
JACEK UGLIK
Idealizm etyczny Johanna Gottlieba Fichtego jako wprowadzenie do filozofii negacji Michała Bakunina
PAWEŁ PIENIĄŻEK
Wokół autentycznego sceptycyzmu. Sceptycyzm i życie u Hume’a i Nietzschego
HALINA WALENTOWICZ
Max Horkheimer a tradycja filozoficzna
BŁAŻEJ BASZCZAK
Paul Ricoeur – ku metaforze żywej
MARTA SZABAT
Problematyczność podmiotu wcielonego
BARTOSZ ŻUKOWSKI
Antropologia poststrukturalna
/Michel Foucault, Słowa i rzeczy. Archeologia nauk humanistycznych, przeł. T. Komendant, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2005, t. 1 i 2, s. 292 i 232 /
MARTA KASZTELAN
Znakowy poziom analizy wiedzy. M. Foucaulta archeologia nauk humanistycznych
/ Michel Foucault, Słowa i rzeczy. Archeologia nauk humanistycznych, przeł. T. Komendant, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2005, t. 1 i 2, s. 292 i 232 / /
MARTA KANIA
Piękna historia brzydoty
/Umberto Eco, , Historia piękna, tłum. A. Kuciak, Poznań 2005.i Eco, Umberto, Historia brzydoty, tłum. zbiorowe, Poznań 2007, s. 10/