Edukacja Etyczna: Różnice pomiędzy wersjami
Z Katalog.Czasopism.pl
(→Opis) |
(→Spisy treści) |
||
Linia 27: | Linia 27: | ||
Na łamach naszego serwisu, oprócz ARTYKUŁÓW i RECENZJI, które mamy nadzieję staną się przyczynkiem do dyskusji, udostępniamy naszym Czytelnikom również FORUM, na którym można wypowiadać opinie i uwagi. Zachęcamy także do nadsyłania własnych, autorskich, SCENARUSZY ZAJĘĆ z etyki. Chcielibyśmy, aby nasze pismo – również z pomocą naszych Czytelników – przyczyniało się do polepszenia jakości kształcenia w zakresie etyki. | Na łamach naszego serwisu, oprócz ARTYKUŁÓW i RECENZJI, które mamy nadzieję staną się przyczynkiem do dyskusji, udostępniamy naszym Czytelnikom również FORUM, na którym można wypowiadać opinie i uwagi. Zachęcamy także do nadsyłania własnych, autorskich, SCENARUSZY ZAJĘĆ z etyki. Chcielibyśmy, aby nasze pismo – również z pomocą naszych Czytelników – przyczyniało się do polepszenia jakości kształcenia w zakresie etyki. | ||
− | + | '''Edukacja Etyczna 2/2011''' | |
− | + | ||
− | + | ||
+ | Od Redakcji | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Artykuły''' | ||
+ | |||
+ | Wojciech Zieliński | ||
+ | ''Niech mi będzie pomocna! Uwagi o potrzebie etyki jako małej filozofii praktycznej'' | ||
+ | |||
+ | Paweł łuków | ||
+ | ''Czym etyka stosowana być nie powinna'' | ||
+ | |||
+ | Jan Piasecki | ||
+ | ''Czy istnieje moralność potoczna?'' | ||
+ | |||
+ | Wojciech Małecki | ||
+ | ''Bobry, tygrysy i ontologia interrelacji, czyli o pewnych problemach pragmatystycznej ekokrytyki'' | ||
+ | |||
+ | Hanna Schudy | ||
+ | ''Etyka uniwersalistyczna a zasada międzynarodowej i międzypokoleniowej sprawiedliwości'' | ||
+ | |||
+ | Bogna Choińska | ||
+ | ''Etyka w psychoanalizie – Freud kontra Lacan'' | ||
+ | |||
+ | Katarzyna Kuczyńska | ||
+ | ''Co potrafią filozofowie? „LEGO-LOGOS”'' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Recenzje''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Mateusz Kotwica | ||
+ | ''Indywidualizm etyczny – wokół Etyki Alaina Badiou'' | ||
+ | |||
+ | Sławomir Nosal | ||
+ | ''Skomplikowane i nawet perwersyjne'' | ||
+ | |||
+ | Paweł Bernacki | ||
+ | ''Uniwersytet znaczy walka?'' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Scenariusze zajęć''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Michał Łętowski | ||
+ | ''Wybrane problemy etyczne epoki cyfrowej. Scenariusz zajęć z technologii informacyjnej'' | ||
+ | |||
+ | Halina Kubicka | ||
+ | ''Kultura masowa – kultura bez wartości?'' | ||
+ | |||
+ | Olga Taranek-Wolańska | ||
+ | ''Kultura ironii, czyli etyczne implikacje pewnego tropu. Scenariusz zajęć konwersatoryjnych'' | ||
+ | |||
+ | Marta Szabat | ||
+ | ''Kim jest INNY?'' | ||
+ | |||
+ | Maja Dados | ||
+ | ''Przemoc, terror, terroryzm'' | ||
[[Kategoria:Filozofia i antropologia]] [[Kategoria:półroczniki]] [[Kategoria:sieciowe]] [[Kategoria:Czasopisma 2011]] | [[Kategoria:Filozofia i antropologia]] [[Kategoria:półroczniki]] [[Kategoria:sieciowe]] [[Kategoria:Czasopisma 2011]] |
Wersja z 11:18, 12 gru 2011
Kategorie: Filozofia i antropologia
Spisy treści czasopism ukazujących się w latach: 2011
Kontakt z redakcją
kontakt:
www: http://edukacjaetyczna.pl
e-mail: edukacjaetyczna@gmail.com
redakcja:
red. nacz.: Marta Szabat
adres: ul. Michałowskiego 12, pok. 219, 31-126 Kraków
tel: (012) 634-33-97 wew. 16, fax: (012) 634-33-97 wew. 16
Kontakt z wydawcą
rok założenia: 2011
periodyczność: półroczniki
medium: sieciowe
Opis
Czasopismo filozoficzne Edukacja Etyczna powstało przede wszystkim po to, aby umożliwić swobodną i rzeczową wymianę poglądów oraz doświadczeń na temat tego, jakiej etyki potrzebujemy we współczesnym świecie.
Chcielibyśmy, aby na łamach naszego serwisu internetowego mógł wypowiedzieć się każdy, dla kogo problemy etyczne wydają się ważne i kto widzi potrzebę dyskusji na temat zagadnień takich jak: natura etyki, tożsamość moralna współczesnego człowieka, etyka badań w naukach humanistycznych i szczegółowych, etyka jako przedmiot, którego naucza się na uniwersytetach i w szkołach, etyka w życiu codziennym (chcielibyśmy podjąć takie problemy jak: rasizm, szowinizm, dyskryminacja, ksenofobia, tolerancja itp.), teorie wartości w Polsce, Europie i na świecie.
Na łamach naszego serwisu, oprócz ARTYKUŁÓW i RECENZJI, które mamy nadzieję staną się przyczynkiem do dyskusji, udostępniamy naszym Czytelnikom również FORUM, na którym można wypowiadać opinie i uwagi. Zachęcamy także do nadsyłania własnych, autorskich, SCENARUSZY ZAJĘĆ z etyki. Chcielibyśmy, aby nasze pismo – również z pomocą naszych Czytelników – przyczyniało się do polepszenia jakości kształcenia w zakresie etyki.
Edukacja Etyczna 2/2011
Od Redakcji
Artykuły
Wojciech Zieliński Niech mi będzie pomocna! Uwagi o potrzebie etyki jako małej filozofii praktycznej
Paweł łuków Czym etyka stosowana być nie powinna
Jan Piasecki Czy istnieje moralność potoczna?
Wojciech Małecki Bobry, tygrysy i ontologia interrelacji, czyli o pewnych problemach pragmatystycznej ekokrytyki
Hanna Schudy Etyka uniwersalistyczna a zasada międzynarodowej i międzypokoleniowej sprawiedliwości
Bogna Choińska Etyka w psychoanalizie – Freud kontra Lacan
Katarzyna Kuczyńska Co potrafią filozofowie? „LEGO-LOGOS”
Recenzje
Mateusz Kotwica
Indywidualizm etyczny – wokół Etyki Alaina Badiou
Sławomir Nosal Skomplikowane i nawet perwersyjne
Paweł Bernacki Uniwersytet znaczy walka?
Scenariusze zajęć
Michał Łętowski
Wybrane problemy etyczne epoki cyfrowej. Scenariusz zajęć z technologii informacyjnej
Halina Kubicka Kultura masowa – kultura bez wartości?
Olga Taranek-Wolańska Kultura ironii, czyli etyczne implikacje pewnego tropu. Scenariusz zajęć konwersatoryjnych
Marta Szabat Kim jest INNY?
Maja Dados Przemoc, terror, terroryzm