Nasza strona internetowa używa plików cookie (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych. Każdy ma możliwość wyłączenia plików cookie w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Teksty Drugie 6 (126) 2010: Różnice pomiędzy wersjami

Z Katalog.Czasopism.pl

(Utworzył nową stronę „Przejdź do Teksty Drugie lub Spisy treści 2010<br /> ---- [[Image:okladka_teksty_drugie_6_2010.jpg|thumb|160px|okładka nume...”)

Wersja z 14:06, 27 wrz 2011

Przejdź do Teksty Drugie lub Spisy treści 2010


okładka numeru
6 (126) 2010

Trauma lektury, lektura traumy


Wstęp
Dorota KRAWCZYŃSKA
Nagie życie Leo Lipskiego


Szkice
Verónica TOZZI
Przywileje śœwiadectwa. Historia, pamięć i literatura w sporach o konstruowanie nieodległej przeszłośœci
Przeł. Elżbieta i Jan Zięba
współpr. Aránzazu Calderón Puerta i Maciej Maryl

Aleksandra UBERTOWSKA
Estetyka Verfall, pokusa przezroczystoœci. O pisarstwie Jeana Améry’ego

Tomasz ŻUKOWSKI
Savoir-vivre. Ironiczne strategie w Spowiedzi Calka Perechodnika

Paweł KUCIŃSKI
Polityka historyczna i trauma (na przykładzie poezji politycznej lat trzydziestych)


Roztrząsania i rozbiory
Agnieszka KLUBA
O Shoah po Shoah

Stanisław OBIREK
Wspólny wysiłek

Aleksandra UBERTOWSKA
Ciało w obozie

Arkadiusz MORAWIEC
Obecność śœladów


Prezentacje
Cathy CARUTH
Doœświadczenie niczyje: trauma i możliwość historii. (Freud, Mojżesz i monoteizm)
Przeł. Katarzyna Bojarska


Rozmowy
Teoria traumy jako siła lektury
Cathy Caruth w rozmowie z Katarzyną Bojarską
Przeł. Katarzyna Bojarska


Interpretacje
Aránzazu Calderón PUERTA
Ciało (nie)widzialne: spektakl wykluczenia w Przy torze kolejowym Zofii Nałkowskiej


Dociekania
Andrzej LEŒŚNIAK
Problem formalnej analizy reprezentacji Zagłady. Obrazy mimo wszystko Georgesa Didi-Hubermana i Respite Haruna Farockiego

Stanisław ROSIEK
Jak rozmawiać w języku, którego się (prawie) nie zna?


Komentarze
Maria KOBIELSKA
Pamięć zbiorowa w centrum nowoczesnośœci. Ujęcie Jeffreya K. Olicka


Leśœmian
Izabella MIGAL
Leśœmiana w język rosyjski wyprawa

Elżbieta WINIECKA
Od „„pieśœni bez słów”” do słowa jako poręczenia bytu. O dwóch utworach scenicznych Bolesława Leśœmiana

Jan ZIĘBA
Pieniądz i słowo. Nowoczesne paradoksy Leśœmianowskiego języka poetyckiego


Noty o autorach